Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilpikonna lemmikiksi, plussat ja miinukset?

Vierailija
10.08.2012 |

10-v tyttö allergiaperheessä innostui ajatuksesta hankkia kilpikonna. Kertokaa kokemuksianne, millainen se on lemmikkinä? Onko siitä oikeastaan seuraa? Onko helppohoitoinen?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herppi.Netin sivuilla kilpikonnan hoitamiseen.

Meillä on maakilpikona. Tarvitsee terraarion ja lamput. Ei ole mikään sylissä viihtyvä otus vaan terraariossa elävä. Ihan mukavva lemmikki mielestäni, mutta vaatii oikeat olosuhteet ja osa lajeista esim. horrostaa talvisin ja tarvitsee horrospaikan.

Kannattaa ottaa aikuinen konna ja mielellään ei eläinkaupasta. Eläinkaupat tuovat konnia ties mistä, ne voivat olla väärin ruokittuja ja sairaita.

Vierailija
2/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös miettinyt kilpikonnan hankkimista, en nimittäin usko että sellainen elää yli satavuotiaaksi ennen kuin itse näen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nuo suo-ja vesikonnat haisevat jos terraariossa on likaista vettä ? Ja nehän syö jotain eläinperäistäkin niin ehkä uloste haisee ?

Maakonna syö vaan kasviksia ja kakka on sellaista kohtuu hajutonta pupunpapanamaista .

Vierailija
4/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terraarioa saisi olla vähän väliä siivoamassa. Meillä oli kaksi nelivarvas kilpparia. Mielenkiinto lopahti ,kun todellakin elävät ikuisesti.

Vierailija
5/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilassa.

Suosittelen kääpiökynsisammakkoa.

Yksi linkki:

http://www.herppi.net/topic/13075-kaeaepioekynsisammakon-ravinto-artemi…

Vierailija
6/45 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:52"]Joo mäkin mietin että jos saisin kilpparin katokku mun sisko on allerginen eläinpölylle nii onko kilppareissa sellaista??

[/quote]

Ei ole

Vierailija
7/45 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin mietin että jos saisin kilpparin katokku mun sisko on allerginen eläinpölylle nii onko kilppareissa sellaista??

Vierailija
8/45 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2012 klo 21:21"]

Terraarioa saisi olla vähän väliä siivoamassa. Meillä oli kaksi nelivarvas kilpparia. Mielenkiinto lopahti ,kun todellakin elävät ikuisesti.

[/quote]

Vesikilppareita kannattaa ruokkia vaikka vanhassa vauvanammeessa niin terraario pysyy puhtaana. Kilppari kakkaa syömisen jälkeen. Senkin vuoksi sen kannattaa antaa uida muutama kierros pesuvadissa ennen terraarioon paluuta.

Vierailija
9/45 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä n.50v maakilppari 9v.tytöllä.Aivan ihana otus,tosi helppo.Venäjän aro kilpikonna,kestää kylmääkin hyvin.Asuu marsuhäkissä,jossa uv-lämpölaamppu.Juoksee talvella suihkukaapis ja wc,josta lattia helppo putsata.Kesäisin asuu ulkona lämpöiset päivät häkissä ja valvotusti saa juosta pitkin pihaa.Herää aamu 7,käy yöunille 15-18aikoja.Ns.horrostaa muutaman vkon omassa häkissään,pikku talossaan.Talossa mörtti röpö purua,kuivaa heinää ja muualla häkissä sanomalehteä.Sanomalehtiä vaihdamme päivittäin jos likaiset.Kakkaa jokapvä tai muutaman kerran vkossa.Tykkää kun silitetään pään päältä ja kilvestä.Haluaa olla mukana lasten touhuissa,katselee heti häkistä nousten seinää vasten,jos jossakin tapahtuu.Syö salaattia tms.kesällä voikukkia.Kädet pestävä hyvin saippualla kun ollut konnan kanssa

Meillä 4lasta,hyvin sopii meidän perheeseen.

Vierailija
10/45 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakilppari meillä ei ainakaan haise..

Vierailija
11/45 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi maakilpikonnaa ne eivät haise .akvaariota en suosittele! Akvaarion hoito on todella tylsää! Akvaario oli 3 vuotta ja kilpikonna ollut 10vuotta

Vierailija
12/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin joku semmoinen jota ei tartte ottaa mukaan kun lähtee kotoa. Vaikka miljoonakala.

Vierailija
13/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhealle...Ehkä ruoka tai likainen vesi, mutta sellainen vanhan kalan lemu leijuu nopeasti kilpikonna-altaan ympärillä.

Vierailija
14/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kilpikonnan ottamisessa täytyy huomioida se, että ne elävät vankeudessakin n.30-40v.

Meillä oli maakilppari joskus vuonna yks ja kaks ennen rusinasotaa ja sitä ennenkin se oli jo ollut muutaman vuoden toisaalla, miehen täti halusi sen itsellensä kun emme n.10v jälk enää halunneet sitä pitää ja nyt se on ollut tädilläkin jo 12v.

Vierailija
15/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun henkilökohtainen mielipiteeni on se, ettei kilpikonnaa kannata otaa noin nuorelle: voi elää helposti 60 vuotta ja mahdollinen salmonellan kantaja. Suurin osa maakilpparilajeista elää puolet vuodesta jääkaapissa. Maakilpparit tarvitsee myös ison terraarion (1-2 neliötä) ja vesikilpparit 500-litraisen akvaarion.

Hamsteri mieluummin.

Vierailija
16/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kuitenkin akvaariota.

Vierailija
17/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ovat TODELLAKIN pitkäaikaisia lemmikkejä. Minulla on tuollaiset vedessä olevat. Akvaario vaatii ajoittain aikaa siivoamisen suhteen ja aikaa siihen yleensä menee päivä.

Kyllä nuista seuraa on, ovat seurallisia. Tulevat katsomaan kun menee altaalle. Myös jalotuttaa pitää muistaa säännöllisesti. Huolettomia tavallaan, mutta tosiaan pitkäaikaisia kavereita. Eli mielenkiinto ei saa lopahtaa.

Vierailija
18/45 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamsteri mieluummin.

Vierailija
19/45 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt kilpikonnanankkimista. Kuitenkin mietin kuinka isonhäkin se kaipaa?

Vierailija
20/45 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia...:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi