Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasit pois leikkaus/kokemuksia!!

Vierailija
09.08.2012 |

Olen siis itse menossa ensi viikolla kyseiseen operaatioon ja olisi kiva kuulla kokemuksia, miten itse toimenpide meni ja miten sen jälkeen on mennyt! =)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen -8 likinäköisyyden femtolasik menetelmällä Pietilällä Mehiläisessä leikkauttanut. Leikkaus onnistui kerrasta ja olen nauttinut pari vuotta lasittomasta elämästä. Kävin tarkistuttamassa näköni ihan huvin vuoksi ja todella hyvä on edelleen =)

Vierailija
2/40 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään esitutkumus! Kiva kuulla, että suurimmalla osalla kaikki on mennyt hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Final Destination 5 -elokuvaa.

Vierailija
4/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa tällä hetkellä sen 3000 euroa, prk on halvempi.

Vierailija
5/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä uusin laite käytössä ja hintaa leikkaukselle tulee 3500 mutta tosiaan koen sen olevan sen arvoista. Itse olen säästänyt suunnilleen rahat kasaan tuota varten mutta huomasin Mehiläisen sivuilla että leikkausta varten voi hakea Mehiläisen kautta jonkinlaista joustoluottoa Nordeasta ja päätöksen saan sieltä Mehiläisestä. Ei siis tarvitse itse olla pankkii yhteydessä ja kuukausi erä oli kai n. 60euron luokka! =) Että ei huonovaihtoehto sekään jos ei pysty rahoja säästämään. Kiitos kokemuksista ja laittakaa lisää, alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään! ;)

Vierailija
6/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin peloteltiin optikon toimesta, tietenkin, koska leikattu henkilö ei enää palaa silmälaseja ostamaan.

Vierailija
7/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oo ikinä kyllä sitä katunut. Elämä ilman silmälaseja ja piilareita on kyllä hemmetin paljon mukavampaa. Leikkauksen jälkeen oli jonkin aikaa aiempaa enemmän simien kuivamista, mutta siitä selvittiin silmätipoilla ja se oli ohimenevää. Näkö on edelleen hyvä.

Alaa tuntevana, niin mä valitsisin kyllä paikan ennemmin sen leikkaavan kirurgin perusteella enkä käytettävän laitteiston perusteella. Kyllä se on kuitenkin sen kirurgin ammattitaito joka siinä hommassa eniten painaa.

Vierailija
8/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin peloteltiin optikon toimesta, tietenkin, koska leikattu henkilö ei enää palaa silmälaseja ostamaan.

Vierailija
9/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa Eu-maassa. On ollut yksi elämäni parhaimmista päätöksistä. Ennen leikkausta oli -3,75 molemmissa silmissä. Nyt näkö edelleen täydellinen. Kannattaa odottaa että näön huonontuminen on pysähtynyt tai muuten pitää leikata uudestaan. Mulla pysähtyi 24-v ja sen jälkeen odotin kolme vuotta ja säästin rahaa. Maksoi n.2000 euroa.

Vierailija
10/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin muutama kuukausi sitten, ja tosi hyvä tulos tuli.

Ensimmäinen iltapäivä kannattaa varautua olemaan pimeässä huoneessa ja nukkua vaikka Valiumin voimalla seuraavaan aamuun asti. Silmä toipuu parhaiten ollessaan kiinni, ja vetistelyvaihe menee unissa mukavasti ohi. Seuraava aamu on sitten jo ihan normaali, vaikka toki kosteuttavia silmätippoja pitää käyttää vielä aika usein.

Minulla meni noin neljä viikkoa siihen, kunnes kuivuus hävisi.

Vierailija
11/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin muutama kuukausi sitten, ja tosi hyvä tulos tuli.

Ensimmäinen iltapäivä kannattaa varautua olemaan pimeässä huoneessa ja nukkua vaikka Valiumin voimalla seuraavaan aamuun asti. Silmä toipuu parhaiten ollessaan kiinni, ja vetistelyvaihe menee unissa mukavasti ohi. Seuraava aamu on sitten jo ihan normaali, vaikka toki kosteuttavia silmätippoja pitää käyttää vielä aika usein.

Minulla meni noin neljä viikkoa siihen, kunnes kuivuus hävisi.

Femtolasikissa kävin itsekin. Toimenpiteenä melko miellyttävä.

Vierailija
12/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaa tuntevana, niin mä valitsisin kyllä paikan ennemmin sen leikkaavan kirurgin perusteella enkä käytettävän laitteiston perusteella. Kyllä se on kuitenkin sen kirurgin ammattitaito joka siinä hommassa eniten painaa.

Valitettavasti kaikki ei tunne alaa, eikä kirurgeja. Nettikeskusteluissa mainitaan vain ja ainoastaan Pietilä, mutta kaikillä ei ole mahdollisuutta hänen luokseen päästä. Valitsin paikan, missä oli uusimmat laitteet, ja sieltä kirurgin, joka oli kaikista pisimpään leikkauksia tehnyt. Mutta en voi tietää, oliko hän yhtään sen ammattitaitoisempi, kuin vähemmän aikaa leikkauksia tehnyt lääkäri, ihan fiiliksen mukaan piti valita.

Vierailija
13/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinusta oli molemmissa 7. Voisin yhtyä samaan kuin usea muukin - parhaiten käytetyt kolme tonnia :)

Kuivuminen ongelmana töissä (näyttöpääte, mielestäni liian tehokas ilmanvaihto) , joudun käyttämään tippoja.

Kipuja ei ollut leikkauksen jälkeen. Eli hyvin meni.

Vierailija
14/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi jolla likinäköä -9, sukuvika... en ole vielä käynyt tarkistuttamassa, missä määrin voidaan (jos voidaan) leikkauksella korjata, kun viimeksi tarkastuksessa käydessä vielä imetin...

Mä en ole kivulle herkkä, mutta jostain syystä herkkä silmistäni (esim jos valokuvassa salamavalo, räpsäytän heti, oon 99% kuvissa silmät kiinni, oli sitten lasit tai piilarit). Eniten mahd. leikkauksessa pelottaa ajatus siitä, että pitää pitää silmiä AUKI räpsäyttämättä niin kauan, että laserleikkaus on tehty.

Yksi lääkäri sanoi etten huomaakaan koko asiaa. Antavatko siis rauhoittavia myös? Kauanko toimenpide kestää? Kokeneet, kertokaa - oliko teillä vaikeuksia silmän auki pitämisessä, oksettiko, voiko jokin tämän suhteen mennä pieleen?

Vierailija
15/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

optikkoliikkeessä ovat naama väärinpäin kun puhuu menevänsä leikkaukseen... ;D Niin oli minullakin. Sehän tarkoittaa ettei enää tulevaisuudessa tuo ropoja heidän liikkeeseen, kun ei enää silmälaseja/piilolinssejä tarvitse. Kävin reilu vuosi sitten Tallinnassa Femtolasikissa. Maksoi vähän päälle 2000 euroa. Todella hyvin onnistui. Näkö täydellinen, silmät oli leikkauksen jälkeen kuivat pari kk mutta sen jälkeen ei mitään ongelmia. Miinusta minulla toisessa silmässä muistaakseni n. 3,5 ja toisessa n. 1,5. Silmät leikkaisi Tiina Pakosta. Kävin Suomessa kotikaupungissani jälkitarkastuksessa, sillä en asu Helsingissä joten olisin joutunut ensin maksamaan matkat Hkiin ja sitten vielä lauttamatkat. Suomalainen lääkärikin kehui leikkausjälkeä. Suosittelen! Minulla on siis myös allergiaa, joten silmät oireilevat keväällä/kesällä, ja piilolinssien käyttö pahensi ongelmaa. Tänä vuonna silmät ovat voineet todella hyvin :)

Vierailija
16/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antoivat rauhoittavan lääkkeen. Lisäksi silmät puudutetaan tipoilla leikkauksen ajaksi. Ei sattunut missään vaiheessa. Silmät pidetään auki sellaisen pyöreän laitteen avulla, joka pitää luomet pois alueelta. Se siis painetaan silmän pinnalle, mutta minulla ei ainakaan sattunut yhtään. Itse laserointi kesti muistaakseni 30 sek per silmä. Leikkauksessa avustanut suomalaishoitaja laski aikaa, siitä tiedän ;)

t.se Virossa viime kesänä käynyt

Vierailija
17/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iällä merkitystä leikkauksessa?

Vierailija
18/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotiaana. Muistaakseni minut leikanneessa firmassa alaikäraja oli 20. Monessa paikassa se on 18. Mutta ikää tärkeämpi seikka on se, että näkö on pysynyt muutaman vuoden samana. Yläikärajasta en osaa sanoa, mutta eiköhän leikkaavien lääkäriasemien sivuilta löydy siitä tietoa.

28 & 29

Vierailija
19/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iällä merkitystä leikkauksessa?

Kannattaa mennä vasta kun näön huononeminen on loppunut, useimmilla tämä tapahtuu n 25-vuotiaana.

Vierailija
20/40 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi jolla likinäköä -9, sukuvika... en ole vielä käynyt tarkistuttamassa, missä määrin voidaan (jos voidaan) leikkauksella korjata, kun viimeksi tarkastuksessa käydessä vielä imetin...

Mä en ole kivulle herkkä, mutta jostain syystä herkkä silmistäni (esim jos valokuvassa salamavalo, räpsäytän heti, oon 99% kuvissa silmät kiinni, oli sitten lasit tai piilarit). Eniten mahd. leikkauksessa pelottaa ajatus siitä, että pitää pitää silmiä AUKI räpsäyttämättä niin kauan, että laserleikkaus on tehty.

Yksi lääkäri sanoi etten huomaakaan koko asiaa. Antavatko siis rauhoittavia myös? Kauanko toimenpide kestää? Kokeneet, kertokaa - oliko teillä vaikeuksia silmän auki pitämisessä, oksettiko, voiko jokin tämän suhteen mennä pieleen?

Mulla meni näin:

-anestesiatippoja silmään

-rauhoittava lääke

-silmän avaus (ilmakuplat): silmä mekaanisesti auki, laserin aikana pitää tuijottaa suoraan kaukana näkyvää vihreää valoa kohti muistaakseni 20 sekunnin ajan

- sama toiseen silmään

- lisää anestesiatippoja, huuhtelua, läpän avaus

- toinen lasersessio, samat työkalut kuin yllä, pitää taas katsoa vihreää valoa 20 sekunnin ajan, sen lisäksi näkyy muita diskovaloja siellä täällä ja haisee palaneelta hiukselta (silmältä)

- silmän läppä kiinni ja kotiin

Lääkäri sanoi, että räpyttely"vietti" ei varsinaisesti haittaa, mutta jos tunnet tarvetta räpytellä, on parempi koittaa räpyttää pieniä räpytyksiä tiuhaan kuin yrittää sulkea silmää. Luomihan ei operaatiossa pääse kuitenkaan liikkumaan, mutta ilmeisesti jos silmän sulkemisrefleksi on kova, saattaa laser kimpoilla pois kohteesta. Oman kokemukseni perusteella silmän paikoillaan pitäminen on helppoa lääkkeiden ja anestesian vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi