Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 6v uhkaa karata kotoa!

Vierailija
14.08.2012 |

Lapseni uhkaa karata kotoa jos ei saa haluamaansa lelua! On nyt muutaman kerran uhkaillut näin jos ei saa haluamaansa. Ei kuitenkaan onneksi ole toteuttanut uhkaustaan vaikka ei ole saanut haluamaansa. Mököttää ja äksyilee. Onko yleistäkin vai odottaako minua hirveä teini-ikä??

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä sanot lapselle myös että häivy vaan?

Miten tätä ketjua ei voi kommentoida?

Mutta sä viitsit huudella jostain lääkkeistä?

Niitä rajoja voi lapselle laittaa, eikä uhkailu ole varmaan sallittua. Niin sen voi lapselle sanoa. Mutta kai se on jotain hullua..

tuollainen "uhkailu" kuuluu ikään eikä kaikkea pidä selittää ja keskustella juurta jaksain. Tuollainen uhkailu on lapselle myös tunteiden esittämistä ja omien tunteiden tiedostamista - jos siinä menee kieltämään sen niin eipä se hyväksi ole lapselle. Lapselle pitää sallia myös ne negatiiviset tunteet ja niiden ilmaiseminen.

Vanhemmuus on aika heikoilla jos normaaleihin kasvuvaiheisiin pitää puuttua rajulla kädellä, asetella rajoja sinne missä niitä ei tarvita. Lapsen uhkailun kieltämisellä vain syyllistää lasta (ja puhun nyt tästä hyvin tavallisesta muutan pois/vaihdan äitiä uhittelusta).

Juuri "voi kulta, sitten sinun täytyy tehdä niin" on oikea suhtautuminen asiaan.

Vierailija
2/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 1-vuotiaan kiukutellessa pääsin sanomaan "äiti ottaa sulta sitten avaimet pois". :D Ja kysehän siis oli siitä, että lapsella oli avainnauha kaulassa, pelkkä nauha, ei avaimia. Jotenkin vaan huvitti itseänikin koko juttu.. Ja sillä oli se nauha kaulassa, koska se on nyt sellaisessa vaiheessa, että tykkää laittaa kaikkea kaulaan, myös esim. laturit johdoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uhkailin aina sillä muutolla pois kun minua komennettiin tai en saanut tehdä mitä haluan ja ei ole ihme, että äitini KERRAN suuttui.

Ja hän ei todellakaan uskonut, että lähden mihinkään kauas...korkeintaan omaan pihaan jossa muutenkin osasin jo leikkiä yksin tai kavereiden kanssa.

Ja heti 5 min päästä hän huomasi, että todella olin lähtenyt kun en ollutkaan rapussa enkä pihassa.

Muistan kun äitini kauhuissaan tuli sinne mummon luo kaupungin toiselle puolelle ja minä vain istuin soffalla ja ilmoitin, että asun nyt täällä enkä yhtään säälinyt äiti rukkaan joka oli niin hengästynytkin ettei saanut sanaa suustaan vähään aikaan.

Vierailija
4/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä se muuten karkasin oikeasti, tosin olin 12 v.

Vanhemmat löysivät, yön estivät. Aamulla sain äidiltä sellaisen selkäsaunan, hakkaamista kesti koko päivän.

ja tiedän tytön, joka "karkasi" siten, että 12 vuotiaana isän luona kesälomalla jäi sille tielleen. Ilmoitti äidille, että jään tänne. Aiheesta tuli oikeusprosessi ja lapsi jäi isälleen. Lopputulos usemman vuoden uusperhetaistelun jälkeen: isän "uusi " perhe hajosi, vaimo ja yhteiset pienet lapset muuttivat pois.

Äiti taas ei halua tavata tätä tyttöä, joka on kohta jo täysi-ikäinen.

Vierailija
5/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan perään,että kyllä poliisit sut noukkii ja toimittaa putkaan.

On hetken ollut ulkona ja palannut äkkiä kotiinsa.

On ollut vain rivarin yhteispihalla.

Mun siskolla oli aikanaan matkalaukku sängyn alla, kun se oli aina muuttamassa.

Vierailija
6/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas fläspäkkejä mieleen... :D Minä taisin ihan pakata laukunkin ja lähteä läheiseen metsään. Suunnittelin tekeväni sinne majan, jossa asun. Ehkä jonkun tunnin siellä olin.

Vierailija
7/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkasikin. Otti unilelun mukaan ja lähti. Käätyi kuitenkin alle 100 m taipaleen jälkeen takaisin ja päätti antaa vanhemmille vielä mahdollisuuden. :D

Vierailija
8/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää minkä ikäinen tyttäreni oli, ehkä juuri tuon 6 vuoden hujakoilla, kun hän suuttui minulle ja ilmotti hyvin päättävisesti lähtevänsä kotoa pois ja etsimään uuden äidin.

Kolme vuotta nuorempi pikkuveli oli leikkimässä, tuon kuultuaan lelut lensi kädestä kaaressa, lapsi tommasi pystyyn: sisko ota minut mukaan!

Oletko ap kysynyt lapselta, minne hän aikoo karata? Miten hän toeuttaa sen käytännössä? Missä on nukkuu ja mitä syö? Milloin aikoo tulla takaisin?

Oletko jutellut, että sinäkään et kaikkea saa mitä haluat, mutta et silti voi karata kotoa tai jättää menemättä töihin.

Vierailija
9/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jos vertailupohjana käytetään minua.

Uhkasin jo ihan pienenä muuttaa pois kotoa jos kaikki ei mennyt niinkuin halusin.

Olin 4v. kun äiti kerran suuttui ja sanoi, että muuta vaan...

Pakkasin kerholaukkuun alkkarit ja sukat ja lähdin.

Äitini luuli minun menneen rappukäytävään tai pihalle mutta menin toiselle puolelle kaupunkia mummon luo.

Ja olin siis myöhemmin kamala murkku ja nyt olen lyhytpinnainen äiti ;)

Vierailija
10/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen jos joku sanoo että muuta vaan!?

Kyllä toi pitää lapselle puhua ettei kotona ole lupa uhkailla tai kiusata. Millaset säännöt teillä on lapsille?

Kai nyt sitä voi lapselle ihan suoraan sanoa ettei noin voi tehdä.

Jos jonkun 4- vuotias lähtee toiselle puolen kaupunkia niin lastensuojelu voisi käydä juttelemassa. Missäköhän vaiheessa sekin joku mamma edes huomasi lapsen lähteneen? Kun ei vaan ihmisiä kiinnosta.

Vierailija
11/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten yksi kerta karkasi toisen tytön kanssa. Etsittiin toista tuntia kunnes löytyivät reilun kilometrin päästä. Eipä ole sen jälkeen puhunut karkaamisesta...

Vierailija
12/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neljävuotias otti ja ilmoitti karkaavansa. Mitäpä siinä äiti voi muuta kuin huutaa perään "Kotiin voi aina tulla takaisin!"

Vierailija
13/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen jos joku sanoo että muuta vaan!?

Kyllä toi pitää lapselle puhua ettei kotona ole lupa uhkailla tai kiusata. Millaset säännöt teillä on lapsille?

Kai nyt sitä voi lapselle ihan suoraan sanoa ettei noin voi tehdä.

Jos jonkun 4- vuotias lähtee toiselle puolen kaupunkia niin lastensuojelu voisi käydä juttelemassa. Missäköhän vaiheessa sekin joku mamma edes huomasi lapsen lähteneen? Kun ei vaan ihmisiä kiinnosta.

Vierailija
14/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu johonkin ihan normaaleihin kasvuvaiheisiin tuo karkaamisesta puhuminen ja just tuollaiset toteutukset, että mennään muutama sata metriä kadunvartta tai ollaan pari tuntia metsässä. Se ei ole mikään lastensuojeluasia eikä huonon perheen merkki. Ehkä joku kaupungin toiselle puolelle lähteminen, jos lapsi ei ole ennen semmoista matkaa itsenäisesti kulkenut, on jotain, mihin voisi jotenkin reagoida, mutta pääosin nuo karkaamiset on normaaleja.

Lastensuojelu kuormittuu, kun sinne inistään kaikesta tuollaisesta pienestä. Ei riitä sitten resursseja niille, joilla oikeasti olisi syytäkin lähteä kotoa ja saada uudet vanhemmat.

Vierailija
15/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä sanot lapselle myös että häivy vaan?

Miten tätä ketjua ei voi kommentoida?

Mutta sä viitsit huudella jostain lääkkeistä?

Niitä rajoja voi lapselle laittaa, eikä uhkailu ole varmaan sallittua. Niin sen voi lapselle sanoa. Mutta kai se on jotain hullua..

Vierailija
16/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä, kun yhden askartelupaperin taustapuolelle kirjoitin "Hyvästi" ja jätin sen teatraalisesti huoneeseeni ja lähdin. En muista minne, korkeintaan pihalle :D Olin jo kouluikäinen, koska siellä vasta opin kirjoittamaan. Onneksi silloin ei tehty tuollaisista ls-ilmoja, mulla oli oikeasti hyvät välit vanhempiini!

Vierailija
17/17 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lapset uhkaa mutta siihen pitää puuttua ettei niin voi tehdä. Vaikka olis miten normaalia kehitystä niin sun lapses silti uhkailee!!

Kukaan tuttu lapsi ei ole karannut mihinkään, joku voi mennä kiukutteleen leikkimökkiin muttei normaaliuteen voi kaikkea aina niputtaa. Kyllä tuo esimerkki ihminen ketjussa joka meni mummolleen jonnekin kauas on jo esimerkillään niin selkeää kauraa että joku vois mennä jutteleen tälläseen perheeseen.

Luultavasti tälläisestä lapsesta kasvaa lapsistaan myöskin piittaamaton äiti? Ellei toisin päätä tehdä mitä äiti teki.

Lastensuojelu ei mitään kuormitu, siellä arvioidaan kaikenlaisia perheitä ja niille tämä kuuluu, ei meille koska muuten se kynnys ilmoitukselle pysyy korkealla ja he toivovat sen olevan matala!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän