Karppaajat tai muuten laihduttavat! Mikä on lempi-iltapalanne?
Kommentit (17)
rahkaa banaanilla. Koko muu perhe tietää riippuvuuteni tuohon eivätkä syö viimeistä banaania tai rahkaa. Ja kaikki elävät tyytyväisinä. ;)
en laihhduta, mutta karppaan kylläkin
ei ole iltaisin nälkä, syön klo 17. Joskus heittäydyn hunningolle ja syön jäätelöä iltapalaksi:)
t hyväkarppi
ja kahvia. Minusta tuollaiset rahka-marjasysteemit ovat jälkiruokaa.
ja kahvia. Minusta tuollaiset rahka-marjasysteemit ovat jälkiruokaa.
Rahka-marjasysteemit ovat aika tuhtia ruokaa jälkiruuaksi. Jos siihen lisää sokeria ja kermavaahtoa, silloin siitä tulee jälkiruokaa. Pelkkä rahka ja marjat ovat välipala.
Tai päivän fetasalaatin jämät, sen kanssa esim kananmuna ja paistettuja porkkanatikkuja.
Rahka-marjasysteemit ovat aika tuhtia ruokaa jälkiruuaksi. Jos siihen lisää sokeria ja kermavaahtoa, silloin siitä tulee jälkiruokaa. Pelkkä rahka ja marjat ovat välipala.
Höm, jos pelkkä rahka ja marjat ovat mielestäsi "tuhtia" jälkkäriksi, miten kermavaahdon ja sokerin lisääminen vähentää "tuhtiutta" ja tekee siitä sopivaa jälkiruokaa?
En kylläkään karppaa, mutta laihdutan. Lounas n. klo 12, iltaruoka n. klo 18 eikä sitten muuta. Paitsi viikonloppuisin voi olla hieman eri rytmi. No, sori, ei liittynyt ketjun aiheeseen.
Rahka-marjasysteemit ovat aika tuhtia ruokaa jälkiruuaksi. Jos siihen lisää sokeria ja kermavaahtoa, silloin siitä tulee jälkiruokaa. Pelkkä rahka ja marjat ovat välipala.Höm, jos pelkkä rahka ja marjat ovat mielestäsi "tuhtia" jälkkäriksi, miten kermavaahdon ja sokerin lisääminen vähentää "tuhtiutta" ja tekee siitä sopivaa jälkiruokaa?
Rahka ja marjat pelkästään on oikeasti aika raskasta syötävää, siis ihan materiaalillisesti. Jos siihen lisää kermavaahtoa niin siitä tulee kevyempää syödä ja sopii paremmin jälkiruuaksi. Itse söin ennen aamupalaksi rahkaa+jogurttia+soijarouhetta. Oli sen verran tuhtia joka päin, että meinasin unohtaa päiväruuan kokonaan.
Iltapala on yleensä pari desiä mansikoita tai karviaisia, tai vaihtoetoisesti nektariini ja pari luumua. Jos on "suolaisen nälkä" (ehkä pari kertaa viikossa) teen yhden riisikakku"leivän" savukalalla.
Mun ruokavalioon ei kuulu "-palat".
Syön aamiaisen, lounaan, päiväkahvin ja päivällisen.
Aamiainen on niin tuhti, että lounaaksi menee vaan joku köykäinen runsasrasvainen keitto tai salaatti. Päiväkahvin nautin punaisella maidolla ja kookosöljyllä. Päivällinen on taas ruokaisampi ja ajankohta töistä johtuen vasta 18.30 jälkeen.
Jos valvon yömyöhään, saatan ottaa nokareen partaäijäjugurttia marjoilla tai omenasoseella.
En syö iltapaloja. Yksi laihduttamiseni pääpointti on että jätin välipalat pois. Syön vain aamupalan, lounaan ja päivällisen. Erittäin hyvin olen alkutotuttelun jälkeen pärjännty näin.
Joka yleensä vastaa noin 30-40% päivän energiasta. Lounaalla ei paljon maistu, syön toki edes jotain, päivällisellä syön ihan normaalisti ja iltapalalla syön toisen ruuan tai jotain vastaavaa, ison salaatin tai vihanneksia ja jotain proteiinipitoista tms.
Minäkään en syö aamupalaa, kun ei vaan uppoa. Lounaallakin syön suht kevyesti ja kasvispainotteisesti. Syön ensimmäisen ja ainoan kunnon ruuan päivällisellä 17-18.00 välillä ja sitten otan jotain iltapalaa 20-21.00. "Pärjään" iltapalalla aina lounaaseen saakka.
Mun ruokavalioon ei kuulu "-palat".
Syön aamiaisen, lounaan, päiväkahvin ja päivällisen.
Aamiainen on niin tuhti, että lounaaksi menee vaan joku köykäinen runsasrasvainen keitto tai salaatti. Päiväkahvin nautin punaisella maidolla ja kookosöljyllä. Päivällinen on taas ruokaisampi ja ajankohta töistä johtuen vasta 18.30 jälkeen.
Jos valvon yömyöhään, saatan ottaa nokareen partaäijäjugurttia marjoilla tai omenasoseella.
Olen löytänyt onnekseni ruokavalion, joka vie nälän niin tehokkaasti ettei -palailuun ole tarvetta. En kuitenkaan ahmi pääruualla vaan syön paljon kasviksia, lihaa, kalaa tai kanaa. Käytän oliiviöljyä paistamiseen, joskus voita maustamiseen. Tämä vaan yksinkertaisesti vie nälän pitkäksikin aikaa.
Joskus saatan illalla ottaa esim. pähkinöitä tai palan leipäjuustoa.
teen leipää (mantelijauhoa, pellavasiemenrouhe, auringonkukansiemen, kananmuna) ja päälle joko juustoa tai kananmunaa.
Yleensä syön aamulla saman leivän, jonka päälle tulee kaksi kananmunaa, päivällä kasviksia ja jotain proteiininlähdettä ja sitten illalla tuon jos tulee nälkä. Tai sitten seuraavan päivän kasvisruokaa jos olen tehnyt sitä illalla.
En karppaa, mutta laihdutan. Iltapalaksi syön rahkaa mustikoilla, ilman sokeria. Tylsää ja mielikuvituksetonta.