Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla tullut vaihetta, että kaikesta turhasta tavarasta pitää päästä eroon?

Vierailija
09.08.2012 |

Tilanpuutteesta ei ole kyse, vaan haluan kaapeista ja varastosta nyt kaiken turhan pois.

Lelut alkaa olla jo käyttämättömiä, joten nekin saa lähteä, vain jotkin lempilelut säästän.

Haluan jotenkin selkiyttää elämää hankkiutumalla turhasta eroon.

Lelujen ja vaatteiden lisäksi kesän aikana on lähtenyt kasapäin vanhoja verhoja, mattoja, astioita, lamppuja, kirjoja ja vaikka mitä spr:lle. Eripari pyyhkeet ja lakanatkin sai kyytiä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en siivoa niin että löydän kaikille tavaroille paikan, koska silloin roina vaan kiertää paikasta toiseen.

Olen sen sijaan tehnyt raivausta niin, että otan yhden kohteen kerrallaan, vaikka nyt sitten liinavaatekaapin. Otan kaiken pois ja laitan sinne vain tarpeellisen, esim. 2-3 pussilakanasettiä ja 2-3 pyyheparia (isoja + pieniä), muutama pöytäliina ja laudeliinat.

Kaapissa oli sen jälkeen kaikki mitä tarvitsin ja sen lisäksi se oli käsittämättömän siisti (jopa yksi hylly tyhjänä!), joten en halunnut enää laittaa sinne mitään muuta -> loput kierrätykseen.

Yhtäkään poisheitettyä riepua/tavaa en ole kaivannut.

Vierailija
2/10 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppus pöytä ollut pari viikkoa. Reilu satanen tullut per viikko ,kaikesta turhasta,vaikka ei mitään arvokkaampaa myytävää. Vaatteita ,leluja ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurin osa turhasta on yllättäen mun tai lasten tavaroita.

IHAN VITUN ÄRSYTTÄVÄÄ.

Vierailija
4/10 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen olo jatkuvasti. Ja syynä lienevät pienet asuinneliöt. Jatkuvasti raahaan täältä ulos kamaa, mutta tilaa ei vaan tule kaappeihin lisää.. Huh.

Vierailija
5/10 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. Jotenkin ahdisti se tavaramäärä, joten järjestelmällisesti raivasin kaapit kaikesta turhasta. Tuntui, että helpompi hengittääkin kun sai sen urakan pois :) Nyt olis edessä taas sama homma..jostain sitä tuntuu kertyvän..huokaus.

Vierailija
6/10 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä tulee.

Raskaana vaan tein aika pahan virheen. Heitin pois kaikki mun c-kasetit, ajattelin muka niiden olevan jotain mennyttä aikaa. Nyt ois niin kiva fiilistellä niitä kuunnellen! :/

Vierailija
7/10 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta selkeästi lajitella ja varastoida tällä hetkellä tarpeettomia.

Ei tulis mieleenkään hävittää toisten tavaroita ilman lupaa. Esim. lelut ja kirjat käydään yhdessä läpi ja mietitään onko myytävää. Mun lapsuudessa noita oli niin vähän, että kaikki on säästyneet mulle ja siskolle. Ja mun lapset ovat leikkineet minun vanhoilla tavaroilla ja toivottavasti niillä leikkivät myös lapsenlapset.

Itse muistan kuinka tiukkaa oli nuorena perheenä ja kuinka kalliita esim. laatulelut olivat. Pikkuhiljaa piti niitä ostella. Varmasti ovat omat lapseni iloisia noista leluistaan mitä on säästetty siinä vaiheessa, kun saavat omia lapsia.

Meillä nuorimmatkin lapset jo teinejä ja jokaiselle on kerätty kodintavaroita jo valmiiksi. Onpahan sitten millä varustaa opiskelijakämppää, kun muutto tulee. Iso menoerä olis hankkia kaikki vasta sitten.

Meillä on kohtalaisesti varastotilaa ja siksi onnistuu säilyttäminenkin. Vain sellaiset mitä kukaan ei enää koe tarvitsevansa myydään pois kirpparilla tai lahjoitetaan eteenpäin.

Vierailija
8/10 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuu että aina vaan vähemmän haluaa ostaa, sekin mieluiten kierrätettyä. tavara ja vaatteet ei tee onnelliseksi. tosin hyvä kirpparilöytö voi tehdäkin.

Vierailija
9/10 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on menossa juuri parhaillaan. Vaikka kuinka paljon on tullut jo roskikseen ja kierrätyksen laitettua, niin silti tuntuu ylimääräistä vaan riittävän.

Vierailija
10/10 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluneen kevään ja kesän aikana olen raivannut kaappeja vapaaksi turhasta tavarasta.

Osittain tämä liittyy tilanpuutteeseen, mutta haluan muutenkin päästä eroon turhasta painolastista.

Samalla olen pistänyt sisustusta uusiksi, vähentänyt ja karsinut hankkinut tilalle yksinkertaisempia ratkaisuja.

Minussa on ollut vähän hamsterin vikaa, mutta olen nyt saanut tyhjennettyä varastot lähes täysin kaikesta turhasta.

Enää tarvitsee käydä läpi pari kaappia ja sitten homma on valmis :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme