Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
haluaisin olla vaan kotona kotiäitinä ja hoitaa
30.07.2012 |
kotia ja lapsien kanssa olla, pitäsköhn vaan repästä ja jäädä..
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Meneillään yhdeksäs vuosi kotona. Ja ihan tyytyväinen olen tilanteeseen. Lapset ovat rauhallisia ja eskarin ja koulun aloitukset on sujuneet hyvin vaikka eivät ole koskaan olleet hoidossa. Kavereita lapsilla on ollut hyvin tässä kotonakin naapurustosta ja seurakunnan kerhoissa ovat käyneet.
Toki hoidan perheen paperiasiat (erilaisia veroilmoituksia 4-8 kpl vuodessa ja paljon muuta, laskut jne) ja monia muita vastaavia asioita jotka nyt eivät ole ihan pelkkää perinteistä kotityötä. Mutta pääosin olen vain hoitanut lapsia ja kotia tämän ajan. Ja olen tyytyväinen valintaamme.
Samalla olen mahdollistanut miehelleni työnteon niin että ei ole koskaan tarvinut olla poissa sairaan lapsen takia tai kieltäytyä työmatkoista perheen takia jne. Eli mies on saanut sitten keskittyä rauhassa työelämään.
Ja ennen valitusta tiedän että eläkkeeni jää pieneksi mutta toisaalta mies on sitten lahjoittanut minulle "eläkesäästöjä" sen korvaukseksi. Ja oman terveydentilani huomioiden en välttämättä ole niin pitkäikäinen että kannattaisi hirveästi murehtia eläkkeestä vaan nimenomaan nauttia tästä päivästä.