Miksi monet AV-mammat aina suositun keskustelun kohdalla
tekevät uuden aloituksen koskien samaa aihetta?
Esim. nyt tämä Peränposki. Miksi pitää tehdä uusi ketju, kun omilla pienillä silmillä näkee jo viisi ketjua samasta aiheesta?
Ja sitten, jos ei ole edes mikään palstan ulkopuolelta tuleva aihe, niin siitäkin tehdään - parhaimmillaan uusi aihe on sellainen, että se käytännössä on vanhaan ketjuun vastaus mutta ei vaan voi laittaa sitä sinne vanhan ketjun perään. Karkea esimerkki:
Ketjun aihe: "Mieheni tanssii humppaa alasti aina, kun juo viskiä! Jopa julkisesti!"
Ennen pitkään ilmestyy 5-10 uutta ketjua otsikoilla
"Kuka riisuutuu alasti humalassa ja vielä tanssii?"
"Miten tietty alkoholijuoma vaikuttaa käytökseen niin pahasti, että tanssituttaa alasti?"
"Mä en ymmärrä ihmisiä, joiden on pakko riisuutua humalassa."
jne jne.
Miksei sitä keskustelua voi pitää yhdessä ketjussa? Onko tuo jotain epätoivoista huomiohuorausta tyyliin "Minäkin haluan osani suositun ketjun kunniasta!"
Kommentit (8)
joka haluaa ohjeistaa muita?
Siis joka helkkarin kerta, kun tänne tulee.
ANNETAAN KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA.
ANNETAAN KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA.
Sinä taidatkin olla juurikin tällainen huomiohuora, kun tuntui osuvan ja uppoavan. Menepäs nyt tekemään tästä aiheesta oma ketju.
ANNETAAN KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA.Sinä taidatkin olla juurikin tällainen huomiohuora, kun tuntui osuvan ja uppoavan. Menepäs nyt tekemään tästä aiheesta oma ketju.
Kun en keksinyt aloitusta.
Oikeesti mua ärsyttää joidenkin holhoaminen täällä, mutta harvoin se tulee mielipiteeksi asti.
Samasta asiasta olen ärsyyntynyt. Harmittaa kun on itse väkertänyt pitkän vastauksen aiempaan ketjuun ja sitten keskustelu hyppääkin uuteen ketjuun samasta aiheesta. Ei jaksa sitten enää uudelleen samaa asiaa kirjoittaa ja jää pois koko keskustelusta.
ANNETAAN KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA.Sinä taidatkin olla juurikin tällainen huomiohuora, kun tuntui osuvan ja uppoavan. Menepäs nyt tekemään tästä aiheesta oma ketju.
Oikeesti mua ärsyttää joidenkin holhoaminen täällä, mutta harvoin se tulee mielipiteeksi asti.
Mutta eikö se ihan oikeasti olisi järkevää pitää se keskustelu yhdessä ketjussa sen sijaan, että pitää pomppia eri ketjun väleillä tutkimassa vastauksia?
Vastaan itselleni: Ei niitä toisia ketjuja ole pakko käydä katsomassa lol
Miksi ne toiset ketjut ylipäätään sitten tehdään, jos tietää, että se mielipide luetaan todennäköisimmin siitä alkuperäisestä ketjusta?
Tässä riittää pohtimista maanantai-illan ratoksi.
jos vastauksia alkaa olla yli 100 ja haluaa johonkin tiettyyn osaan keskustelua vastausta, niin se on hankalaa tuollaisessa paisuneessa ja levinneessä (kuin kotiäidin perä, kiitos Tahdon asian) keskustelussa.
Tuosta holhoamisesta tuli mieleen yksi hyvä esimerkki: Palstalla joku kysyi tietoa eri kuivausrummuista. Keskustelu pysyi aikansa aiheessa, kunnes joku valopää tuli holhoamaan: kun siinä kuivausrummussa EI SAA kuivata niitä vaatteita kuivaksi, vaan PITÄÄ ensin kuivata vähän ja sitten ripustaa narulle.
Kyllä, se on suositus, mutta niin EI TARVITSE tehdä. Siis oikeasti ei ole pakko, jos ei halua :) Kunhan besserwisseröi ja voi kuvitella että on illanistujaisissa helvetin tylsää juttuseuraa.
Sori vähän ot
Vastasit omaan kysymykseesi.
Lähdenkin tästä perustamaan ketjun "Onko huomiohuoraus uusi harrastus vain AV:llä?"