Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut Huutiksen kautta häiriköitsijää elämäänsä?

Vierailija
31.07.2012 |

Kun me saatiin. =(

Mulla on kaikki palautteet positiivisia ja olen aina koittanut olla kaikessa avulias mitä kuljetuksiin ym. tulee.

Pari kk sitten eräs mies osti meiltä uuden läppärin kuitteineen ja takuineen. Koneessa ei ole ilmennyt mitään vikaa eikä siinä myydessäkään ollut ilmennyt mitään moitittavaa.

Ensinnäkin mies varasti meiltä pöydällä olevan 50e:n hiiren joka ei kuulunut kauppaan ja tiesi sen. Oli hiirestä kiinnostunutkin ja vastattiin, että se ei ole kaupan.

Kovin pyysi näyttämään kaikkea ja kyseli koneesta niin, että jäi tunne ettei tainnut koneista tietää mitään.

Nyt oli antanut sen tyttärelleen jolta tuli postia ja kyseli siinä semmoisia asioita päivityksistä ym. jotka ei mielestämme kuulu meidän vastuuseen sillä ei liity sinänsä koneeseen mitenkään.

Mietin ensin vastata hyvää hyvyyttäni, mutta koin, että minun olisi tarvinnut ensin aloittaa aatamista opettaakseni häntä eikä minun resurssit siihen riitä ja jäi tunne, että kysely jatkuisi hamaan hautaan asti.

Noh, tuo mies/alkup ostaja soitti minulle juuri ja alkoi vaatimaan vastauksia. Kerroin rehellisesti miksi emme ole vastanneet ja silti tivasi, että vastauksien tulee olla kahden päivän päästä postissa. Olin äimistynyt ja vastasin, että teemme muuttoa juuri eri paikkakunnalle, että en tiedä kuinka pian kerkeisin vastaamaan (kun taas ajattelin joustaa). Rupes raivoamaan mulle puhelimeen, että ei meidän pidä muuttaa kun just muutettu (en tajua mistä sen repi, mutta vuodenvaihteessa muutimme kerrosta alemmas isompaan) ja vielä perään tivasi: eiksniin?

Katsoin parhaakseni lopettaa puhelun eli löin luurin korvaan. Jatkoi rimputteluaan enkä oikeen usko, että asia jää tähän... kai tulee se negakin vielä 2kk kaupoista. :(

Ei tulisi itselle mieleenikään olla tuollainen. Huh.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Kertokaas miten päättyi, pliis. :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vielä iltayhdeksältä kaupoilla ja puhelin soi taukoamatta, vaikka hylkäsin puhelut.

Kun saavuimme kotiin niin mies soitti hänelle, että se on nyt loputtava tai teemme ilmoituksen poliisille kotirauhan häirinnästä, että emme ole mikrotuki tmv. eikä sellainen kuulunut kauppaan.

Toivon tosissani, että mies nyt lopetti, mutta lievä ahdistus kurkata sähköpostiin, saati palautteisiin huutiksessa, että jos niissä jotain niin sittenhän tää vielä jatkuu, mutta eri kautta.

alkup.

Vierailija
2/15 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon ostajan/miehen lopettavan. :) Huomasin tuon olevan hiukan sekavasti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mees ny kattoon postis ja huutis ja tuu kertomaan meille! Ihan sekopäähän tuo ukko selvästi on.

Vierailija
4/15 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella iloinen jos asia olisi nyt vihdoin pois päiväjärjestyksestä. Ahdistavaa kun puhelin soi ja soi, vaikka kuinka aina hylkää niin puhelin on varattu silloin niille joille muuten vastaisin.

Toisaalta, en jaksa uskoa, että hän vieläkään jättää rauhaan. Sama fiilis edelleen kun eilen asian suhteen, mutta toivon olevani väärässä.

ap

Vierailija
5/15 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täysissä sielunvoimissa oleva oleta, että käytetyn koneen myyvä yksityishenkilö on mikään mikrotuki...!

Huono säkä, ei muuta.

Vierailija
6/15 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehellä ihan kaikki kotona, harmi että tytär joutuu tuollaista ihmistä sietämään.. Toisaalta jos olet saanut pelkkää positiivista palautetta, niin yksi hullun nega ei paljoa vaikuta. Vastaat mahdolliseen negaan sitten vain asiallisesti.

Itse en ole tuollaiseen törmännyt, mutta mahdollistahan se on tuollaisissa nettihuutokaupoissa. Teidän vastuu koneesta on kuitenkin loppunut juuri sillä hetkellä kun tavara ja valuutta on vaihtanut omistajaa, olet yksityinen myyjä joten sinulla ei ole takuuvastuuta.

Vierailija
7/15 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myynyt toista sataa kohdetta vuosien aikana ja paljon just elektroniikkaa harrastusten vuoksi. Yleensä kaupat sujuneet aika hyvin. Pari kertaa on tullut joku mikrotukitilanne, mutta kyllä niistä on yleensä ihan yhdellä soitolla selvitty.

Selvästihän toi on ihan joku mielenterveyshäirikkö. Siitähän voisi tehdä ihan rikosilmoituksen sillä perusteella että varasti. Voit myös ilmoittaa hänen tunnuksensa ja käytöksen huuto.netin ylläpidolle, jotta voivat sulkea tunnuksen tarvittaessa.

Nillittäjiä on tullut muutaman kerran vastaan ihan lastentarvikkeiden myynnissä. Mä ilmoitan aina toimituskulut ja joku on joskus alkanut perimään takaisin jotain 20 senttiä, jos postimaksu onkin ollut halvempi. Sen sijaan tuolla elektroniikkapuolella mulla on yleensä toimitusmaksuna kymppi tasan. Pakkauskuluja tulee, koska tavara pitää pakata hyvin. Kalliit ja arvokkaat lähetän vakuutettuna, mutta yleensä perin sen vakikympin kaikesta.

Vierailija
8/15 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olisin varmaan avstannut siihen hänen ekaan kyselyyn, että neuvonta ei kuulu kauppaan, ettet osaa neuvoa. Kokonaan vastaamatta jättäminen voi saada jotkut sekoamaan, näemmä.

Vierailija
9/15 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat kuvitella, että kun ostaa tietokoneen, siihen mukaan kuuluu "kaikki". Eivät ymmärrä softan ja raudan eroa.

Mutta joku sisäinen ongelmahan se on, jos suht. nuori ihminen ei tätä ymmärrä.

Vierailija
10/15 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikein toimitte, jos soititte poliisille. Samoin huutonetin ylläpitoon voisi olla yhteydessä. Ja saitteko sen varastetun hiiren takaisin? Jos ette, niin soitahan siitä, ja jos ei asia edisty, niin poliisin kautta vaan tuotakin asiaa hoitamaan. Ja tosiaan ilmoitus huutiksen ylläpidolle, että estävät tämän käyttäjän.

Vierailija
11/15 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/15 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo kyllä moisesta kuullu ikänä.Ite tekisin niin että jos vielä soittaa, uhkaisin poliisilla.Eikai sitä nyt voi miten vaan toista terrorisoida.

Vierailija
13/15 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jatkaa häirintää, niin ota itse yhteyttä poliisiin. todennäköisesti teidän pompottelu loppuu siihen, kun poliisi soittaa kyseiselle henkilölle.

Vierailija
14/15 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut tuollaisesta. Ette ole tehneet mitään väärää.

Vierailija
15/15 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kummempaa, mutta myin joskus yhdelle tytölle vanhan kännykkäni ja hän lisäsi sitten sähköpostini omaan osoitekirjaansa. Alkoi sitten tulemaan kaiken maailman höpöviestejä, ketjukirjeitä ja linkkejä joihinkin mukahassuihin kuviin joita hän massapostitti kaikille yhteyshenkilöilleen. Pari kertaa pyysin sähköpostilla että hän poistaisi osoitteeni listastaan koska en jaksanut sitä turhaa postia. Kolmannella kerralla piti käskeä, ja sitten vasta tehosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän