Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä on perheenne lempiruokaa?

Vierailija
14.08.2012 |

Mikä on se ruoka, joka uppoaa kaikille? Vai onko äidillä, isällä ja lapsilla omat lempparit? :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pata johon tulee munakoisoa, tomaattia, sipulia, mozzarellaa, tuoretta basilikaa, parmesanraastetta. Työläähkö valmistaa koska munakoisot isoon vuokaan pitää paistaa erissä ennen padan uuniin laittoa mutta vaikka kuinka ison satsin tekisi niin kaikki tulee aina ahmittua :)

että saisit kopsattua sen helposti tänne?

*vesi kielellä*

kun on koneella kun suunnittelen alkavani pitää jossain vaiheessa ruokablogia joten olen kirjoitellut reseptejä ylös :)

-3 munakoisoa (tai 2 jos tosi isoja)

- 300 g mozzarellaa (fior di latte eli lehmänmaitoversiota, puhvelimozza vetistää liikaa)

- parmigiano reggiano -juustoa

- tuoretta basilikaa puska

- hyvää oliiviöljyä

Kastike:

-2 sipulia

-2 tölkkiä tomaatteja tai tomaattimurskaa

- muutama tuore tomaatti

-suolaa ja pippuria

-tuoretta basilikaa

VALMISTUS:

Tee ensin kastike: Pilko ja freesaa sipuli, pilko tomaatit (ei tarvi jos murskaa) ja lisää pannulle. Pilko myös tuoreet tomaatit ja lisää pannulle. Anna kiehua kokoon noin 15 minuttia, lisää 2 min ennen loppua revittyä basilikaa 5-10 lehteä ja sekoittele. Mausta suolalla ja mustapippurilla.

Laita uuni lämpenemään 200 asteeseen.

Leikkaa munakoisot noin puolen sentin viipaleiksi (ei tarvitse itkettää). Paista pannulla oliiviöljyssä kypsiksi, saavat hieman ruskistuakin. HUom! Tähän kuluu paljon öljyä, munakoiso on kuiva kasvis ja imee sitä runsaasti. Siksi öljyn laatu on tärkeää. Laita paistetut munakoisot lepäämään talouspaperin päälle, jotta liika öljy valuu pois.

Leikkaa mozzarella viipaleiksi.

Ota keskikokoinen uunivuoka ja laita sinne pohjalle vähän kastiketta ja lado yksi kerros, jossa on munakoisoja, revittyä basilikaa ja mozzarellaa. Raasta päälle parmigiano-juustoa. Lisää sitten taas tomaattikastiketta kerros, ja noita muita aineita samassa järjestyksessä kuin edellisellä kerroksella. Jatka kunnes aineet loppuvat. Hyvä määrä on 2-3 kerrosta. Laita päällimmäiseksi hieman tomaattikastiketta ja mozzarellaa, mutta älä enää basilikaa koska se palaa siinä pinnalla.

Laita folio vuoan päälle ja kypsennä uunissa 200 asteessa 20 minuuttia. Poista sitten folio ja paista vielä toiset 20 minuuttia. Ennen tarjoilua kaada vuoasta pois ylimääräinen neste joka lähtee helposti kaatamalla. Anna jäähtyä aavistuksen ennen tarjoilua.

-- MUUNNOS: Voi tehdä saman käyttäen kesäkurpitsaa, silloin ruoan nimi on Zucchine alla parmigiana. Itse tykkään kyllä enemmän perinteisestä melanzanesta eli munakoisoversiosta.

Vierailija
2/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukipihvit

uunilohi

tortillat

itse tehdyt hampurilaiset (leivotaan kaurasämpylöitä itse)

kookoskanakastike riisin kanssa

meksikolainen jauhelihapiiras

kananuudelikeitto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee nälkä jo lukemisesta!

Vierailija
4/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa NIIN hyvältä! Tuota teen viikonloppuna ja ehkäpä tästä tulisi sellainen mun "bravuuriruoka", jonka voisi tehdä satunnaisille ruokavieraille!

Vierailija
5/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koko porukka tykkää eniten hernekeitosta ja kanakeitosta :D Itse keitetystä tietty. Pizzaa myös kaikki syövät mieluusti(yllätys), tosin siinä jokaiselle tehdään oma. Hampurilaisia, lapsi ei siedä mutta keitot uppoaa aina.

Vierailija
6/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perheen suosikkikotiruoka on uunilohi ja perunamuusi/keitetyt perunat.

Jos teemme itse pitsaa, koko perheelle uppoaa tomaatti-mozzarella-pestopitsa.

Jos haluamme jotain mättöä, syömme heseruokaa tai kebabia.

Vierailija
7/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin monet thai-ruuat.

Vierailija
8/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on tortilla. Kolmas kinkkusalaatti. Mukulat tykkää kebabista, mä inhoan. Mä tykkään makaroniruuista, lapset ei tykkää kuin spagetista. Miehen lemppari on lasagne ja siitä ei hänen lisäksi tykkää kuin poika. Jos ravintolaa tai Heseä ehdottaa, niin kaikki ovat aina innokkaana lähdössä.

Vierailija
9/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kova grillaamaan ja kesalla meidan kaikkien lempiruokaa on ollut grilliherkut.

Yleensa grillaillaan kasvisnyytteja (perunaa, porkkanaa, purjosilulia), munakoisoa, kesakurpitsaa, parsaa (tama on ihan ehdoton kaikkien suosikki) ja taytettuja herkkusienia ja tomaatteja ja sitten lisaksi vahan jotain kalaa/lihaa.

Vierailija
10/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lempparit on miehellä lihapullat+perunamuusi, minulla makkarakastike ja 1v ipanalla uunilohi + perunamuusi.

Mutta sellainen mikä uppoaa loistavasti meille kaikille on riisi, kanaa tikka masala kastikkeessa ja naan leipä:)

Vierailija
11/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kanatortilla

- paistettu kala

- grilliruoat kuten pihvit ja tuliset kanansiivet

- jauhelihapihvit

Lisukkeista perunamuusi on ehdoton ykkönen.

Vierailija
12/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimaalainen bambukana eli riisiä, kana-kookos-chili-bambukastiketta, kaalia ja salaattia.

Lapset tykkää myös kinkkupizzasta ja lasagnesta.

Vierailija
13/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiltu myös kana- sekä kasvisversiot mutta eivät saavuttaneet suurta suosiota.

Pastaruuat yleensäkin ovat meillä tykättyjä.

Vierailija
14/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuohenjuustosalaattia. Kurkkua, tomaattia, vuohenjuustoa, jääsalaattia. Kastikkeeksi balsamiviinietikkaa ja rypsiöljyä. Tai sitten lohikiusaus ja punajuurisalaatti.

Vierailija
15/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itämainen rapea kaalisalaatti

grillattu karitsa ja valkotsibbe-fetakastike

savulahna

katkarapu-feta-kasvispaistos

Vierailija
16/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pata johon tulee munakoisoa, tomaattia, sipulia, mozzarellaa, tuoretta basilikaa, parmesanraastetta. Työläähkö valmistaa koska munakoisot isoon vuokaan pitää paistaa erissä ennen padan uuniin laittoa mutta vaikka kuinka ison satsin tekisi niin kaikki tulee aina ahmittua :)

Vierailija
17/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saisit kopsattua sen helposti tänne?

*vesi kielellä*

Vierailija
18/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukon rintafile riisin ja kasvisten kanssa. Se on sellainen joka uppoaa kaikille ja hyvin uppoaakin. Ja kukkoa ihan siitä syystä, että kyse omista, itse teurastetuista kukkopojista.

Vierailija
19/19 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kebablastut ja hunajamarinoidut kanaslaissit tortillojen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi