Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (11703)
Kun Virve hehkuttaa miten edullista elämä Suomessa on hän ei ilmeisesti tule ajatelleeksi, miten paljon aikaa esim. kierrätysvaatteiden ostaminen vie. Harva jaksaa ja ehtii kokopäivätyön päälle kiertää milloin Redin ja milloin Iso Omenan kirppismyymälöitä, harva ehtii reissailla Fiksuruuan liikkeissä tai kurkkia eri Alepohin ja Lidleihin hävikkikassien toivossa.
Miten Virve jaksaa kierrellä kaupoissa ja istua joukkoliikennevälineissä? Matka johonkin tehtaanmyymälään kestää helposti puolitoista tuntia, ja välillä pitää varmasti vaihtaa bussia. Ostoskeskuksissa ja joukkoliikenteessä on melkoinen aistikuormitus. Ehkä on ollut väärä kuva, että hän kuormittuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Kun Virve hehkuttaa miten edullista elämä Suomessa on hän ei ilmeisesti tule ajatelleeksi, miten paljon aikaa esim. kierrätysvaatteiden ostaminen vie. Harva jaksaa ja ehtii kokopäivätyön päälle kiertää milloin Redin ja milloin Iso Omenan kirppismyymälöitä, harva ehtii reissailla Fiksuruuan liikkeissä tai kurkkia eri Alepohin ja Lidleihin hävikkikassien toivossa.
Ja moni myös valitsee syödä sitä ihan oikeasti perusterveellistä ruokaa arjessaan, eli esim vaikka päivittäin täysjyväleipää eikä mitä tahansa höttöä mitä punalaputettuna sattuu löytämään ja silloin siitä joutuu maksamaan täyden hinnan. Sama maustamattomien jogurttien yms kanssa. Suunnittelemalla ja itse valmistamalla toki säästää, mutta myös terveys kiittänee kun ostoskoriin ei päädy päivittäin jotain tarjoussuklaata, pullaa, eineksiä, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni myös valitsee syödä sitä ihan oikeasti perusterveellistä ruokaa arjessaan, eli esim vaikka päivittäin täysjyväleipää eikä mitä tahansa höttöä mitä punalaputettuna sattuu löytämään ja silloin siitä joutuu maksamaan täyden hinnan. Sama maustamattomien jogurttien yms kanssa. Suunnittelemalla ja itse valmistamalla toki säästää, mutta myös terveys kiittänee kun ostoskoriin ei päädy päivittäin jotain tarjoussuklaata, pullaa, eineksiä, jne.
Joskin tilastollisesti moni näyttää sinne löytävän silti Virveä enemmän epäterveellisiä aineksia, ainakin jos kansallisen BMI:n keskiarvoa tai mediaania katsellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskin tilastollisesti moni näyttää sinne löytävän silti Virveä enemmän epäterveellisiä aineksia, ainakin jos kansallisen BMI:n keskiarvoa tai mediaania katsellaan.
No itsestäänselvästi näin, mutta jaksaa vaan huvittaa Virven puhe terveellisestä ruokavaliostaan kun ostokset sitten kuitenkin ovat mitä ovat. Mutta toki normaalipainoisena pysyy jos syö vain siinä 4h ikkunassaan ja kuitenkin jonkin verran niitä hävikkivihanneksia sekä liikkuu paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virve nyt kuitenkin ostaa 5000 kalorin edestä ruokaa jokaiselle päivälle. Toki voi hyvin olla että oksentaa niistä puolet? Hirveitä määriä monesti ostaa smoothieita ja maustettuja jogurtteja ja muuta bulimikkojen suosikkikamaa.
Virvellä tosiaan taas ollut uskomattoman hyvä tuuri vaateostoksilla. Ihan samannäköinen Cubuksen toppi (ja niitä ei todellakaan ole useampia malleja samalla lähtöhinnalla) on myynnissä paikallisessa Cubuksen myynälässä ja Cubuksen nettikaupassa puoleen hintaan eli 15 €. Virve on kuitenkin osunut Cubuksen jossa se on maksanut hänelle 3,99 €.
Cubuksen alessa halvimmat tuotteet on 3 €, 3,50 €, 4 € ja 4,50 €. Virven myymälässä kuitenkin tuollainen senttihinta. 🤔
Apua, en kestä noita uusimpia stooreja 😂😂😂
Hei katsokaa, mitä ostin kun halvalla sai! Tai siis tarpeeseen ostin, tietenkin! Mutta myös varastoon, koska sain halvalla! Varastoon on helppo ostaa, koska ah - nyt mun ei tarvi miettiä, että mahtuuko kaikki yhteen kassiin! Tai siis kyllä ne varmaan periaatteessa mahtuis, ainakin jos heittäisin osan roskiin, eikun siis valitsisin olla tarvitsematta niitä enää, mikä siis on sekin okei, koska universumi kyllä kertoo mulle mitä kulloinkin tarvitsen! Tää on hei IHAN HALLINNASSA, kaikki on ihanasti, mä vaan TARVIN just tätä juttua, mikä sattuu olemaan tarjouksessa, ja siis tyhmähän olisin, jos en ostais paria ekstraa varastoon, koska tää nyt oli vaan niin täydellinen diili! Mut siis oikeesti hei, mä en tosiaan tykkää omistaa mitään turhaa! Mä saan parhaimmat kiksit ihan vaan ihastelemalla tätä Suomen kaunista kesää, josta valitsen tällä hetkellä pitää enemmän kuin mistään muusta! Uskottehan?? Joohan, pliis?!
Tänäänhän taitaa taas olla Superterassin yhteislauluilta... en malta odottaa niitä vaivaannuttavia hoilotusvideoita, joissa hoilotetaan kuin viimeistä päivää tiukasti kameraan tuijotellen.
Vierailija kirjoitti:
Tänäänhän taitaa taas olla Superterassin yhteislauluilta... en malta odottaa niitä vaivaannuttavia hoilotusvideoita, joissa hoilotetaan kuin viimeistä päivää tiukasti kameraan tuijotellen.
Eikun anteeksi, lauluilta onkin vasta huomenna. Joutuu vielä oottelemaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
Miten Virve jaksaa kierrellä kaupoissa ja istua joukkoliikennevälineissä? Matka johonkin tehtaanmyymälään kestää helposti puolitoista tuntia, ja välillä pitää varmasti vaihtaa bussia. Ostoskeskuksissa ja joukkoliikenteessä on melkoinen aistikuormitus. Ehkä on ollut väärä kuva, että hän kuormittuu helposti.
Hän ei juuri muuta tee koko päivän aikana. Siksi kai jaksaa.
Elämä on tosiaan niin ihanan halpaa ja yltäkylläistä kun valitsee parisuhdemallin jossa mies (poika!) yksipuolisesti lellii ja tarjoaa ruoat 👌
Virve kirjoittaa muiden ihmisten ylikulutuksesta. Niinpä tietysti.
Virvelle kyllä sopii parisuhde kun on joku joka tarjoaa :) Vietnamissakin tykkäsi kulkea ravintoloissa kun miehet maksoi. Jännä että aina kun söivät ulkona jatsimiehen kanssa kaikki maksettiin puoliksi. Virve vaikuttaa sittenkin tykkäävän enemmän tästä provider meiningistä.
Ja taas oli ostettu uusi hamekin kirpparilta. Virven on varmaan vaikea hahmottaa että niitä halpoja vaatteita, meikkejä ja muuta löytyy kyllä aina eikä joka tarjoukseen siis tarvitse tarttua.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on tosiaan niin ihanan halpaa ja yltäkylläistä kun valitsee parisuhdemallin jossa mies (poika!) yksipuolisesti lellii ja tarjoaa ruoat 👌
Ja poikkis korosti siitä tarjoamastaan lounas lohibowlista ”näyttääpä hyvältä ja terveelliseltä myös”. Olikohan pieni vinkki että kannattaisi panostaa välillä myös siihen tuoreeseen ja terveelliseen ruokaan.
Jos miettisin tilannetta päinvastoin niin en kyllä itse jaksaisi pihiä miestä (varsinkin jos tietäisin, että on vieläpä iso varallisuus säästöissä). Jos mies söisi kotona vaan päiväys vanhoja poisto ruokia, mutta sitten kyllä ravintolaruoka kelpaisi (ja maksullisissakin tapahtumissa käynti alkaa kiinnostaa esim. se Korkeasaari) kun ilmaiseksi tarjotaan.
Saa nähdä kauan toi kuvio tulee kestämään. Ja miten paljon poikkis on valmis tiputtamaan elintasoaan juosten ilmaisten tapahtumien ja ale-tuotteiden perässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos miettisin tilannetta päinvastoin niin en kyllä itse jaksaisi pihiä miestä (varsinkin jos tietäisin, että on vieläpä iso varallisuus säästöissä). Jos mies söisi kotona vaan päiväys vanhoja poisto ruokia, mutta sitten kyllä ravintolaruoka kelpaisi (ja maksullisissakin tapahtumissa käynti alkaa kiinnostaa esim. se Korkeasaari) kun ilmaiseksi tarjotaan.
Saa nähdä kauan toi kuvio tulee kestämään. Ja miten paljon poikkis on valmis tiputtamaan elintasoaan juosten ilmaisten tapahtumien ja ale-tuotteiden perässä.
Jos Virvellä olisi yhtään suhteellisuudentajua niin ymmärtäisi että tuollainen salaatti + kombucha on reilusti yli 10e satsaus (pelkkä kombucha on jo vähintään 3e), eikä siis oikeastaan Virven mittapuulla "pieni juttu", sillä sanoi juuri että syö itse parilla kympillä kokonaisen viikon. Tuntuu ihan uskomattomalta että eikö hahmota yhtään miten toiset käyttävät häneen rahaa ja hän pitää sitä pienenä asiana, kun taas itse ei varmasti ikinä tarjoaisi kenellekään mitään normaalihinnalla edes kaupasta, saati kahvilasta tai ravintolasta ostettua.
Ehkä poikkis tosiaan on finaveli 😄
Ennen olin varma ettei Virve lukisi tätä palstaa mutta nyt on tullut pidemmän aikaa niin suoraan kaikkeen vastauksia että täytyy muuttaa mieltä.
Me ollaan sisällöntuottajia hänelle 🙊