Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11kk ikäinen sisäsiisti poikakoira alkanut merkkailemaan pitkin asuntoa yksin ollessaan...

Vierailija
08.08.2012 |

Miten meidän pitäisi toimia? Eli koira on pieni rotuinen ja tosiaan poika. Oppi sisäsiistiksi 6kk iässä. Ei ole joutunut olemaan yksin kotona, koska olen ollut hoitovapaalla itse vauvan kanssa. Nyt olen palannut töihin ja koira joutunut olemaan yksin päivät... noin 6-7 tuntia. Joka päivä kun tulen kotiin on keittiön pöydän jalat pissassa. Alkaa tosiaan nyppiä tämä juttu. Osaa kyllä pidättää koko yön eikä aamullakaan ole mikään kiirus sinne pissalle, mutta miksi hitossa yksin ollessaan tekee tuollaista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uroksilla ja varsinkin pienten rotujen uroksilla tulee tuota ruikkimiskäytöstä joskus nuoruusiässä... Tekeekö ollenkaan kun olette itse paikalla? Jos tekee, pitäisi tarkkailla koiraa tarkkaan ja kieltää ja viedä koira ulos heti kun näyttää siltä että aikoo edes ruikata. Näin koira oppisi tiedostamaan itse lähes automaattisen merkkaustoimintonsa ja myös sen, että se on kiellettyä.

Yksi mahdollisuus on laittaa eläinkaupasta saatavia karkoiteaineita tavallisimpiin ruikkimispaikkoihin. Silloin koira todennäköisesti ei halua sinne pissata. Ääritapauksissa jonkin aikaa voi koiralle pukea yksinoloajoiksi pöksyt niin ettei ruikkiminen kerta kaikkiaan onnistu.

Vierailija
2/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ennen ole tehnyt sitä jos on ollut hetken aikaa yksin esim tunnin tai kaksi. Mutta nyt ihan joka päivä kun ollaan itse töissä ja lapsi hoidossa. Tartteekin kokeilla tuota karkotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetitko koiran hoitovapaalla ollessasi olemaan yksin kotona niin kuin pentu kuuluisi aina opettaa?

Vaikka itse olisi kotona koiran pentuajan niin kyllähän se on tärkeää opettaa vähitellen olemaan yksinkin. Hankala aikuistakaan koiraa on enää opettaa kun pentuna pääsis omistaja pikkasen helpommalla. Aika hankala sun sieltä töistä käsin nyt sitä opettaa.

Vierailija
4/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanhan me nyt kyläilty, käyty kauppareissuilla, oltu tunteja uimarannoilla tai millon missäkin ja pentu yksin kotona. Mutta nyt kun alkoi työt ja koira pidempiä aikoja yksin, niin alkoi tämä merkkailu.

Vierailija
5/5 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin. Vinkuminen ja haukkuminen ja paikkojen tuhoaminen olisi eri juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän