Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puututko asiaan, jos näet selvästi alaikäiselle tyrkytettävän uskonnollista propagandaa?

Vierailija
10.08.2012 |

Alaikäinen tyttäreni oli saanut tuntemattomalta naiselta jonkun kirjasen jossa uhkailtiin saatanalla ja perkeleellä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttäresi on lukenut kirjasen, ottaisin asian puheeksi ja varmistaisin ettei tyttö ahdistu kirjasesta.

Vierailija
2/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itsekin, kun lapsena Jehovan todistajat tuli ovelle kuviensa kanssa kyselemään, että "haluaisitko maan päällä olevan tällaista" ja minun oli vaikea päästä heistä eroon, vaikka en halunnut enää jutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettei kiinnosta.

Sitten sanot, että merkatkaa vihkoonne, ettei tähän osoitteeseen enää tulla.

Helppoa.

Vierailija
4/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua, että kaikki menevät taivaaseen ja helvetti on olemassa? Miten selitätte nämä asiat lapsille?

Vierailija
5/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettei kiinnosta.

Sitten sanot, että merkatkaa vihkoonne, ettei tähän osoitteeseen enää tulla.

Helppoa.

aikuisten jorinoita.

Vierailija
6/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai puutunko jos näen ulkopuoliselle lapselle tyrkytettävän? Jos jälkimmäistä, niin en, ei ole laitonta, valitettavasti. Oman lapseni kanssa keskustelisin kyllä.

Vierailija
7/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä lapsia peloteltiin helvetin tulella, jos ei usko yms. Ja aivan normi ev. lut. kirkosta oli siis kyse. Ystäväni meni hakemaan lastaan leirilta hiukan etuajassa ja kuuli nuo jutut.

Mä ja mies erottiin kirkosta tuon takia ja mä en ole sen jälkeen lapsia seurakunnan leireille päästänyt. Mun mielestä ei ole missään määrin reilua pelotella lapsia uskolla tai helvetillä.

Itse olen käynyt aikanaan kaikki mahdolliset seurakunnan leirit ja meitä ei koskaan peloteltu vaan yritettiin positiivisilla asioilla saada uskomaan.

Vierailija
8/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai puutunko jos näen ulkopuoliselle lapselle tyrkytettävän? Jos jälkimmäistä, niin en, ei ole laitonta, valitettavasti. Oman lapseni kanssa keskustelisin kyllä.

Entä jos lapsellasi olisi huumeongelma tms. ja uskoon tulo voisi pelastaa hänet tuhoamasta itseään? Tiedän parikin tapausta, jossa nuoren uskoon tulo on muuttanut tämän elämän suuntaa täysin ja vain hyvään.

Vierailija
9/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapsellasi olisi huumeongelma tms. ja uskoon tulo voisi pelastaa hänet tuhoamasta itseään? Tiedän parikin tapausta, jossa nuoren uskoon tulo on muuttanut tämän elämän suuntaa täysin ja vain hyvään.

tuntui ja mitä ajatuksia herätti. Olen itse uskonnoton ja lapseni saavat valita uskontonsa itse. Toinen on käynyt rippileirin ja liittynyt sen jälkeen ev.lut.kirkkoon.

Vierailija
10/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka pahaa tekeekin kuulla, kuinka pieniä lapsia pelotellaan tulimereen joutumisella ellei usko :/ Sen estän, ettei omien lasteni tarvitse kuunnella tuollasta ja nähdä painajaisia.

Se mikä jonkun muun mielestä on propagandaa, ei toisen mielestä ole. Usko voi olla myös hyvä asia elämässä, vaikken itse kuulukaan kirkkoon.

Vierailija
11/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis: Toisten perheiden uskonnolliseen kasvatukseen EN puutu..

..vaikka pahaa tekeekin kuulla, kuinka pieniä lapsia pelotellaan tulimereen joutumisella ellei usko :/ Sen estän, ettei omien lasteni tarvitse kuunnella tuollasta ja nähdä painajaisia.

Se mikä jonkun muun mielestä on propagandaa, ei toisen mielestä ole. Usko voi olla myös hyvä asia elämässä, vaikken itse kuulukaan kirkkoon.

Vierailija
12/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätöksensä uskonnollisen vakaumuksensa suhteen vakaan harkinnan pohjalta. Minua ei haittaa, vaikka joku yrittäisi hänen vakaumukseensa vaikuttaa.

t. uskova kristitty

Vierailija
13/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eronneet kirkosta ja uskontopaska ei enää saastuta elämäämme.

Vierailija
14/14 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luottamaan Jumalaan. Moni asia on elämässä selkeytynyt rukousten myötä.

Kunnioitamme myös eri näkökannan omaavia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi