Miksi imetystä varten täytyisi kerätä kiloja jo raskausaikana?
Kova homma laihduttaa sitten myöhemmin ne kilot pois. Eikö riitä, että syö hyvin sitten, kun imettää?
Kommentit (7)
Ei kai niitä kiloja kerätä, kun tulevat itsestään. Normaalisti, terveellisesti ja monipuolisesti pitäs syödä. Painon ei tartte hurjasti nousta lapsi ottaa kyllä oman tarpeensa. Jos on muutenkin ylipainoinen ei painon kertyminen mikään hyvä juttu ole.
mutta jos lähtöpainossa ei ole tippaakaan "ekstraa" (on luuta ja nahkaa), kyllä sitä painoa hieman täytyisi imeystä varten kertyä. Imetys kun vie kiloja tehokkaasti.
Itsellä tuli raskausaikana 13kg, ne olivat kaikki poissa parissa kuukaudessa. Kun vauva oli vuoden, lopetin imettämisen - ja paino oli pudonnut vielä 15kg lisää. Hyvin söin, en tietoisesti laihduttanut.
Kaikillahan ne kilot eivät imettäessä tipu, joillakin vasta kun imetyksen lopettaa. Ja kaikilla ei silloinkaan..
Tosi tarkkana saan olla, ettei silloin ala kertyä kiloja. Eikä kiloja lähde imetyksen lopettamisen jälkeenkään :(
ap
Riippuu..minä olisin tarvinnut niitä raskauskiloja enemmän (n 10 kg), lapsen ollessa puolivuotias olin alipainoinen vaikka söin itsekin yölläkin..
Vauva oli suursyömäri ja olin ennestään hoikka. Nyt uudessa raskaudessa kiloja on tullut vähän enemmän, ei huoleta, tosin epäilen, että niistä on suurempi osa pelkkää nestettä, turvotusta on nyt enemmän. Mut sais olla rasvaakin, luulen että tulee mulla ihan tarpeeseen.
Lihoin siis jokaisella kolmella kerralla noin 25 kg ja kaikki lähti 6 kk imetyksillä ja jäin aina alipainoiseksi. Nyt olen taas normaali bmi 19,5. Eli riippunee ihmisestä.
Raskauskilot lähtee pelkästään imetyksen aiheuttaman kulutuksen vuoksi ja ylikin. Ei tietenkään kaikki, mutta aika monelle niin käy.