Yhteenpaluu, mitä mieltä?
Seurustelimme pari vuotta sitten muutaman vuoden ja se aika oli vuoristorataa johon mahtui väkivaltaa ym. Sitten erosimme mutta pysyimme ystävinä. Nyt mietimme yhteenpaluuta mutta menneisyys vaivaa minua ja ahdistaa. Luotto on ihan nollassa. Yhdessäolo on kuitenkin hauskaa ja nautimme toistemme seurasta.
Kommentit (5)
Olen kerran lämmitellyt vanhaa suhdetta, ja kaikki mitä tapahtui parikymppisenä, toistui myöhemmin. Ihminen ei muutu olennaisilta osiltaan. Sitä kannattaa miettiä, toivottavasti et tajua tuota vasta parin vuoden kuluttua katuvana kuten minä tein.
Esim. meillä. Olimme yhdessä vuosia sitten ja vuodessa tuli ero. Parisuhteemme silloin oli melko helvetillistä, sillä mies joi liikaa ja oli hyvin ahdistunut, ja ahdistuneena löikin minua. Minun oli lähdettävä koska suorastaan pelkäsin väkivaltaisuuden lisääntyessä.
Pysyttiin kuitenkin puhelinystävinä ja vähitellen parin vuoden kuluessa mies alkoi ryhdistäytyä. Lopetti AA:n avulla kokonaan alkoholin käytön ja alkoi raittiina pohtia tarkemmin omaa elämäänsä. Teki monia muutoksia ja ahdistus ja tuska hellitti. Palasimme lopulta yhteen ja eipä ole enää ollut moisia nuoruusvuosien ongelmia. Kyllä ihmiset joskus muuttuvatkin, ihan oikeasti.
koska kerrot menneisyyden suhteessanne olleen väkivaltaa ja mainitset luottamuksen loistavan poissaolollaan, en pidä seurustelun uudelleen aloittamista lainkaan hyvänä vaihtoehtona. Maailmassa on muitakin miehiä, älä solahda vanhaan tuttuun.
koska kerrot menneisyyden suhteessanne olleen väkivaltaa ja mainitset luottamuksen loistavan poissaolollaan, en pidä seurustelun uudelleen aloittamista lainkaan hyvänä vaihtoehtona. Maailmassa on muitakin miehiä, älä solahda vanhaan tuttuun.
Jos se ihminen ei pysty herättämään luottamustasi, s.o. tekemään sinulle selväksi, että hän on parantunut, ei kannata. Ja sen kyllä vaistoaa. Todella kannattaa luottaa omaan vaistoon, yrittää nähdä ohi ihastumisensa /rakastumisensa.
Muista, että mennyt käytös ennustaa parhaiten tulevaa.
Lisäksi jos tilanne on se, että yhteenpaluun yhteydessä jo ahdistaa ja ei ole luottamusta, niin tuolla logiikallahan voisi ottaa ihan kenet tahansa vastaantulevan miehen? Joku vastaantuleva saattaisi kyllä jopa sitten osoittautua luotettavaksikin ;-)
Olen kerran lämmitellyt vanhaa suhdetta, ja kaikki mitä tapahtui parikymppisenä, toistui myöhemmin. Ihminen ei muutu olennaisilta osiltaan. Sitä kannattaa miettiä, toivottavasti et tajua tuota vasta parin vuoden kuluttua katuvana kuten minä tein.