Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (10999)

Vierailija
10981/10999 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manbun? Oliko Virvellä siis joku uusikin ukkeli jo kierroksessa? Exä taisi palata Ruotsiin? 

On kyllä harvinaisen tylsiä nuo instapostaukset... Taas jotain ruokaostosten esittelyjä. Ja särähti korvaan, miten puhui kuolleesta naisesta, kuinka ahdistaa, kun kämppä on täynnä "sen tavaroita". No muuta pois hyvä ihminen, moni olisi kiitollinen mahdollisuudesta asua noin halvalla. 

Vierailija
10982/10999 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virve kirjoitti jotenkin niin, että rahankäytön seuraaminen saa olon tuntumaan köyhältä mikä taas vaikuttaa elämän muuttumiseen köyhäksi.

Tulkitsin sen niin että kaikesta kivasta luovuttiin eli ei vierailtu missään, käyty missään mikä maksoi, ostettu mitään, käytetty rahaa itseen jne.

Virkistävää että Virve voi tunnustaa nyt ettei säästäväinen pihistely tehnytkään arjesta mahtavaa vaan sai elämän tuntumaan köyhältä ja ikävältä.

Ei ihmekään että Vietnamissa oli niin superhyvä olo kun vihdoin antoi itselleen luvan valkaista hampaat, käydä kampaamossa, lakata kynsiä, ostaa meikkejä, vaatteita, koruja, korkokenkiä, alusvaatteita, laukkuja ja mitä kaikkea. Siis nauttia pussy powerista ja kankaan tunnusta iholla.

Jotenkin ihmeellistä tempoilua kuitenkin jo ihan varttuneelta ihmiseltä tämä että tekeekö se pihistely ja pieni elämä nyt siis onnelliseksi vai eikö?  Pitkään toki piti sen linjansa että piheily ja minimalismi ja missään käymättömyys ja kenenkään näkemättömyys on sitä ihan parasta ja juuri hänen näköistään elämää, mutta nyt on viime aikoina tuntunut olevan itseltäänkin vähän hakusessa että mistä se ilo elämään nyt sitten löytyisi.

Tsemppiä vaan etsintään ja jos kerran tuntuu että yksinäinen hävikkiruokametsästäjän tie on jo kuljettu loppuun, niin jotain muuta sitten vaan rohkeasti kokeilemaan 😃.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10983/10999 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvellä on kyllä ihan uskomaton taito löytää parhaimmat hinnat! Pari päivää sitten löysi lidlistä takin jolle jäi hintaa alle 2€. Itse en ole ikinä tuollaisia hintoja bongannut mistään suomessa.

Vierailija
10984/10999 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virvellä on kyllä ihan uskomaton taito löytää parhaimmat hinnat! Pari päivää sitten löysi lidlistä takin jolle jäi hintaa alle 2€. Itse en ole ikinä tuollaisia hintoja bongannut mistään suomessa.

Halpaa on, mutta tuntuukin ostavan sillä mentaliteetilla että voi sitten pian taas heittää vaikka roskikseen, että eipä tuossa mitään kovin kadehdittavaa ole 🙄. Real boss lady life 💲

Vierailija
10985/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virve on toisaalta jo hyvin pitkään omistanut elämänsä ihan vain tuohon mahdollisimman halpojen asioiden löytämiseen, että sietää niitä löytyäkin kun siihen kaiken aikansa laittaa.

Vierailija
10986/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ostaisin ennemmin UFFin tasarahapäiviltä takin, ja olen ostanutkin monta. Hyväkuntoinen vintage takki on taatusti laadukkaampi kuin Lidlin, tai ainakin mun käytössä ne ovat kestäneet vuodesta toiseen todella hyvin.

Vierailija
10987/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ostaisin ennemmin UFFin tasarahapäiviltä takin, ja olen ostanutkin monta. Hyväkuntoinen vintage takki on taatusti laadukkaampi kuin Lidlin, tai ainakin mun käytössä ne ovat kestäneet vuodesta toiseen todella hyvin.

