Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkalle, mihin rahat?

Vierailija
05.08.2012 |

Oletteko kuljettaneet koko käteiskassaanne + luottokorttejanne käsimatkatavaroissa?

Pitäisikö varaluottokortti + osa rahoista laittaa matkalaukkuun?

Taskuvarkaat pelottavat menomatkalla lentokentältä hotelliin...

Entä hotellissa, paras säilytyspaikka lienee lukittu matkalaukku?

Kiitos vinkeistä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkalaukkuun pakata. Mitäs teet jos matkalaukku häviää? Jos pelottaa silloin kannattaa jäädä kotiin

Vierailija
2/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveesti käteistä...maksa mieluummin visalla tai nosta kohdemaassa vasta...hotellihuoneessa tallelokeroon laittaisin...ne on vakuutettu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vältän käteistä rahaa. sirullisella kortilla pystyy monissa paikoissa maksamaan ja automaatista nostamaan lisää rahaa. tulee halvemmaksikin kuin huonolla kurssilla vaihtaminen.

Vierailija
4/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidön ihan käsilaukussa, mut jos on paikassa jossa paljon varkaita, kannattaa osa pitää vaikka kaulapussissa tai ainakin jakaa eri taskuihin. Mulla yleensä on myös vähän käteistä, koska joskus on käynyt niin, että kortti ei toimikaan moneen päivään yhteyspngelmein takia. Mut ei kovin paljoa ylimääräistä kannata pitää.

Hoellissa on yleensä jokukassakaapintapainen joko huoneessa tai respassa, johon voi jättää ylimääräišet.

Vierailija
5/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yritin nostaa, ja tuli joku häiriö = automaatti nielaisi kortin.

Onneksi oli mukana kohdemaan kieltä hyvin taitava, joka selvitti asian ko. pankin kanssa.

Kokemus oli pelottava, ja nyt matkustan omillani.

En muutenkaan halua maksaa kortilla kuin ainoastaan isossa tavaratalossa, tms. luotettavassa paikassa.

Pelottaa, mutta matkalle on lähdettävä.

ap

PS Hotellin tallelokerosta: kerran taas kävi niin, että hotellihuoneeni tallelokero jumittui - sisällä passi, rahat ja lentoliput - lähtöpäivänä.

Paikalle tuli hotellin edustaja, joka avasi lokeron koodilla 0000. Kokemus oli - niin, pelottava.

Vierailija
6/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään taskuun, ja osa vyötäröllä/kaulalla kuljetettavaan pussukkaan joka tulee vaatteiden alle.

Pidä käyttökukkaro, jossa on jonkin verran rahaa, muut muualle.

Pääasia, että rahat on jaettu eri paikkoihin.

(Näin siis, jos et halua olla luottokortin varassa.)

Vierailija
7/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä just kuljetettiin koko käteiskassa (reilu tonni) ja pari luottokorttia ihan mun käsilaukussa ja miehen lompakossa. Ei ne taskuvarkaat iske kun pidät sitä käsilaukkuasi ensinnäkin vetoketjulla suljettuna (jos sinulla ei ole, hanki sellainen laukku) ja sitten pidät sitä laukkua joko tiiviisti kainalossa tai jos se on alempana niin kättä koko ajan siinä laukulla.

Miehellä taas on ketju lompakosta housuihin ja lompakko vielä etutaskussa. Näillä eväillä selvitty kymmenisen reissua ilman että on mitään tapahtunut.

Hotellissa ei kannata lukitussa matkalaukussa mitään pitää. Jos hotelliin menee varkaita, kyllä ne sen matkalaukunkin vievät. Jos et käytä hotellin tallelokeroa (siellä respassakin voi olla), pidä joko rahojasi koko ajan mukana tai keksi hotellihuoneessa joku hyvä piilo. Ei mikään tyynyn- tai patjanalunen vaan esim. yöpöydän laatikon takaseinä tai joku vastaavantyyppinen.

Vierailija
8/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan, kyllä luulis, että ammattivaras tai vaikkapa epärehellinen siistijä nuo huonekätköt tietää. Itse olen säilyttänyt lukitussa matkalaukussa, eikä mitään ole tapahtunut.

Tosiaan tuon tallelokeron kanssa kävi hassusti, eli luotto meni niihin.

Kiitos tuosta vyötärökukkako -vinkistä. Käynkin ensi viikolla ostamassa sellaisen. Ja vetoketjulla suljettava käsilaukku minulla onkin.

Voi harmi, kun menee matkanodotus pilalle tällä stressaamisella.

ap

Vierailija
9/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyö, jossa on rahansäilytys samalla.

Eli tavallinen vyö ja se kohta joka on lähempänä ihoa, siellä on vetoketju ja sinne voi loistavasti laittaa kaikki setelit, vain setelit.

Jos sulla on kerran käynyt huono tuuri tallekelokeroiden kanssa, ei kannata siihen käyttämistä jättää.

Mä olen pelkästä tänä vuonna lentänyt yli 100 lentoa ja käytän aina noita.

ja lisäksi mulla on 2 eri luottokorttia.

Vierailija
10/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 luottokorttia mukaan jos on. Jos ei, sitten vaan 1. Nosta rahaa pankin yhteydessä olevasta automaatista arkena pankin ollessa auki. Jonkin verran käteistä mukaan Suomesta, muttei tosiaankaan koko matkakassaa. Kortti, passi, ylimääräinen raha hotellissa tallelokeroon joko huoneeseen tai respaan. Ei missään nimessä matkalaukkuun ainakaan isoa määrää.

Matkojen ajaksi vaikka vyötärölle piilotettava rahavyö, se ei näy kuten kaulapussukoiden kanssa käy. Kohteessa liikkuessa pikkukukkarossa rahaa sen verran että saat päivän jutut ostettua. Käytä vetoketjullista laukkua ja laukun sisätaskua tai huosujen etutaskua. Jos otat kortin mukaan isompia ostoksia varten, laita se vaikka housujen etutaskuun.

Mitä enemmän näytät turistilta ja vainoharhaisesti pälyilet ympärillesi, sen todennäköisemmin sulta varastetaan jotain. Ihan normaalisti toimimalla selviät ok. Ja jos jotain varastetaan niin rahaa se vain on, pääasia, että terveys ja henki säilyy.

Mihin olet menossa? Tieto kohteesta voisi helpottaa vinkkien antamista ja kommentoida automaattinostojen ja luottokorttiostojen turvallisuutta...

Vierailija
11/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimman osan rahaa ja luotookortin yms pinessä rahapussissa, joka on mun housujen etutaskussa. sitä ei voi viedä huomaamatta.

Vierailija
12/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 luottokorttia mukaan jos on. Jos ei, sitten vaan 1. Nosta rahaa pankin yhteydessä olevasta automaatista arkena pankin ollessa auki. Jonkin verran käteistä mukaan Suomesta, muttei tosiaankaan koko matkakassaa. Kortti, passi, ylimääräinen raha hotellissa tallelokeroon joko huoneeseen tai respaan. Ei missään nimessä matkalaukkuun ainakaan isoa määrää.

Matkojen ajaksi vaikka vyötärölle piilotettava rahavyö, se ei näy kuten kaulapussukoiden kanssa käy. Kohteessa liikkuessa pikkukukkarossa rahaa sen verran että saat päivän jutut ostettua. Käytä vetoketjullista laukkua ja laukun sisätaskua tai huosujen etutaskua. Jos otat kortin mukaan isompia ostoksia varten, laita se vaikka housujen etutaskuun.

Mitä enemmän näytät turistilta ja vainoharhaisesti pälyilet ympärillesi, sen todennäköisemmin sulta varastetaan jotain. Ihan normaalisti toimimalla selviät ok. Ja jos jotain varastetaan niin rahaa se vain on, pääasia, että terveys ja henki säilyy.

Mihin olet menossa? Tieto kohteesta voisi helpottaa vinkkien antamista ja kommentoida automaattinostojen ja luottokorttiostojen turvallisuutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi