Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE jotka ulvotte teetä kahvipöytiin....

Vierailija
08.08.2012 |

Olettehan itse teenjuojat varanneet kahvinjuojille sitä kahvia?? Eikä mitää x-kahvia vaan kunnon juhla mokkaa??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jemmassa opiskeluaikoinani anastamaiani teepusseja vuosikymmenten takaa ;-)

Vierailija
2/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten ne on olleet pitkään avattuna.

Kun en ole koskaan juonut kahvia, niin en edes tiedä miltä sen kuuluu maistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teenjuoja, mut jos kahvipöydässä ei tarjota teetä, niin en kyllä ala sitä vinkumaan, vaan juon jotain muuta jos on tarjolla. Kahvia en juo, koska vatsani ei sitä kestä. Ja meillä on kyllä kahvipaketti kaapissa, joten ei kenenkään tarvitse kuivin suin olla.

Vierailija
4/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilman muuta haudutan teetä teenjuojille, ei ole iso vaiva ja on parempi, että saavat haluamaansa juomaa, ettei tottumattomalla maha menne sekaisin...

Vierailija
5/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eix se riitä?

Vierailija
6/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon aina teetä, samoin mieheni (ainakin kotona). Meillä on kyllä kahviakin kaapissa (yleensä tosin juhlamokkaa tai presidenttiä) vieraita varten, eikä todellakaan oleteta, että vieraat joisi teetä.

Jos jossakin kyläpaikassa ei ole teetä, vaan pelkkää kahvia, niin kiitän kohteliaasti, mutta olen ilman. Ei se mua haittaa yhtään. Mieluummin juon kylmää vettä kuin kahvia, tai olen kokonaan ilman. Muutenkaan en odottele automaattisesti tarjoiluja kylässä, vaan toivon vain kaverin tai ystävän juttuseuraa. Ei siinä ruokaa tarvita.

Vierailija
7/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Presidenttiä, mutta se saattaa olla vähän vanhaa... Kuinka kauan kahvi muuten säilyy sellaisessa tiiviissä peltipurkissa?

Laittakaa samalla ohjeet hyvää kahvia varten, kuinka paljon siis puruja per kuppi?

T: Se toisen ketjun AP

Vierailija
8/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tarjolla juhlamokkaa kahvin juojille, vaihtoehtoina myös teetä, mehua ja/tai limua. Kahvia en juo koska mahani ei kestä sitä.

Vierailija
9/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan kahville! Mehua ja kaakaota löytyy myös jos kumpikaan näistä (kahvi/tee) ei kelpaa. On mustaa teetä, pussiteetä, irtoteetä, hedelmäteetä ja vihreää teetä. On pannukahvia jsa suodatinkahvia, voin tehdä kumpaa vaan.

Vierailija
10/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetä, aina on ollut tarjolla. Mulla on tapana kyläillä vain sellaisissa paikoissa, joihin olen tervetullut, jolloin ei tarvitse miettiä, onko nyt kenties kyläpaikan isäntäväeltä kohtuutonta vaatia teetä.

Meillä mies juo kahvia, joten sitä löytyy. Voi valita joko mutteri- tai suodatinkahvin.

Vierailija
11/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä meidän "vanhaa" Presidenttipussia tuolla kaapissa. Se on valmistettu 23.11.2011 ja parasta ennen -päivä on vasta 23.11.2012.

Mitä ihmettä siinä toisessa ketjussa väitettiin että kahvi härskiintyy nopeasti ja pitäisi säilyttää pakkasessa...?

T: se toisen ketjun AP

Vierailija
12/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitää x-kahvia vaan kunnon juhla mokkaa??

No hyi, mulle ei mikään Juhla Mokka kelpaa. Tai no voin mä ehkä just ja just kelpuuttaa sen tumman paahdon.

Vierailija
13/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahvi säilytetään aina jääkaapissa omassa, tiiviisti suljetussa pakkauksessaan, sekä papu- että purukahvi.

Vierailija
14/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä meidän "vanhaa" Presidenttipussia tuolla kaapissa. Se on valmistettu 23.11.2011 ja parasta ennen -päivä on vasta 23.11.2012.

Mitä ihmettä siinä toisessa ketjussa väitettiin että kahvi härskiintyy nopeasti ja pitäisi säilyttää pakkasessa...?

se kahvi säilyy siihen parasta ennen päivään saakka, mutta kun avaat vakuumipakkauksen (siitä se sihaus kuuluu, kun leikkaat pussin auki), sinne pääsee ilmaa, ja härskiintymisprosessi alkaa. Jos juot kahvia harvoin, pane se tiiviisti kiinni ja joko pakkaseen tai jääkaappiin.

Vierailija
15/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkintä tarkoittaa avaamatonta pakkausta. Eikö joku todella tiedä tätä?

Vierailija
16/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa samalla ohjeet hyvää kahvia varten, kuinka paljon siis puruja per kuppi?

T: Se toisen ketjun AP

Purua tulee yksi enemmän kuin vettä. Jos heität kahvilusikallinen kanelia tai inkivääriä purujen joukkoon, saat Gevaliastakin ihan hyvää.

Vierailija
17/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuuluu itsestään selvään vieraanvaraisuuteen, että vieraille on varattu sekä kahvia (tosin meillä se on Presidenttiä eikä Juhla Mokkaa) että mustaa teetä.

Vierailija
18/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin on juomatta teetä kun kahvinjuojilla ei ole yleensä hajuakaan hyvästä teestä tai sen valmistuksesta, esim keitetään "teetä" kahvinkeittimellä. Heh...

Vierailija
19/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkintä tarkoittaa avaamatonta pakkausta. Eikö joku todella tiedä tätä?

kun en ole eläissäni kahvia juonut enkä ollut siitä millään lailla kiinnostunut.

Vierailija
20/23 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin yleensä kaakao, mutta todellinen haaste on muutama meillä kyläilevä aikuisvieras joille ei kelpaa mikään näistä vaan pitäis olla mehua/limsaa. Jos tulevat yllärinä tai lyhyellä varoitusajalla niin meillä ei välttämättä ole noita lainkaan, koska limsaa ostetaan vain pikkupullot lapsille lauantaisaunaan ja mehua litran verran viikonlopun aamupaloille. (heillä itsellään on esim aina limsaa kotona kaapissa mikä musta on tosi outoa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi