Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ruokavaliosta tykkäät, mitä teillä syödään?

Vierailija
08.08.2012 |

Itse tykkään eniten välimeren ruokavaliosta, ja kovin usein sitä syödään. Nuorin jos saisi valita, söisimme aina ns roskaruokaa :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tykkäisin ennen kaikkea minulle valmiiksi tehdyistä, monipuolisista annoksista (kanaa, salaatteja, kermaisia kastikkeita pihvien/pastan kanssa, myös tulista ruokaa...).

Mutta käytännössä meillä syödään tylsää, helppoa ja nopeaa arkiruokaa (makaroni-jauhelihaserpaa, riisiä/pastaa ja kanaa, risottoja, makkara-/jauhelihakeittoa, kiusauksia). Lisukkeena lähinnä tomaatti/kurkku tai pakastevihnneksia. Minä olen siis meillä "kokki".

Life is.

Vierailija
2/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sitä. intialaista inhoan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan syödä aina uutta ja erilaista. Onneksi meillä on neljä innokasta kokkia ja syöjää, osaavat keksiä ja etsiä ja usein tehdäkin uusia ruokalajeja. Usein tehdään lasten kanssa yhdessäkin. Erimaalaisia, kasvisruokia, nyt grillataan usein, äyriäisistä tykkää kaikki.

Vierailija
4/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppia ja perinteistä kotimaista sekaisin.

Ei enää jaksa höösätä kaikkien ihme reseptien kanssa. Kokolihaa tai kalafile, suolaa,pippuria ja uuniin, kasviksia kaveriksi.

Vierailija
5/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään vuodenaikojen mukaan, pyritään suosimaan kotimaista. Nyt on ihanin aika vuodesta kun saa tuoreita kotimaisia vihanneksia yms. niin runsaasti. Talvella syödään paljon juureksia.

Tällä hetkellä kiinnostaa Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan keittiöt. Välimeren rannalla nekin :-)

Vierailija
6/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimeren rannalla nekin :-)

Meillä esikoisella on vaihe, kun söisi vaan intialaistyyppistä kasvisruokaa, vaikka oikeasti tykkää erilaisista lihoista paljon.

Vierailija
7/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset söisi sushia joka päivä.

Joskus teen makaronilaatikkoa yms mutta meillä kaikki suosii kasviksia ja kalaa.

Vierailija
8/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä syön omia ruokiani, avokki omiaan koska ei suostu edes maistamaan.

Vierailija
9/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tai siis pieni suuri ruuan ystävä, jos tarkkoja ollaan. Kaikki käy.

Kuopus on samanlainen, esikoinen roskaruuan ystävä. Aaarghh! Hänen ruokailutottumuksensa saavat minut repimään hiuksiani.

Miesystäväni on laiska ja uusavuton :( Olisi ihanaa tulla joskus valmiiseen pöytään. Juu, emme asu yhdessä, emme ehkä koskaan tule asumaankaan, sillä minusta ei ole enää miehen yksinhuoltajaksi sen jälkeen kun nuo lapset kotoa muuttavat :)

Vierailija
10/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kreetalaista,

Meillä suositaan enemmänkin lesboslaista, rodoslainen on hieman suolaista minun makuun, rhetymnonilainen taas on liian hapanta.

Vierailija
11/11 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaatit ovat mieleeni. Hyvat sellaiset, minun ei sisalla amerikansalaattia tai kiinankaalia tms kaaleja.

huippua on mm seuraava:

Tuore pinaatti

Rucola tms salaatinlehtia

kirsikkatomaatteja

hopeasipulia

Pinjansieminia

+ balsamico

siihen jotan isoja chilikatkarapuja tai halloumia.. nami.

tata syodaan usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän