Lapsi vie itsetuntoni!!
Meillä on kaksi lasta joista toinen helppo ja toinen haastava.
Haastava saa minut päivittäin tuntemaan itseni täysin paskaksi ja epäonnistuneeksi äidiksi. Tänään oli taas todella hankala päivä.
Olen ollut pitkään kotiäitinä ja motivoitunut äitiyteen. Olen aktiivinen, teen lasten kanssa kaikenlaista, tykkään viedä paikkoihin, harrastaa ja puuhastella kaikenlaista. Luen kehityspsykologiaa ja teen parhaani jotta lapsilla olisi onnellinen lapsuus ja heistä kehittyisi tasapainoisia aikuisia. Sanalla sanoen siis teen parhaani.
Olen ennnen lapsia ollut pitkään haastavissa tehtävissä työelämässä. Silloinkin oli välillä rankkaa, mutta usein kivaa ja palkitsevaa. Nyt tuntuu että haastavan kanssa menee itsetunnon rippeetkin. En osaa mitään, saan kuulla olevani tyhmä, lapsi kiljuu ja huutaa ja kaikki energia menee lapsen raivokohtauksista selviämiseen.
Toisen lapsen kanssa taas kaikki on helppoa ja sujuvaa, meillä on hyvä yhteys ja riidat ym selvitetään äkkiä. Jos mulla olisi vaan tämä yksi lapsi niin kuvittelisin olevani ihan täydellinen äiti.
Miten siis kokoan itsetuntoni ja selviän siihen asti että lapsi on aikuinen?? Murrosikä on vasta edessä päin ja pelkään sitä jo nyt. Haastava lapsi on nyt alakouluikäinen.