Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7419)

Vierailija
6381/7419 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on syömishäiriöinen tuttu joka alkoi heti lukea sitä Virven suosittelemaa Glukoosivallankumous-kirjaa kun sen avulla Virvekin laihtuu. Nyt kuvioihin on tullut jo syömisen päälle jumppaaminen ja pelkään että kaverin syömishäriö aktivoituu näiden juttujen myötä.

Oon seurannut Virveä ainakin siitä saakka kun hänellä oli se Lontoolainen Herrasmies ja koskaan en ole nähnyt Virveä näin sairaana ja huonovointisena kuin nyt. Toimintakyky on parempi kuin utmaningssyndrom-aikoina mutta muuten aivan totaalisen sairasta settiä hänellä. Virven seuraaminen on kuin katsoisi auto-onnettomuutta: sitä ei haluaisi nähdä mutta ei voi katsoa poiskaan.

Vierailija
6382/7419 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka triggeröidytte Virven jutuista; onko kyse siitä että nimenomaan tämä hänen nykymenonsa herättää vanhoja syömishäiriöisiä ajatuksia? Kysyn siksi, että olen seurannut Virveä todella pitkään, suht ostolakon alkuajoilta. Tosin mulla oli joidenkin vuosien tauko siinä kohtaa, kun hän siirtyi blogista insta stooreihin, mutta nyt olen siis niihinkin koukuttunut. Ja jostain syystä hänellä on aina ollut muhun joku kummallinen vaikutus, kaikki hurahdukset ovat hulluudessaan saaneet minut vakavasti miettimään niitä. Miksi? En mielestäni yleisesti ole näin helppo, mietin että onko Virvessä jotain erityisen triggeröivää vaikka hän innostuisi puhelinluettelon lukemisesta. Saisipa ton energian hyötykäyttöön johonkin hyväntekeväisyyteen tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6383/7419 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Minusta nuo Virven hurahdusjutut on pääsääntöisesti todella boring, vaikka onhan siellä joukossa välillä niitä todellisia helmiä joille saa nauraa kippurassa. Mielenkiintoista tässä viimeisimmässä hurahduksessa on se, että se jotenkin auttaa valottamaan näiden hihhulehtijoiden ajatusmaailmaa - esimerkiksi vaikka tämän olympiaskeittarimme vanhempien juttuja. Ei niihin taida tarvita paljon muuta kuin sopiva kasvualusta kuulijassaan ja yksi karismaattinen asian esittäjä, johon kuulija haluaa samaistua.

Olen siis todella tylsä luonnontieteellishenkinen ihminen, ja minusta on hauska kurkistaa tällaisen anti-minän kuin Virven mielenmaisemaan.

Ja suurin osa Virven paastojutuista on ihan silkkaa hörönplöötä. Viimeisimpänä nyt vaikka se, että kaikki markkinoilla olevat keinomakeutusaineet on monilla tutkimuksilla tutkittu, ne eivät todellakaan nosta insuliinia ja ne ovat erittäin turvallisia diabeetikkojenkin käyttöön. Alustavaa näyttöä on, että keinomakeuttajilla voi olla jotain vaikutuksia suolistoflooraan, mutta keinomakeutusaineiden järkevä käyttö voi olla tapa vähentää sokerin käyttöä ja ne voivat auttaa terveellisempään ravitsemukseen ja painonhallintaan.

Virven logiikalla makean nesteen pitäminen suussa nostaa insuliinia. Samalla logiikalla diabeetikkojen pitäisi muuttaa insuliiniannosta silloin kun he käyttävät hammastahnaa, sillä tahnathan on lähes poikkeuksetta makeutettu keinomakeutusaineilla.

Vierailija
6384/7419 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis hei, nyt joku on ollut toista vuotta syömättä MITÄÄN ja veriarvot on tämän reilun vuoden aikana vaan PARANTUNEET samaan tahtiin kaiken muunkin terveyden kanssa. Suottapa kärsiä matalasta ferritiinistä, sekin paranee kun vaan lakkaa syömästä kokonaan.

Vierailija
6385/7419 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo Virven hankkima tavoitevaate eli vaaleansininen kauluspaita on tosi hauska. Videoklipin perusteella näytti siltä, ettei paidasta mennyt kiinni kuin toiseksi ylin nappi. Varovaisella arviolla Virven tarvitsee pudottaa kymmenkunta kiloa tuohon paitaan sopiakseen. Jännä nähdä saako Virve kaulan kapenemaan. 😆

Lisäksi on kiva seurata miten selfiet ja poseeraukset muuttuvat painonpudotuksen myötä. Nyt on jostain syystä siirrytty poseeraamaan jalat harallaan. Sen verran olen juutuubia katsellut että minulla on aavistus siitä että tuo on joku juttu, mutta tarkemmin en ymmärrä.

Ei tämä ehkä terveintä hauskuutta ole, mutta ennemmin minä Virveä seuraan enkä puolestaan yhtään ymmärrä, miten ne kuvottavat mättöahtamis-mukbang-videokanavat saa miljoonia seuraajia. Minusta semmoinen on ällöttävää, mutta makunsa (ja annoskokonsa) kullakin.

Vierailija
6386/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä ymmärrä miten kehtaavat hyväksikäyttöä tuota uutta frendiä noin. Köyhästä maasta oleva paikallinen passaa yhden rikkaimman länsimaan asukkaita. Toivottavasti oikeasti antavat vastavuoroisesti frendille jotain myös takaisin. 

Ehkä tääkin oli siinä kirjassa, josta Virve sai rikastumisvinkin että muuttaa halpaan maahan rikkaasta maasta niin voi elää kuin rikas ihminen mutta pienellä rahalla. Oikea life hack! Seuraava vinkki on varmaan ottaa joku orj.. Siis palvelija jolle maksaa euron päivässä. Ka-ching!

Paitsi että hän elää tuollakin kuin pienellä toimeentulotuella kituuttava.. en siis mitenkään heitä tässä mustamaalaa vaan tuo että ei ole ikinä varaa lähteä pois kotoa ostoskeskusta pidemmälle ruokakauppaan, ellei sitten ilmaiseksi pääse ja paikallisbussissa matkustaminen on verrattavissa sight seeingiin. Ravintolaan vain jos joku toinen maksaa! Puhumattakaan elämyksistä tai päiväreissuista. Mun mielestä aika irvokasta touhua kun joillain ei oikeasti ole valintaa.

Vierailija
6387/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä ymmärrä miten kehtaavat hyväksikäyttöä tuota uutta frendiä noin. Köyhästä maasta oleva paikallinen passaa yhden rikkaimman länsimaan asukkaita. Toivottavasti oikeasti antavat vastavuoroisesti frendille jotain myös takaisin. 

Ehkä tääkin oli siinä kirjassa, josta Virve sai rikastumisvinkin että muuttaa halpaan maahan rikkaasta maasta niin voi elää kuin rikas ihminen mutta pienellä rahalla. Oikea life hack! Seuraava vinkki on varmaan ottaa joku orj.. Siis palvelija jolle maksaa euron päivässä. Ka-ching!

Paitsi että hän elää tuollakin kuin pienellä toimeentulotuella kituuttava.. en siis mitenkään heitä tässä mustamaalaa vaan tuo että ei ole ikinä varaa lähteä pois kotoa ostoskeskusta pidemmälle ruokakauppaan, ellei sitten ilmaiseksi pääse ja paikallisbussissa matkustam

Virve on nimenomaan ainakin kahdesti sanonut, että jossain hänen lukuisista oppaistaan on sanottu, että tulot kannattaa hankkia kalliista maasta ja kuluttaa rahaa halvassa maassa. 

Vierailija
6388/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette mun mielestä kyllä superviisaita ihmisiä siinä, että rajoitette Virven seuraamista jos tuntuu että itse triggeröityy syömishäiriövibat. Terveys on tärkeää!

Mutta sen lisäksi muita kyllä haastan vähän kriittiseen ajatteluun noiden paastohöpötysten suhteen. Virvellä menee niin iloisesti ja kritiikittömästi puurot ja vellit sekaisin. Yhtenä esimerkkinä tuo aineenvaihdunnallinen (metabolinen) joustavuus, joka on termi lääketieteessäkin. Tiedätte kyllä: sen puute on sitä metabolista oireyhtymää ja sitä voi yllättävän tehokkaasti hoitaa pienellä kevyelläkin liikunnalla kuten vaikka hitaalla kävelyllä. Näistä asioistahan on puhuttu vaikka kuinka - istuminen on vaarallista jne. Asialla ei ole oikeastaan mitään tekemistä Virven selostusten kanssa kuten sen että Virven mies on ollut vuosia 16 tuntia syömättä päivässä ja on siksi ollut nälkäkiukkuinen koska päivittäinen paasto on ollut liian lyhyt. 🤣

Vierailija
6389/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottaakohan Virven tekstit stooreissa tekoäly? Muuten en ymmärrä, miten jaksaa suoltaa noin paljon samanlaista tekstiä samasta aiheesta. 

Vierailija
6390/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä välittyikö teille samaa sävyä, mutta mun mielestä Virve vähän hymähteli jatsimiehelle, joka ei ole aivan yhtä varauksettomasti kokeillut pitkiä paastoja ja jopa päätyi "syömään varmuuden vuoksi" ennen lähtöään illaksi soittokeikalle. Vaikka V. siis naamioikin sen hymähtelynsä taitavasti, että jokaisen pitää toki kuunnella kehoaan jne. jne. (suomeksi = itse en koskaan olisi niin heikko).

