Vaimo mustasukkainen heti jos viihdyn muualla kuin hänen kanssaan? Missä vika?
Siis jos viihdyn harrastuksissa, juttelen naapurin isännän kanssa hyvällä mielellä, tai mitä tahansa muuta.
Heti alkaa heitellä ihmeellistä kommenttia etten arvosta häntä tms., ilmeisesti pitäisi viettää 100,00% elämästä vain hänen kanssaan?
Olen kuitenkin kotitöitä tekevä perheenisä, pitänyt vanhempain- ja hoitovapaita jne, ja seksikin sujuu.
Kommentit (21)
vai omistushaluinen? Ei se kai naapurinisännälle ole mustasukkainen?
Jotku vaan ajattelee, että parisuhde tarkoittaa sitä, että toinen on koko ajan käytettävissä.
voin sanoa, että pahemmaksi muuttuu ajan myötä
oletko avoin? Siis oikeasti avoin vaimollesi?
peräänkuuluttaisin.
Harva osaa olla kunnolla avoin. Usein jotain jätetään kertomatta ja sen kun nainen saa selville, alkaa alamäki.
jotkut naiset on tollasia ja siitä ei seuraa mitään hyvää
kerrot vaan menemisistäsi vaimolle, niin aivan varmasti loppuu mustasukkaisuus.
Kerro siis jo ennenkuin hän kysyy. Ei pidä joutua edes kysymään vaan juttujen on tultava rennosti ja heti kun niistä tiedät.
Jokin aika sitten täällä kirjoitti nainen jolla oli sama ongelma, tiedosti kyllä ongelmansa ja halusi tehdä jotain siitä päästäkseen. Löytäisiköhän joku sen ketjun?
Tässä tapauksessa asia liittyi jotenkin siihen että naisen isä oli ollut tyyppi joka oli pettnyt jatkuvasti naisen äitiä ja naiselle oli iskostunut jonkinlainen alitajuinen pelko jätetyksi tulemisesta ja epäluottamus kaikkiin miehiin. Tai jotain sinnepäin.
silloin kun seurustelitte, hän ei ollut mustasukksinen....?
Huomioitko vaimoasi ja hänen ajatuksiasi, oletko hänelle "läsnä" silloin kun olet? Mustasukkaisuus ei ole aina omistusviettiä tai seksuaalissävytteistä mustasukkaisuutta vaan sitä, että jos kohtelet häntä vain äitinä ja pyykinpesijänä ja jätät kiinnostavat keskustelunaiheet muille, kyllä siitä paha mieli ajan oloon tulee.
Omaa kumppania ei pidä pitää itsestäänselvyytenä vaan aina etusijalla elämässä. Se EI tarkoita sitä, ettei olisi muita menoja ja frendejä ja asioita, vaan sitä, että ensisijaisesti jakaa elämänsä ja tunteensa ja huomionsa oman kumppanin kanssa.
Olen luonteeltani kiltti ja välittävä mutta äärettömän mustasukkainen miehestäni. Niin paljon huonoja kokemuksia elämässä takana. Ja niin mieheni on todella laiska kertomaan mulle oikeen mistään ja minä taas super avoin niin jotenkin tulee siitä huono olo kun ei ikinä tiedä mistään mitään. Avoimuus auttaa, kysy jos haluat tietää jotain jos osaisin auttaa?
- Vaimolla on huono itsetunto. Tähän voi auttaa ainakin vähän se, että kehut vaimoasi mahdollisimman paljon ja kerrot usein, kuinka paljon häntä rakastat.
- Vaimolla on huonoja kokemuksia aikaisemmasta suhteesta, esim. joutunut aikaisemman poikakaverin pettämäksi. Näistä on usein vaikea toipua.
- Et kerro vaimolle paljonkaan omista ajatuksistasi ja tunteistasi, joten vaimo on epävarma niistä ja sinun tunteistasi häntä kohtaan.
- Et kerro vaimollesi etukäteen menoistasi, joten hän saa aina olla epävarma siitä, koska teillä on mahdollisuus olla yhdessä.
oman parisuhteeni alussa samanlainen. Nyt kun olemme molemmat työttömiä ja vietämme keskenämme todella paljon aikaa, niin välillä jopa toivon, että tuo yksi menisi kavereilleen.
Omistushaluisuuteni ja mustasukkaisuuteni johtui epävarmuudesta ja jatkuvasta pienestä epätietoudesta parisuhteemme laadusta. Nyt kun aikaa on kulunut enemmän, niin olen sinut itseni ja mieheni kanssa. Uskallan luottaa häneen, ja mieheni varmasti luottaa minuun.
ja epätietoisuus, eli negatiivisista tuntemuksista. Psyykkiset ongelmat, esim. masennus yms. Avoimuus auttaa ja huomioon ottaminen erityisesti odottamattomilla hetkillä. Yhdessä eläminen, ei oman elämän eläminen toisen kanssa. Mustasukkaisuus ja kiukuttelu testaavat kumppanin lojaaliutta, mutta aiheuttavat enemän haittaa kuin hyötyä. Mutta aina sitä ei osaa irtautua tunteiden aiheuttamasta käytöksestä, vaan tekee tyhmyyksiä. Mustasukkaisuuden tunne on täysin sallittu, mutta käytös ei saisi mennä sen mukana.
pettäminen jää yleensä takaraivoon kummittelemaan, vaikka nykyinen suhde olisikin hyvä.
ja on vielä huono itsetuntokin
mites sen ratkaiset toisen puolesta onkin eri asia...kannusta tekemään jotain mistä tykkää?
Entisestä avioliitosta niin tuttu tilanne. Jatkuvaa kyttäämistä, epäilyä ja kiukuttelua, jos tunnin olin jossain ylimääräistä tai kauppareissu hieman venähti, kun tuli tuttuja vastaan.
Ei sellaista jaksa, jos toisella ei ole aikomustakaan muuttua.
Vaimolla on huono itsetunto. Nyt vaimo itsetunnon parantamiskurssille, niin sitten se ei enää vahdi tekemisiäsi.
Sillä oli huono itsetunto. Nyt se on saanut lapsia ja sen itsetunto on kohonnut roimasti, niinpä sillä onkin nyt aivan oma elämä eikä ole tippaakaan kiinnostunut miehensä menoista.
perhettämme ja myös minua itseäni koskevia asioita vasta sitten kun kuulen miehen juttelevan niistä jonkun muun kanssa. Jos teillä on tyyli tämä, niin kehotan keskustelemaan enemmän asioista vaimon kanssa.
Muuten uskon, että vaimo on vähän yksinäinen, kotiin juuttunut ja vailla harrastuksia. Jos nuo asiat johtuvat sisäänpäinkääntyneestä luonteesta ja aloitekyvyttömyydestä, niin asia on aika hankala.
miehensä omistajia, et miehet ei sais tehdä mitään muuta kuin nyhjätä vaimonsa kanssa.
Tiedän tällasen muutaman.