Minua naurattaa tekotärkeät palaverit ja tiimikokoukset.
Kommentit (11)
Millainen on tekotärkeä palaveri tai tiimikokous?
...ja missä/minkälaisissa työpaikoissa niitä on? Kuulostaa ihan lasten leikiltä tuollaiset "palaverit" :D
Kyllä muakin naurattais, jos ei niin useasti pitäisi sellaisiin osallistua, arrgh.
Et ilmeisesti joudu osallistumaan kovin usein jos jaksaa vielä hymyilyttää?
Tekotärkeästä en tiedä, mutta turhia palavereja on suurin osa. Varsinkin kunnalla missä toimitaan yhteistyössä järjestöjen kanssa, "pikkukivoja" palavereja on paljon eri toimijoiden kanssa, ja niissä lähinnä jauhetaan p*skaa ja juodaan kahvia. Sen sisällön mitä palavereista saa, voisi saada aikaan käyttämällä 90% vähemmän aikaa.
Vastustan ykstyistämistä, mutta kieltämättä kun touhua on aikansa katsellut, tulee mieleen että yksityistäminen tekisi terää! Saataisiin ns. löysät pois, moni ihminen lähinnä on niissä palavereissa ja kahvittelee saman yksikön ihmisten kanssa, eli työteho on minimaalinen. Täsmennän vielä etten halua mitään puristetaan kaikki mehut pois ja heitetään menemään meininkiä, mutta suhteessa 90% hengailua ja 10% töitä on aika paljon vinossa.
Olin tässä välissä aika p-duunissa ja ah, kohta taas Oikeaa konttorityötä, kahvia työpöydän ääressä ja turhia palavereja!
Pääsee taas tuntemaan itsensä aikuiseks, kun jätti edellisen, teineille sopivan työn taaksensa!
Niitä harrastetaan erityisen paljon veronmaksajien varoilla, josta maksetaan kokouspalkkiot.
ihan vaan pitämisen ilosta, esim. kalenteriin nyt vaan on merkitty, että joka viikko pitää olla palaveri, kukaan ei mieti agendaa tai mitä siellä pitäisi käsitellä tai päättää ja sitä ei ole aikataulutettu kunnolla.
Hyvästä palaverista pitäisi aina olla jotain käteenjäävää, päätettyä, esim. mitä tehdään, kuka tekee ja mihin mennessä tekee.
Tero
Mua ei naurata. Palavereissa ja kokouksissa kun pitäisi olla aina agenda eli asialista ja päämäärä, sekä sovitut tehtävät ja niiden seuranta. Tällöin kaikille osallistujille pitäisi olla selvää miksi palaveri/kokous pidetään ja turhia ihmisiä ei pitäisi olla paikalla.
Jos työpaikalla on ilman noita olevia palavereita ja tiimikokouksia, niin eivät oikeasti ole palavereita/kokouksia, vaan ihan tapaamisia/kokoontumisia.
palaverini ovat aina tärkeitä ja niissä aina saadaan jotakin aikaiseksi.
Millainen on tekotärkeä palaveri tai tiimikokous?