Toisaalta Virveä ei kiinnosta kestääkö tuote kauan. Joskus taitaa olla vain iloinen, että tuote hajoaa, koska sitten saa ostaa taas uuden. 

Aiemmin häntä kyllä kiinnosti myös laatu, koska se telakka-mekkokin valikoitui sen takia, että pysyi pitkään hyvänä vaikka käytti sitä päivittäin töissä. 

Vierailija
10988/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin vaatteissa on suurta vaihtelua: joitakin tuotteita olen jättänyt ostamatta jo kaupassa, kun laatu on tuntunut käteen huonolta. Toisaalta minulla on myös Lidliltä ostettuja vaatteita, jotka ovat kestäneet jatkuvia pesuja ja käyttöä vuosia. Virven ostaman takin laatuun en ota kantaa. 

Vierailija
10989/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin vaatteissa on suurta vaihtelua: joitakin tuotteita olen jättänyt ostamatta jo kaupassa, kun laatu on tuntunut käteen huonolta. Toisaalta minulla on myös Lidliltä ostettuja vaatteita, jotka ovat kestäneet jatkuvia pesuja ja käyttöä vuosia. Virven ostaman takin laatuun en ota kantaa. 

Hyvä tietää, muistellutkin että joskus kuullut joltain (muuten ihan laatutietoiselta tyypiltä) että Lidlistä saisi hyviä vaatteita. Oma kokemus on ollut se että kesäiset pellavasekoitehousut hapertuivat normikäytössä (ei siis missään puutarhatöissä kontaten) polvista puhki jo ekana vai toisena kesänä 🙄. Olivathan ne sellaista ohutta kangasta, mutta kyllä nykyään usein järkyttyy miten huonoa laatua vaatteiden kankaat ovat ja sitten ne vielä ommellaan sinnepäin :/.

Vierailija
10990/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin häntä kyllä kiinnosti myös laatu, koska se telakka-mekkokin valikoitui sen takia, että pysyi pitkään hyvänä vaikka käytti sitä päivittäin töissä.

^ oman seuraamisen aikana Virve ei ole ikinä vaikuttanut laatutietoiselta, tai ainakaan sillä tavalla että esim. ymmärtäisi vaatteiden materiaaleista 🤔. Liekö tunnistaisi laadukasta villakangastakkia, yms? Enemmän jäänyt kuva että "laatu"tietous on teinitytön tasolla (sori teinitytöt, ehkä tasa-arvon nimissä ihan vain teinin tasolla) kun shopataan asioita jotka kaupassa "tuntuu ihanan pehmeältä" ja sitten parin viikon tai kuukauden päästä todetaan että halpa polyesterirytky on mennyt käytössä ja pesussa niin nyppyiseksi ja epäsiistiksi että on käyttökelvoton 🙄.

Vierailija
10991/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve valittaa kun pitää muistaa itse viedä roskat :o siis kuka ne ulkomailla sitten vei? Joku siivoojako? :o

Vierailija
10992/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ oman seuraamisen aikana Virve ei ole ikinä vaikuttanut laatutietoiselta, tai ainakaan sillä tavalla että esim. ymmärtäisi vaatteiden materiaaleista 🤔. Liekö tunnistaisi laadukasta villakangastakkia, yms? Enemmän jäänyt kuva että "laatu"tietous on teinitytön tasolla (sori teinitytöt, ehkä tasa-arvon nimissä ihan vain teinin tasolla) kun shopataan asioita jotka kaupassa "tuntuu ihanan pehmeältä" ja sitten parin viikon tai kuukauden päästä todetaan että halpa polyesterirytky on mennyt käytössä ja pesussa niin nyppyiseksi ja epäsiistiksi että on käyttökelvoton 🙄.

Ei hänellä sellaista materiaalitietoisuutta ole ollut mutta esimerkiksi tuo telakka-mekko on ihan työvaate ja suunniteltu kestämään käyttöä. https://telakka.com/collections/mekot/products/lehtinen-tunika-musta

Hauskaa on muuten se, että Virve ei aiemmin halunnut olla ihminen, joka ostaa vaatteita H&M-tyyppisistä myymälöistä mutta nykyään nekin ovat hänelle laatua. 

Vierailija
10993/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo Lidlin 1,50 e alelöytötakki samaa sarjaa, kuin ne ulkomailla pilkkahintaan löydetyt  merkkivaatteet, joiden hintalappuja kassahenkilökin ihmetteli…

Vierailija
10994/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein sopivasti sattui, että kun oli megalomaaninen ostamania päällä pussy power -kaudella, ei nähty olennaiseksi laittaa menoja ja ylös ja esitellä instassa. Vaikka sitä menojen raportointia tehtiin pitkän aikaa kuukausittain. Joku täällä taisikin kommentoida muinoin, että onpa mielenkiintoista nähdä eriteltynä, mitä tuollainen hurvittelu tuli maksamaan. Veikkaanpa, että jollekin iski paha ostokrapula niistä pussy power -ostoksista. Ja osa niistähän on jo heitetty roskiin.

Vierailija
10995/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, muistellutkin että joskus kuullut joltain (muuten ihan laatutietoiselta tyypiltä) että Lidlistä saisi hyviä vaatteita. Oma kokemus on ollut se että kesäiset pellavasekoitehousut hapertuivat normikäytössä (ei siis missään puutarhatöissä kontaten) polvista puhki jo ekana vai toisena kesänä 🙄. Olivathan ne sellaista ohutta kangasta, mutta kyllä nykyään usein järkyttyy miten huonoa laatua vaatteiden kankaat ovat ja sitten ne vielä ommellaan sinnepäin :/.

Mulla Lidlin jumppalegginssit hapertui risoiksi vuodessa, enkä edes käyttänyt paljon. Siis kangas reikiintyi ihan random kohdista, ei esim polvista tai takapuolelta vaan yhtäkkiä keskellä etureittä oli reikä 🤨 oli jotain ohutta trikoota, ehkä viskoosisekoitetta?

Vierailija
10996/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai tunnettujen merkkien suosimista. Joku pikkuinen LV:n käsilaukku hänellä ainakin joskus oli, ja tais olla muutama muukin tunnetuimman merkin juttu. 

Vierailija
10997/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpaa on, mutta tuntuukin ostavan sillä mentaliteetilla että voi sitten pian taas heittää vaikka roskikseen, että eipä tuossa mitään kovin kadehdittavaa ole 🙄. Real boss lady life 💲

Totta kyllä tuo että Virve ostaa vaatteita kertakäyttömeiningillä, se vaivaa itseäni kovasti. Eikö Virve joskus yrittänyt olla myös muka ekologinen minimalisminsa kanssa, mutta nykyään todellisuus on kyllä tuo että ostetaan halvalla ja harkitsematta niin sen voi sitten myöhemmin heittää pois.

Vierailija
10998/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virve valittaa kun pitää muistaa itse viedä roskat :o siis kuka ne ulkomailla sitten vei? Joku siivoojako? :o

Siis onko tässä ajassa joku jotenkin tosi pahasti pielessä, vai mitä ihmettä tää on että jo roskien vieminen on ylivoimaisen vaikeaa?? Kuulostan ihan tädiltä (mutta ihan sama 😅), mut olikohan meidän vanhemmille tai isovanhemmille ihan tällaiset perusjutut näin vaikeita? Ymmärrän mielestäni ihan hyvin masennusta ja uupumusta ja kaikenlaisia haasteita elämässä, mutta kun nykyään tuntuu että joka toiselle on (jatkuvasti) lähes kaikki elämän perus askareet ihan ylitsepääsemättömiä, niin kyllä se vähän ihmetyttää.

Vierailija
10999/10999 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve voi kävellä 20 kilometriä helposti, mutta se että ottaisi mennessään roskapussin mukaan on ylivoimaista.

Vierailija
11000/10999 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tunnettujen merkkien suosimista. Joku pikkuinen LV:n käsilaukku hänellä ainakin joskus oli, ja tais olla muutama muukin tunnetuimman merkin juttu. 

Nyt vilahti jossain storyssa kyseinen laukku.