Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haa! Kekkasin että velliä voi tehdä ihan itse!!!

Vierailija
03.08.2012 |

Siis nyt loppui valmisvvellien osto kokonaan. Ei vellin tekeminen itse ollutkaan mitenkään vaikeaa, kuumensin vain punaista maitoa ja vatkasin siihen sekaan ihan käsivaralla jauhoa. Ja kun käytin täysjyväohrajauhoa, tuli vellistä tosi hyvää.

Ajattelinpa jakaa täällä sekä vinkin että hyvän mieleni. Minä en olekaan mikään uusavuton ihminen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää oli pakko nostaa, on kyllä päivän hulvattomin ketju

Vierailija
2/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syökö sitä punaiseen maitoon tehtyä velliä puolivuotias vaiko 2-vuotias?

Mutta jos jonkun ajan päästä on aloitus, jossa ihmetellään lapsen/vauvan vatsavaivoja, niin pitää muistaa kysyä mitä lapsi syö (syökö esim itsetehtyä velliä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syökö sitä punaiseen maitoon tehtyä velliä puolivuotias vaiko 2-vuotias?

Mutta jos jonkun ajan päästä on aloitus, jossa ihmetellään lapsen/vauvan vatsavaivoja, niin pitää muistaa kysyä mitä lapsi syö (syökö esim itsetehtyä velliä)

Mistäs tiedät, juoko ap sitä velliä vaikka itse välipalaksi?

Vierailija
4/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harmi kun ketju saanut tällaisen käänteen.

Olen vilpittömästi iloinen kenen tahansa onnistumisesta keittöhommissa.

Ruoanlaitto ei ole vaikeaa, kaikki osaa jos vain tahtotila on riittävä.

keittiömestari

Vierailija
5/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka samaan malliin!

Vierailija
6/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa ja jauhoja. Varmaan tosi makoisaa...

Syötkö itse ap, vai onko tuo lapselle tarkoitettu? Muakin vähän huolestuttaa, jos lapselle, kun yleensä velli-ikäiset ei käytä vielä normimaitoa. Velliin laitetaan silloin esim. korviketta.

Vierailija
7/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa ja jauhoja. Varmaan tosi makoisaa...

No velli on maitoa ja jauhoja. Ja se on hyvää, varsinkin jos aikuisen annokseen laittaa vähän suolaakin ja jauho tosiaan on jotain muuta kuin valkoista vehnää.

Vierailija
8/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan sellaista puuropakettia olemassakaan missä ei olisi jopa ohjetta siihen kun laittaa nesteeseen vähempi puuroainesta siitä tulee velliä..

Vierailija
9/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastikesuurukselta =D

Vierailija
10/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruna porkkana vellenkin

Saatko yhteen sanaan vielä enemmän virheitä?

Repesin totaalisesti, loistavaa huumoria xD

Vierailija
11/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppii asioita kun käyttää päätään eikä jämähdä valmisruokien viidakkoon:)

Ollaanpas nyt huolissaan mahdollisen lapsen iästä, eihän ap. edes maininnut lapselle velliä tehneensä. Mutta jos ajatellaan että vellejä suositellaan puolesta vuodesta ylöspäin... niin ei se täysmaito myrkkyä ole sen ikäiselle vaikka kerran päivään siitä tehtyä velliä söisikin. Itse asiassa muistan kun minunkin pikkusiskolle tälläista velliä (ja mannasuurimoista) pulloon keitettiin. jotkut ihan tänä päivänäkin valmistaa äidinmaidon vastikkeen ns. tavallisesta maidosta vanhankansan opin mukaan. Olin kerran oman lapseni kanssa sairaalassa osostolla jossa samassa huoneessa oli vauva jolle vanhemmat toivat kotoa tälläista itse valmistettua vastiketta koska eivät halunneet tarjota teollisesti valmistettua, eivätkä hoitajatkaan sitä kyseenalaistaneet millään tapaa.

Ja juu, omat lapseni ovat juoneet ns. tavallista maitoa 10kk iästä asti ja siihen ovat loppuneet ihottumat ja mahavaivat joita tuttelit ja nannit aiheutti. Saa kivittää, sehän tästä seuraa kumminkin:)

Vierailija
12/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ja sanoo, että vellit ovat turhia. Sitä mantraa täällä on hoettu ainakin 8 vuotta.

Vierailija
13/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea oivalluksesta!

Vierailija
14/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuule ihan itse opetellut kaiken kodinhoitamisen, sen jälkeen kun muutettiin miehen kanssa yksiin. Mua ei ole opetettu tekemään mitään, siis mitään kotona. Hyvä jos tehtiin voileipiä, yleensä kuumitettiin vaan jotain mikrossa.

Jos tältä pohjalta oivallan, että a) jauhosta voi tehdä puuroa/velliä ja b) pystyn toteuttamaan sen heti ensimmäisellä kerralla kunnolla, on se ihan hyvä suoritus. Ei se tee musta fyysikkoa, mutta lähtökohtiini nähden oivellus oli melkoinen.

ap

Vierailija
15/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuule ihan itse opetellut kaiken kodinhoitamisen, sen jälkeen kun muutettiin miehen kanssa yksiin. Mua ei ole opetettu tekemään mitään, siis mitään kotona. Hyvä jos tehtiin voileipiä, yleensä kuumitettiin vaan jotain mikrossa.

Oliskohan kannattanut kuunnella ihan oikeasti vaikka siellä koulun kotitaloustunnilla, niin ei tarvitsisi nyt todistaa täällä vellin keittämistä kuin maailman kahdeksatta ihmettä. Seuraavaksi voit koittaa perunoiden keittämistä - ilman kuoria - ja tehdä itse muussia. Lettutaikinankin voi tehdä itse, ja kun se onnistuu, voit siirtyä pullaan.

Mutta hieno juttu, että olet oivaltanut asian. Samalla vältyt kaikilta lisäaineilta. Onnea sinulle ja hyvää ruokahalua! Ruuanlaitto on rentouttavaa ja hauskaa ja tulee myös halvemmaksi. Samalla saa juuri sen makuista kuin haluaa.

Vierailija
16/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin keksein sen. ja en ostanut enkä osta, lapselleni valmis vellejä enkä muita kuin hedelmä pilttejä. kaikki ruokaisemmat piltit teen itse.

Vierailija
17/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt loppui valmisvvellien osto kokonaan. Ei vellin tekeminen itse ollutkaan mitenkään vaikeaa, kuumensin vain punaista maitoa ja vatkasin siihen sekaan ihan käsivaralla jauhoa. Ja kun käytin täysjyväohrajauhoa, tuli vellistä tosi hyvää.

Ajattelinpa jakaa täällä sekä vinkin että hyvän mieleni. Minä en olekaan mikään uusavuton ihminen.

Käytät kuitenkin ihan tavallista maitoa.

Vierailija
18/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kotona opeta ammattiakaan? Kai sulla työpaikka on? Vai keksitkö kohta että vois kouluttautua?

Onnea vellintekoon, ps. hanki ruuanlaittoon tarkoitettu kirja (tai hanki kirjastokortti ja lainaa kirjastosta).

Vierailija
19/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit tehdä itse. :)

Vierailija
20/20 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruna porkkana vellenkin

Saatko yhteen sanaan vielä enemmän virheitä?