Näin (valjun näköisen) naisen näkökulmasta on tosi epäreilua että ruman naisen...
...elämä on jokseenkin pilalla tai ainakin surullisuuden tai jonkinasteisen jatkuvan melankolian sävyttämää, mutta ruman miehen elämässä on paljon mahdollisuuksia koska ulkonäön rooli olemisessa, elämisessä ja onnellisuuden rakentamisessa ei ole miehillä alkuunkaan niin keskeinen. Tämä on suuri ja aivan perustavaa laatua oleva epätasa-arvotekijä jota on vaikea korjata. Comments?
Kommentit (7)
Koska rumuus tulee sisältäpäin ja kauniskin nainen voi olla ruma samoin kuin ns. ruma tai omasta mielestään ruma voi olla kaunis, kun luonne on sellainen.
eli ovat oikein uutteraa työvoimaa.
Voihan sen elämän niinkin elää eli tukahduttaa tunteensa ja vääntää hommia 50 v. putkeen kun ei muuta sisältöä ole elämässä.
Musta se tuntuu kyllä surulliselta vaihtoehdolta. Ja puhun nyt ihan omasta kokemuksesta.
eli ovat oikein uutteraa työvoimaa.
Voihan sen elämän niinkin elää eli tukahduttaa tunteensa ja vääntää hommia 50 v. putkeen kun ei muuta sisältöä ole elämässä.
Musta se tuntuu kyllä surulliselta vaihtoehdolta. Ja puhun nyt ihan omasta kokemuksesta.
Mille sitten on parempi omistautua? Minä ainakin omistaudun perheelle, ja myös työlleni joka on hyödyllistä ja siinä saa auttaa ihmisiä mikä on myös itselleni sisäisesti palkitsevaa. Olisiko jotenkin parempi vaihtoehto omistautua vaikka miesten viehättämiselle ulkokuorellaan vai mikä sitten? Mitään tarvetta tunteiden tukahduttamiseen en ole kokenut ulkonäköni takia enkä senkään takia, että minulle työni on tärkeä.
Vai tarkoitatko että ihminen esimerkiksi ei saisi lainkaan rakkautta ja vaikka omaa perhettä ulkonäön takia ja siksi tunteet tukahtuisi?
Oikeasti rumia ihmisiä on! Olen itse sellainen. Kun täälä haukutaan esim. Satuhäiden morsiammia järkyttävän lihaviksi ja rumiksi, niin ne tyttöset ovat ihan sieviä minuun verrattuna. Onko tätä niin vaikea hyväksyä/ymmärtää?
Olin niin ruma, että kukaan mies ei huolinut minua, kunnes tapasin sen oikean -kolmikymppisenä, toivonsa menettäneenä.
Ja siis olen aina saanut positiivista kommenttia luonteestani: olen mukava, ystävällinen, huomaavainen, iloinen, postitiivinen, hauskaa seuraa jne. Mutta ulkonäkö ei mikään missi todellakaan.
Aivan kuin todella kauniita naisia on harvassa, niin samalla lailla niitä todella rumiakin on harvassa.
Ihmeellisintä on se, että tuntuu että osa porukasta kokee, että sysirumalle ihmiselle saa kommentoida ja irvailla julkisesti ulkonäköä. Kenelekään ei tulisi mieleen tulla erikseen sanomaan normaalin näköiselle ihmiselle, että hyi helvetti kun sulla on iso finni nenässä, mutta rumalle ihmiselle voidaan tulle kommentoimaan ihan suoraan ja erittäin negatiivisesti, että sulla on ihan porsaan nenä! Aivan kuin ruma ihminen voisi vaikuttaa omaan ulkonäköönsä, tai että ruman ihmisen tulisi ymmärtää pysyä poissa silmistä.
Ihmettelen tätä empatian määrää mitä keskustelupalstoilla näillä rumuusavauksilla saa osakseen, kun oikeassa elämämässä tulee vaan pas***aa niskaan!
Minä nimittäin olen sisäisesti ruma, ja siksi vieläkin, 37-vuotiaana, vasten tahtoani sinkku.
Ulkoisesti minua ihaillaan kyllä kovastikin, moni on ihastunut minuun ulkonäköni takia, mutta kun luonteeni paljastuu, ei he halua enää minua tavata. Ongelmani ei ole se että olisin niinkään ns. vittumainen, vaan olen patatylsä. Semmoinen hiljainen tosikko, joka en osaa puhua mistään ja vaivaudun ihmisten seurassa. Tykkään vain olla möllöttää kotona mihin miehet myös kyllästyvät. Kaikki haluavat hauskan, ulospäinsuuntautuvan, menevän, harrastavan. Kukaan ei todellakaan halua hiljaista, introverttiä, kotona viihtyvää nörttinaista.
Minä nimittäin olen sisäisesti ruma, ja siksi vieläkin, 37-vuotiaana, vasten tahtoani sinkku. Ulkoisesti minua ihaillaan kyllä kovastikin, moni on ihastunut minuun ulkonäköni takia, mutta kun luonteeni paljastuu, ei he halua enää minua tavata. Ongelmani ei ole se että olisin niinkään ns. vittumainen, vaan olen patatylsä. Semmoinen hiljainen tosikko, joka en osaa puhua mistään ja vaivaudun ihmisten seurassa. Tykkään vain olla möllöttää kotona mihin miehet myös kyllästyvät. Kaikki haluavat hauskan, ulospäinsuuntautuvan, menevän, harrastavan. Kukaan ei todellakaan halua hiljaista, introverttiä, kotona viihtyvää nörttinaista.
Ilkeät ihmiset ovat sisäisesti rumia, samoin erittäin dominoivat tai manipuloivat, kateelliset tai vahingoniloiset, jne. Introvertti ihminen ei ole sisäisesti ruma. Ei vaikka olisi patatylsä.
ps. Tylsyys syntyy aina vuorovaikutuksessa. Et sinä itseksesi tylsä ole, vaan jonkun sellaisen ihmisen seurassa, joka ei yhdessä kanssasi saa miellyttävää, viihtyisää tunnelmaa aikaan tai keksi tekemistä, puhumista. Ei ole sinun vastuullasi olla viihdyttävää seuraa, vaan molempien osapuolten.
vaikken ole kauneudella pilattu. Ei minun elämässäni ulkonäöllä ole oikein minkäänlaista roolia. Kai se jossain epävarmassa teini-iässä harmitti ettei ollut niitä tyttöjä joita pojat ihailee, mutta aikuisella iällä ei sellainen kiinnosta. Puolison löysin opiskeluaikana vaikka olenkin ruma. Olen hankkinut korkean koulutuksen ja teen vaativaa työtä, joka vie energiani sen verran hyvin ettei jotain rämemajavia tai nenän muotoja tule mieleenkään pohtia juurikaan.