Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko poiminut marjoja pakkaseen?

Vierailija
04.08.2012 |

Oletko köyhä vain hyvin toimeentuleva?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mansikoita (omasta maasta). Puolukkaan menen sitten kun se aika on.

Tykkään marjastaa, ja meillä syödään marjoja eri muodoissa.

Olen ihan norm. toimeentuleva, en siis köyhä enkä rikas.

Vierailija
2/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoita keräsin viitisen litraa, omasta pihasta lisäksi vattuja ja viinimarjoja, lisäksi keitin oman pihan marjoista sekamehua 30 litraa. Olen kai av:n mittapuulla pienituloinen mutta mielestäni tulen toimeen oikein hyvin.

Vierailija
4/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mansikat jo pakastimessa, mustikoita ja vadelmia aion poimia vielä lisääkin. En käsittääkseni ole köyhä ja paljon rahaa säästyy taas talven mittaan, kun ei tarvi marjoja ostaa.

Vierailija
5/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakastanut 40 litraa mustikoita. Omasta pihasta pitäisi poimia vatut, viinimarjat ja karviaiset, niitä tuskin pakastan.

Vierailija
6/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen.

Vierailija
7/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustikkaa, vattua ja viinimarjoja. Enpä osta koskaan pakastemarjoja kaupasta, olen sen verran vanhanaikainen.

Vielä tulee aikamoinen määrä omppuhilloa pakkaseen kunhan vai kypsyvät.

Vierailija
8/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä ymmärrä miksi pakastemarjoja ei saisi ostaa kaupasta? Meille joku 50-60 l mustikoita ei riitä kuin maalis-huhtikuulle, sitten siirrytään yleensä Prismaan jatkamaan ostoksia. Musta se on kuitenkin fiksumpaa kuin toisen pakastimen ostaminen...

Vierailija
9/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastemarjoja, enkä osta. Sitten kun omat poimimani loppuvat, olen ilman. Harvoin kyllä loppuu. Olen muutenkin tarkka ruoasta, ostan lähiruokaa mahdollisimman paljon ja sellaista, jonka alkuperän tiedän.

Vierailija
10/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aika viimeisilläni olen raskaana, mut ne on niiiin hyviä piirakassa yms. En ole köyhä enkä rikas.

Vierailija
11/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustikkaa, villivadelmaa, oman puutarhan vadelmaa, mansikkaa ja viinimarjoja. Karviaiset on vielä raakoja. Tykkään tietää marjojeni alkuperän, en ole köyhä mutta olen pihi enkä halua maksaa marjoistani. Kerään esim. mustikat käsin, saan hyvää ehjää ja roskatonta marjaa, ei sellaista toreilla myydä.

Vierailija
12/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa opittu tapa poimia itse mustikat, vatut ja puolukat pakkaseen. Ei rahakysymys.

Vierailija
13/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poimimaan. Joo köyhä.

Vierailija
14/16 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä huolimatta on pakaste täynnä ostamatonta mansikkaa, vattua, mustikkaa ja viinimarjoja. Viinimarjat on mehuna, ne olen itse keittänyt

Vierailija
15/16 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita rämpiä tuolla mettässä hyttysten syömänä.

Mutta olen sentään kalaa käynyt onkimassa, ehkä tuo sitten annetaan anteeksi.

-köyhä-

Vierailija
16/16 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös marjapuskia omalla pihalla, edellistä omistajaa voi kiittää tai kirota niistä marjoista. Just kävi äitini ne keräämässä itselleen. On puna- ja mustaviinimarjoja sekä karpaloita.

Hyvin tullaan toimeen vaikka palkat ei mitenkään räjäyttävät ole. Molemmat tehdään vuorotöitä, minä kätilönä ja mies palomiehenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän