~~Lumista lauantaita TAMMIKUISET~~
Heittäydyn pinoon piiiitkästä aikaa!
Viime yönä on tullut lunta oikein roppakaupalla ja tää mamma innostui siivoamaan :) Nyt vain toivottava, että tuo lumi pysyy eikä ne karseat kurakelit palaa...
Eilen oli neuvola ja Muksu olla nököttää perätilassa edelleen, höh :( Kahden viikon päästä sain lähetteen äitiyspolille, saa nähdä mitä se reissu tuo tullessaan. Hirvittää ajatus sekä perätilasynnytyksestä että sektiosta... Vielä kun kaksi aiempaa synnytystä on käynnistynyt vesien menolla rv38, niin kiire sairaalaan olisikin jo ihan toista tässä pt-tapauksessa. Ajatuksissa pyörii: Minne lapset? Kuinka nopeasti pitää sairaalaan ehtiä? No, toivottavasti ei olisi ajankohtaista vielä muutamiin viikkoihin.
Muuten kaikki on ok. Painan edelleen n.2kg vähemmän kuin ennen raskautta -jess, mikä dieetti ;)
Ezme ja Muksu 33+5
Kommentit (9)
Enää kolme työpäivää ja sitten alkaisi äitiysloma, IIIHANAA :) Olenkin sitä odotellut kuin kuuta nousevaa viimeisen kolmen viikon ajan.
Tänään on viikkoja tasan 33. Sitä alkaa pikku hiljaa uskomaan, että se hetki lähestyy kun saa oman pikkunyytin syliin. Tähän asti sitä on vain ajatellut että siihen menee vielä tolkuttoman kauan aikaa.
Olo on muuten oikein hyvä; sain nukuttua kunnolla taas vaihteeksi, nousinkin vain kerran yön aikana vessaan. Toisaalta tuo ihana lumi, jota on satanu jo roppakaupalla, saa mielen iloiseksi ja virkeäksi. Toivotaan että pysyisi maassa nyt edes vähän aikaa... :)
-Niiga
rv. 33
Olipas ihana herätä, kun oli saanut nukkua kunnolla. Puol yhteentoista antoi esikoinen nukkua, harvinaista herkkua ;)
Eikä mahakaan ollut viimeyönä nukkumisen tiellä, niin kuin yleensä. Mä sain eilen illalla jonkun siivouskohtauksen, imuroin, tiskasin ja pesin 2 koneellista pyykkiä.. kello oli puol 11 illal kun viel ripustelin pyykkejä kuivamaan.. outo ajankohta tosiaan. mut tulipas tehtyä :)
Mä en yleensä ole mikään " kodin hengetär" mut nyt tekis koko ajan mieli leipoa ja järjestellä jotain.. sitten tulee taas päivä kun tiskit kasaantuu ja villakoirat hyppii esiin piiloistaan..
Mä toivon että meiän maha-asukki ois jo kääntynyt oikein päin tuol masus.. keskiviikonahan sen kuulee kun neuvola on. Viime päivinä ainakin on ollut poikittain mut nyt taas tuntuu hiukan paremmalta..
Mä haluisin kans jo lähteä vähän viihteelle, tuntuu et kaikilla on pikkujouluja sun muita ja mä jään ulkopuoliseks kaikesta :( Onneks toi mies on vaan pari kertaa tän raskauden aikana käyny jossain.
Keväällä mä kyllä sitten lähden ja kesällä ;) Tupakkaakin tekis mieli, vaikka se varmasti pahalta maistuiskin.. ärsyttävää.
Onneksi on suklaa ja muut herkut..
Mutta mutta lumista lauantain jatkoa niille ketkä siitä tykkää :)
Susku 31+5
Täällä ripustellaan jouluverhoja ja muutenkin laitan kotia joulukuntoon. Pakko vaan välillä huilata kun supistelee... Eilenkin tuli niin kipeitä, että kävi jo mielessä, että nytkö tässä lähdetään synnyttämään! Vaan rauhoittuivat sitten onneksi:)
Eilen neuvolassa kaikki ok. Fundusmitta komeat 32cm, mutta vauvan pää kuulemma korkealla. Se siis selittää sen, että vauveli vielä pyörii kovasti. Neuvolassa sattui olemaan pää alaspäin, mutta nytkin aamulla oli vissiin poikittain:-0 Painoa tullut nyt noin 5kg vaikka maha onkin tosi iso! Eli onneksi kaikki paino taitaa olla tuossa mahassa:)
Mukavaa lumista lauantaita kaikille tammiksille:))
Talvikki 32+5
Olen täällä vahnalla kämpällä siivoamassa ja ajattelin välillä piipahtaa koneella. Viimeviikon keskiviikkona oli neuvola, kaikki asiat olivat o.k, hb:n oli noussut 111. Fundusmittaa 33 ja vaavi edelleen pää alaspäin (lähtökuopissa siis). Terv.hoit kysyi josko haluaisin käydä vauvan kokoarvioinnissa, mikäs siinä kun ilmatteeksi pääsee näkemäänn maha-asukin. Fundusmitta oli ylärajoilla esikoisestanikin 11v. sitten ja silti pyöräytin alta kolmekiloisen pojan joten luulen tulevan lapsenikin olevan samaa kokoluokkaa, (mutta mennään silti kokoarvioon kun sellainen mahdollisuus tarjotaan).
Joo, pikkujouluja minäkin haluaisin päästä viettämään, tai pääsenhän minä, mutta ei siideriä, ei glökiä nif..joo ja tupakkaa minunkin mieleni tekee, vaikka olenkin ollut polttamatta noin 8v. Mielialat vaihtelevat rajusti, seksikin kiinnostaa ja siten ei kiinnostakkaan ja taas kiinnostaa ja auta armias jos toinen on väsynyt tai jotain, niin sitten vasta luokkaannunkin,(kuka nyt tällaista norsua haluaisi). Kyllä nää hormoonit sitten saavat aikaan mukavia fiiliksiä. Synnytys on viimeaikoina pyörinyt paljon mielessä ja sitä jo jollain tavalla odottelen, toki en toivo että liian aikaisin pienokainen maailmaan putkahtaisi(jotenkin luulen pyöräyttäväni pienokaisen 31.12, 1.1, 2.1, esikoinenkin tuli viikoilla 38+3).
Avot, nyt täytyy jatkaa siivoamista, eiköhän tämä huilaaminen jo riitä. Hyvää viikonloppua kaikille.
Nurse 33+3
Mulla on yli viikon juilinu tuota peräpäätä sen paiseen takia, mutta tänään on vähä helpottanu!!
Se nimittäin puhkes ja mulle aukes taivas, tuntu vaan yhtäkkiä, että pakara olis märkä (söin just sillähetkellä aamiaista..), menin sitte peilistä tiiraamaan ja mätähän sieltä juoksi pitkin persevakoo!!! Yritin puristaa kaikki pois, mutten saanu enkä löytäny mitää steriiliä neulaa, että olisin saanu puhkastua. Mut kyllä sitä tuli paljo silti, valehtelematta desin paikkeilla, ihmekään, jos on vähä kiristäny...
Toivottavasti nyt lähtee paranemaan kunnolla, mutta helpottanu jo on! Jospa sitä sitte tänään sais jotain tehtyäki, mies purkaa leivinuunia just kaverinsa kera, hillitön pöly, mutta onneks mun ei tarvi siivota jälkiä ja oviaukot on tukittu. Kyllä oli tukeva laitos, rautaa ei oltu säästelty! Niin ja olihan tiiliäki aikamoinen läjä!
Saadaan siitä tiiliä muihin tarkotuksiin ja purkaa se olis pitäny joka tapaukses, se oli täysin vääräs paikas, eikä lämmittäny, muuta ku sen 8 neliön tilan. Jos se olis ollu keittiös, niin olis mielihyvin saanu jäädä..
No antaa sen asian olla..
Meidän vauva on edelleen perätilas, mutta toivon, että on kääntymistä suunnittelemas, koska onneks ei potki enää pissirakkoon. Jalat tuntuu enemmän jo kyljes, mutta nyt siis täydellisesti vielä pylly alaspäin. Kova se on liikkumaan, että sen suhteen ei huolen häivää!
Meilläki sataa lunta! Olispa se ihanaa, ku tulis sellanen kymmenen senttiä ja pikkupakkasta. Mä en hirveesti noista paukkupakkasista tykkää, mutta toisaalta, jos parina päivänä olis yli -25 niin se -10 olis jo sitä pikkupakkasta!
Mä tossa viimeviikolla pesin pienimmät vauvanvaatteet valmiiks. En oo vielä silittäny, ku en oikeen tykkää siitä hommasta ja muutaki tekemistä olis.. Hoitopöydän vois kans laittaa tai edes tuoda sen sisälle. En viimeks kyllä juurikaa tarvinnu, ku vaipat vaihdettiin sängyn päällä tai lattialla. Mut siinä olis vähä säilytystilaa, jota meillä nyt just ei oo missään tarpees. Toisaalta se vie kokonaisen neliön lattiaa, että saa ny nähdä, mihin sen suhteen kumminki päädytään!
Vaunut ajattelin ostaa veronpalautuksista, käytettynä, jos löydän vaan hyvät.
Pitää ny ruveta hoitamaan tuota soppaa pöytään..
Hemppa 31+4
Tänään oli todella kiva lumipäivä. Lähdimme aamusta liikkeelle (ja jätimme siivouksen jälleen kerran väliin...) Haltialan kotieläintilalle. Vain lehmät olivat paikalla, kun muut eläimet oli viety maatalousmessuille. Pikkumies 2 v. oli lehmistäkin silti innoissaan!
Eeviliina! Mukavaa tosiaan, kun on kohtalotovereita. Mulla vauvan liikkeitä on vaikea seurata, kun istukka on edessä. Kun pieni oli poikittain, liikkeet tunsi hyvin. Nyt kun hän on kääntynyt raivotarjontaan, ei meinaa tuntua mitään. Äitipolilla vaan toivoteltiin tervetulleeksi aina, kun liikkeitä ei vähään aikaan löydy. Sanoivat, että turhia käyntejä varmaan tulee, mutta parempi niin. Yritän nytkin houkutella pikkuista jotenkin antamaan merkkejä itsestään!
Hyvää lauantai-iltaa tammimammoille,
Maude rv 33 + 5
Täälläkin on lunta,ihanaa!!! On se vaan jännä,miten se nostaa mielialaa kun maa on valkeana. Heti tulee ihan jouluinen olo. Viritin ulkovalotkin, vaikka mies sanoi että maanantaina tulee sitten taas vettä...no tulkoot - on ne nätin näköiset havujen ja kanervien keskellä.
Masussa kaikki ok - luulisin. Vähän hiljasempi päivä,mutta silloin tällöin kuiteskin liikkuu. Jotenkin vauva on hiljasempi jos oon yksin kotona ja puuhailen,mutta kun mies ja poju tulee ja alkaa juttelu niin hänkin ottaa osaa siihen :-). Alkaa vatsa huojua puolelta toiselle...
Mulla jalat tuntuu jatkuvasti tuolla oikeassa kyljessä, liekö jo kiinnittynytkin. Pikkuhiljaa toivottavasti pitäisi kiinnittyä...Oon ahminu kaikkia herkkuja kun hullu, saas nähdä mitä terkka ensi torstaina taas sanoo...gulp...tosin painoa nyt tullut ekasta neuvolasta noin 7 kiloa, vielähän tässä on viikkoja jäljelläkin....mut luotan kyllä täysiä siihen,että lähtevät kaikki synnytyksen/imetyksen myötä. Muuten ei oo peppukaan levinny,mutta selluliiitti jyllää meikäläisen persuksissa ja reisissä...yäk...
Joku haasteli seksistä...mä ainakin olen niin aktiivinen sänkykamarin puolella,että mies on ihan ihmeissään...aina valmiina...kävin oikein ostamassa HM:ltä punaset liivit,alushousut ja sukkanauhaliivit sekä tietty sukat...niitä oon mallaillut... Kun itte peiliin kattoo, niin ei ehkä nyt tän pallon kans niin kauheen seksikkäältä näytä,mutta mie sano että se tuleekin sisimmästä. Että kun hän näkee,miten onnellinen oon ja hyväntuulinen, niin hormonitkin hyrräää... Varottelin vaan,että tammikuussa voi tilanne olla toinen...heh heh hee...
No ei vaiskaan,menipä nyt taas asiattomuuksiin. Taidanpa lähteä saunan pistämään päälle ja harjaamaan rappuset lumesta.
Hauskat vkonloput!
Mami 33+risat - luulisin
Oon lueskellu joka päivä kuulumisianne ja todennu et hyvä etten ole yksin vaivoineni. Raskauskiloja ei ole tullu ku viis tai kuus, mutta olo on tosi muhkea. Moni epäilee mun odottavan kaksosia, vaikka yksi pojan källykäinen siellä vain majailee...toivottavasti. Kävi mun tädille kyllä viistoista vuotta sitten niin et synnärillä vasta selvis et kaksi tulee. Myönnettäköön et nykyään ultrat on tarkempia ja minä ainakin oon käyny sekä julkisenpuolen ultrat et vielä yksityisellä varmistamassa et kaikki on hyvin.
Oon hiukka epäileväinen noihin julkisenpuolen palveluihin ku eivät ekassa raskaudessa edes raskausmyrkytystä osanneet todeta vaan yksityiselle kun menin samana päivänä kuin kävin neuvolassa niin suoraan lääkäri passitti sairaalaan vuodelepoon, vaikka neuvolassa kaiken vakuuteltiin olevan kunnossa.
Noita alapää kipuja on ollu jo jonkin aikaa ja rinnoissakin tuntuu kummaa juilintaa. Alkuraskaudessa ei ollu mitään tuntemuksia rinnoissa mut nyt sitäki enempi. Liekkö muilla samaa ongelmaa mut mulla ainakin yhdyntä tekee helevetin kippeetä paitsi jos itte oon päällä. Ei oikein tee mieli puuhata kun polvet ei kestä päällä oloa ja muuten sattuu liikaa. Haluja kyl muuten ois. Se siitä seksistä sitten.
Varasin ajan yksityiselle kokoarvioon ja synnytystapa-arvioon kun ei ne ota mua tosissaan neuvolassa. Ne vaan uskoo et kun oon yhen nelikilosen tehny niin sitä suurempikin tulee ilman eri toimenpiteitä...oisivat ite ponnistaneet yli tunnin tyttöö pihalle ja revityttäneet sitten paikkasa niin eivät epäröisi auttaa muakaan. Katkeruuttako!?
Täytynee lähteä saunan lämmitykseen ja esikoisen kylvetykseen niin pääsee sitten ajoissa nukkumaan ku edellinen yö meni rampatessa vessassa ja käännellessä kylkeä ettiessäni sopivaa kivutonta nukkuma-asentoa.
T: Ronnika 32+5
Tähän pinoon kai kuitenkin, vaikka eilinen pinokin oli tuossa ihan nostettuna!Ei mittää Eeviliina, aina saat tsemit multa :)) Samassa veneessähän täällä purjehditaan!
LUNTA!!!!!!!!!!!!!!!!!Ihan oikeesti, kylläpä piristää!!!Pysyisi vielä maassa niin aika kivaa!!!Meen tänään tapaamaan tytsyjä ja he lähtevät kapakkaan vähän p-jouluamaan. No..mä en taida todellakaan :D Ens vuonna kyllä meen!!
Oishan se jo ihan kiva käydä `ulkoilee´. Keväällä..vappuna itseasiassa pikku kotibileet oli, missä viimeksi pari siideriä otin. Sittenpä samaan aikaan tapahtui ihmeitä kohdussa ja vauva lähti alkuun! :)) Ne juhlat teettää tämmösiä lopputuloksia :))
Saa nähdä mitä mä keksin päälleni pistää..lökäpöksyt vai lökäpöksyt?Jaa, siinä pulma...No, jos saisin vielä ahdettua itteni mamma farkkuhameeseen?En kyllä usko, oon mä sen verran muhku jo!Ezme on luonnonoikku!!Kuin kummassa olet -2kg vaikka raskaana??????????????????Niin ne toiset :) Mulla on plussaa tullu oikein ropisten ja se TUNTUU!
Alapäätä alkanut juilia ihan tietyistä pisteistä lisää. Tuntuu koko ajan, kuin ois tehnyt tosi kovan treenin esim pyörällä ja alapää kipeenä pitkästä istumisesta satulassa..näin vois ehkä kuvata parhaiten tätä fiilistä. Tähän vielä liitoskivut päälle ja näääin on koossa elastinen ja notkea, sulava liikkeinen pakkaus :D `todella´!
Tissejäkin juilii väliin niin, että ihan ääneen pitää ilmaista itseään ja hieroa. Onko muilla rinnat reagoinut näin?Ihan alkuraskaudessa tisut oli muutaman viikon niiiiiiiiiin kipeet, ettei voinut rintaliivejään riisua saati koskea tai mahallaan nukkua!!!Nyt kai siellä sitten maitotiehyet alkaa lisiä tai jotain?!?
Emmä jaksa enää valittaa!Mut täällä vähän jaetaan näitä tuntemuksia, mitä ei viitti alkaa jokaisen kanssa päivittelemään kasvokkain :)
Ihan hyvä päivä taas!!Tunnelmallista lauantaita kaikille TAMMISILLE!!
Meeris 32 tasan!!JEP!