Vierailija
6391/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä välittyikö teille samaa sävyä, mutta mun mielestä Virve vähän hymähteli jatsimiehelle, joka ei ole aivan yhtä varauksettomasti kokeillut pitkiä paastoja ja jopa päätyi "syömään varmuuden vuoksi" ennen lähtöään illaksi soittokeikalle. Vaikka V. siis naamioikin sen hymähtelynsä taitavasti, että jokaisen pitää toki kuunnella kehoaan jne. jne. (suomeksi = itse en koskaan olisi niin heikko).

En kauheasti yllättyisi, jos jatsimies ei olisi ollenkaan tietoinen siitä, että hän on vuosia elänyt pätkäpaastolla, on nälkäkiukkuinen räyhääjä ja kokeilee nyt horjuvin askelin pitempää paastoa. 😃 Tosin mikään ei voita sitä Virven tarinaa, jossa jatsimies tiesi vaimonsa pahoinpitelyn syyksi sen että joku valikoi hänet poikkeuksellisen vaaleuden vuoksi koska näin sai parempaa tuottoa videolleen (elinkeinona siis pahoinpitelyvideoiden tuottaminen darknetiin). 

Vierailija
6392/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autofagosytoosi on toinen lääketieteellinen termi, jonka Virve reiskaa lahjakkaasti. Autofagosytoosi on tärkeä ja oleellinen osa meitä jokaista, ja ilman sitä menehtyisimme. Esimerkiksi punasolujen elinikä on vain nelisen kuukautta, joten joka päivä elimistön täytyy paitsi tuottaa myös hajottaa huikea määrä soluja. Ja tietysti niitä vanhojen solujen osia täytyy elimistön kierrättää eikä heittää pois. Tai jos vaikkapa silmässä ei autofagosytoosi toimisi, sokeutuisimme koska näköhermon pää täyttyisi kudosjätteellä. 

Edelleen autofagosytoosin häiriöt ovat yhteydessä moniin sairauksiin ja niitä tutkitaan kovasti (tästä voidaan Virven logiikalla päätellä että syöpä paranee paastoamalla). On myös ihan loogista, että mitä pitempään on syömättä, sitä enemmän keho alkaa syömään omia molekyylejään kun kerran ei sitä ravintoa ole tarjolla.

Se että Virve saa tämän mielenkiintoisen tutkimusalan tiivistettyä siihen, että paaston vuoksi hänellä rinnat pienenevät mutta pysyvät terhakkoina, tiivistää mun mielestäni hyvin nasevasti minäkeskeisen tyhjäpään mielenmaiseman. 😆 Joo anteeksi, mutta olen tätä mieltä. 

Vierailija
6393/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan isoista laihdutuksista pysyviksi jää jotain 1-20 % väliltä. Nyt kuitenkin Virve tietää, että jossain mahtiläskikisassa menehtyneet laihduttajat eivät ole onnistuneet asiassa siksi, että ovat laihduttaneet muuten kuin paastoamalla. Muissa laihdutusmuodoissa perusaineenvaihdunta laihtuessa pienenee, mutta paastoamaan kulutus suorastaan nousee!

Vierailija
6394/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku avata sitä, että mikä tarkalleen Virven jutuissa triggeröi niitä omia syömishäiriöviboja? Toki vain jos haluatte. Mutta tässä ketjussa kuitenkin pyörii monia hyviä kirjoittajia, jotka ilmaisevat itseään tosi hienosti. Jos useammalla on noita samoja fiiliksiä, niin uskoisin että niiden purkamisesta voisi täällä syntyä jotain Hyvää ja Kaunista. 

Vierailija
6395/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan isoista laihdutuksista pysyviksi jää jotain 1-20 % väliltä. Nyt kuitenkin Virve tietää, että jossain mahtiläskikisassa menehtyneet laihduttajat eivät ole onnistuneet asiassa siksi, että ovat laihduttaneet muuten kuin paastoamalla. Muissa laihdutusmuodoissa perusaineenvaihdunta laihtuessa pienenee, mutta paastoamaan kulutus suorastaan nousee!

Po. Menestyneet, ei menehtyneet! 🤭 Anteeksi

Vierailija
6396/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku avata sitä, että mikä tarkalleen Virven jutuissa triggeröi niitä omia syömishäiriöviboja? Toki vain jos haluatte. Mutta tässä ketjussa kuitenkin pyörii monia hyviä kirjoittajia, jotka ilmaisevat itseään tosi hienosti. Jos useammalla on noita samoja fiiliksiä, niin uskoisin että niiden purkamisesta voisi täällä syntyä jotain Hyvää ja Kaunista. 

Mulla itellä meinaa väkisinkin nousta ajatus, että etenen omalla polullani jotenkin liian hitaasti ja lällysti, kun en paastoa 62 tuntia kerralla tai syö vain kerran päivässä (vaikka siis järjellä ajateltuna tiedän, ettei kyseessä ole mikään kilpailu ja Veen monista jutuista on logiikka ja totuus kaukana!) Olen siis itse saanut ahmimishäiriöni pitkälti hallintaan maltillisella pätkäpaastoilulla, eikä mulla ole mitään tarvetta mennä extremempään suuntaan tai laihtua nopeammin tms. Mutta niin vain tällaiset ajatuspirulaiset meinaavat nousta kiusaamaan.

Vierailija
6397/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Virven toistuvasti mainitsema nälkäkiukku oikeasti joku iso juttu? Siis paljonhan ihmiset vitsailee aiheesta, että minusta tulee hangry jos en jo kohta pääse syömään. Mut oikeesti? Virvekin kyllä myös vitsailee aiheesta, mutta kertoo kyllä ihan tosissaan että hän on vuosia useamman kerran päivässä kiukutellut miehelleen nälkäisenä? Ja että on aina ajatellut että dieetillä pilaa avioliittonsa kun tulee vielä kiukkuisemmaksi? 🙄 Ja kaikki nämä vuodet hehkutettu upeaa perusterveellistä ruokavaliota ja sen tuomaa hyvää oloa, kun todellisuudessa uupuu suunnilleen kaikki normaali toimintakyky?

Vierailija
6398/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan hullummaksi menee nuo paastojutut. Nyt jos aamulla syö väärää ruokaa, siitä voi aiheutua koko päivän kestävä verensokerivuoristorata! Diabeetikot hei, jos aamupalalla juo mehua niin Virven opeilla saman päivän iltapalalla pitää nostaa ateriainsuliinin annosta koska se aamuhiilari nostaa jotenkin mystisesti verensokeria 15 tuntia myöhemminkin. 

Vierailija
6399/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Virven toistuvasti mainitsema nälkäkiukku oikeasti joku iso juttu? Siis paljonhan ihmiset vitsailee aiheesta, että minusta tulee hangry jos en jo kohta pääse syömään. Mut oikeesti? Virvekin kyllä myös vitsailee aiheesta, mutta kertoo kyllä ihan tosissaan että hän on vuosia useamman kerran päivässä kiukutellut miehelleen nälkäisenä? Ja että on aina ajatellut että dieetillä pilaa avioliittonsa kun tulee vielä kiukkuisemmaksi? 🙄 Ja kaikki nämä vuodet hehkutettu upeaa perusterveellistä ruokavaliota ja sen tuomaa hyvää oloa, kun todellisuudessa uupuu suunnilleen kaikki normaali toimintakyky?

Mäkin oon ihmetellyt tätä toistuvaa nälkäkiukun mainitsemista ja miten se on jopa vaarantanut avioliiton. Melkoinen hirmu tää Virve vissiin... tai siis luulisi että aikuinen osaa tunnesäätelyä sen verran että ei ala raivoomaan kun on nälkä, niinkuin pikkulapsi?? Ja eikö ruokavalion pitänyt olla kunnossa niin miten näitä kiukutteluja tuli sitten jatkuvasti? Olikohan purkaukset sittenkin reaktiota johonkin muuhun elämänhallintaan liittyvään, joka nyt tuntuu olevan kurissa taas kun saa syömisiään tarkkailla...

Ja Virven jutuista tosiaan paistaa omahyväisyys läpi, miten oli niiiin helppoa mennä heti kolme päivää syömättä, mutta jatsimies ja siten muutkin tavikset kärsii jos ei kokoajan saa ruokaa. 

Vierailija
6400/7419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin sen kirjan. Siinä on ihan asiaa ja sitten toisaalta melkoista mutkien oikomista ja jenkkityyliin ihmiskohtaloita jotka ei kiinnosta mua yhtään. Virve taas on ottanut siitä niitä näitä eikä tajunnut kokonaiskuvaa.

Siinä kirjassa varoitetaan paastoamisesta. Pätkäpaastoa sivutaan, mutta ei rohkaista siihen.  Ruokailun jälkeen tehtävä liikunta on tyylii 30 kyykkyä tai 10min kävelyä, ei sen kummempaa.

Siinä nimenomaan neuvotaan, että jos haluaa syödä aamupalaksi pannukakkuja, mitä muuta kannattaa tehdä, jotta verensokerit ei tee piikkiä.

Mulla on syömishäiriötausta ja se kirja ei triggeröi mua ollenkaan. Se on vaan yksi kirja satojen syömisohjeiden joukossa.

Sen vinkin tosin siitä otin, että syön nykyään tuhdimman aamupalan ja hedelmät hedelminä, en esimerkiksi smoothiena.