Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoitsija + vauvakuume/yrittäminen...

15.08.2012 |

Hei!

Kaipaisin hieman neuvoja/keskustelu apuja... Yritämme nyt viidettä kuukautta raskaaksi tulemista. Huoleni on, että olen tupakoitsija. Olin ajatellut, että lopetan tupakan polton heti kun plussaan, koska silloin lopettamiseen on todella hyvä syy. Olen kuitenkin alkanut nyt miettimään, että millähän keinolla sitä pystyisi jo näin yrittämis vaiheessa lopettamaan, koska sekin voi olla syy, ettei raskaaksi tuleminen nyt onnistukkaan (ainakaan niin helposti). Nikotiinipurkkaa on kokeiltu ja ei sovi, laastareistakin jäänyt noin muiden kertoman perusteella vähän huono maku, jotta lähtisi niitä itse kokeilemaan.

Olen siis jo 8 ja puoli vuotta polttanut ja lopettaminen on hyvin vaikeaa... Kaipaan sitä jotain erittäin hyvää syytä, eikä raskaaksi yrittäminen nyt riitä.. Päinvastoin negatiivisten tekeminen vain lisää tupakoinnin tarvetta stressin lievittämiseksi.

Samassa tilanteessa painiskelevilta saisikohan jotakin apua? Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat vaan ilman nikotiinipurkkaa/laastareita tms, ilman mitään vähentämistä, kärvistelet sen kolme-neljä päivää ja sit jo helpottaa kummasti :)

Tai sitten vaan päätät käyttää tai edes kokeilla laastaria ja imeskelytabletteja.

Asennoidut jo valmiiksi huonosti laastariin, vaikka itse et ole kokeillut :D

Nyt nainen ota vaan itsees niskasta kiinni :)

Onnea lopettamiseen!

2/5 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näinhän se on nähtävä, että pitää vaan päättää ja yrittää pysyä lujana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa ollaan! Yritystä on jonkun aikaa jo takana, tupakoin myöskin tosin olen onnistunut vähentämään sen kolmeen päivässä ja siitä ajattelin jos pikku hiljaa jättäis yhden kerrallaan pois. :)

Ostin nikotiini imeskely tabletteja, kahdella eri vahvuudella kun aamusin tuuppaa nikotiinin tarve olemaan suurempi kuin päivisin. Kuutisen vuotta sauhuttelua takana ja nyt kun on vauvakuumeilua ja haaveilua ja älytöntä kateutta toisten ystävien ja sisarusten lapsista niin ajattelin että nyt tulee sauhuttelulle stoppi, vaan ei se niin helposti käynykään kun ajattelin. Sähkötupakkaakin kokeilin mutta ei tunnu omalle jutulle ollenkaa, toistaiseksi ainakin nuo tabletit on auttanut ja niiden mussuttaminen jää myös plussan myötä pois kokonaan. Jotenka kohtalon toverina täällä huutelen, seinään lopetus saa mut vaan raivoamaan ja heittelemään tavaroita jotenka jotai muita ideoita? :D

4/5 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole lopettanut 3 kertaa, suoraan seinään ilman apuja. Taustoja, poltin 9 vuotta ja lopetin seinään. Olin 3 vuotta polttamatta ja sitten ihan huvin vuoksi polttelin silloin tällöin kesällä kaverien kanssa terassilla ym, lopetin loppu syksystä.. Sama kaava seuraavana vuonna, nyt oli viimeksi nihkeämpi lopettaa, ku se on vaan joskus niin kivaa! Mutta elin mä täysiä sen 3 vuotta kun ilmankin olin!!

Pahintahan siinä on se ettää kun ei tiedä mitä tekis, ku se tupakkahetki vain pysäyttää ja muka rentouttaa.. Mielenharhaa, uskokaa pois! Alkuun ekalla lopettamiskerralla menin aina välillä pihalle vesilasin kans istuskeleen, se helpotti, tapa käydä terassilla jatkui mutta ilman tupakkia.

Itselle ei oo tullu mieleen koskaa käyttää purkkaa tai muuta korvaajaa. Koska se on vain hyppäämistä riippuvuudesta toiseen. Ekan lopettamisen jälkeen aloin syödä ihan tajuttomasti ja varsinkin herkkuja. Ne vaan maistui NIIIIIN paljon paremmalta. Tokalla kerralla olin viisaampi..

Totuushan on se, että nikotiini poistuu verestä 24 tunnin jälkeen. Sen jälkeen se kaikki on sun omasta päästä kiinni. Voi olla että oot viikon kaks hieman kiukkuinen/raivoinen.. Mutta, se menee ohi!! Lähe pihalle tuulettumaan silloin!

Itselläni oli viimeks tarkotus lopettaa ennen kuin plussaan.. En ehtinyt ja lopetin sinä päivänä kun plussasin.. Tämä on yksi asia, miksi syytän että tuli km.. Kroppa oli niin täynnä myrkkyä ja paskaa... Vaihtakaa se tupakka foolihappoo, D-vitamiiniin, b12-vitamiiniin jne niin on vauvalla paremmat lähtökohdat :)

TSEMPPIÄ! Pystytte siihen kun on tahtoa on tarpeeksi :)

Vierailija
5/5 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nätti Plussa tuli tänää, ilta virtsasta.. Aamulla uus. Ajatukset suhaa edes takas.. Vähä pelottaa tuleeko pettymys taas vai olisko jopa oikeasti nyt tosi kyseessä. :) minulla oli siiskemiallinen raskaus alle kuukausi sitten. Jotenki epäilin että tupakalla ja halulla saada lapsi oli joku sota keskenään :) taitaa sauhut olla sauhuteltu mun osalta. ;) toivotaan ainaki.