Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä ruumis haisee??? Apua nyt..

Vierailija
30.07.2012 |

Meillä on rapussa haissut nyt pari päivää semmoinen eltaantunut, makeahko tuoksu. Pistävä. Se alkoi todellakin pari päivää sitten todella selvästi ja haisee niin paljon, että haju tulee asuntoomme sisälle asti.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin myöhemmin haistelemassa uudelleen ja raotin parin asunnon postiluukkua ja sieltä toisesta oikein tulvahti se löyhkä! Soitin huoltoyhtiöön, ja sieltä sanottiin, että "asia on jo hoidossa", eikä oikein mitään muuta. Vielä tuolla rapussa haisee, mutta jos on ruumis ollut, niin kyllä se on sitten jo hoidettu pois.. asia on sitten varmaan huomenna asukkaidenkin tiedossa. Jotenkin karmaisevaa ajatella, että jos ja kun kyseessä on vainaja, siellä se on maannut jo ainakin pari päivää. Eikä kuolinsyystäkään ole tietoa.

Ap

Vierailija
2/48 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne mutta monet kuolee kotiinsa. Tunnetko naapureitasi, minkäikäinen asukas tai asukkaat.

Kävin myöhemmin haistelemassa uudelleen ja raotin parin asunnon postiluukkua ja sieltä toisesta oikein tulvahti se löyhkä! Soitin huoltoyhtiöön, ja sieltä sanottiin, että "asia on jo hoidossa", eikä oikein mitään muuta. Vielä tuolla rapussa haisee, mutta jos on ruumis ollut, niin kyllä se on sitten jo hoidettu pois.. asia on sitten varmaan huomenna asukkaidenkin tiedossa. Jotenkin karmaisevaa ajatella, että jos ja kun kyseessä on vainaja, siellä se on maannut jo ainakin pari päivää. Eikä kuolinsyystäkään ole tietoa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea tämä tapahtuu?

Jos on ollut ruumis, se haju tuntuu asunnossa pitkään, tiedän kokemuksesta. Toivottavasti huoltomies avasi ikkunat tai partsin oven (sen näet ulkoa).

Näitä tietysti sattuu, aika paljonkin, eihän sille mitään voi.

Vierailija
4/48 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päässyt hengestään.

Vierailija
5/48 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilomantsissa?

Vierailija
6/48 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikin ainut paikka missä tällä viikolla joku on kuollut.

Vierailija
7/48 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikin ainut paikka missä tällä viikolla joku on kuollut.

8/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tosi outo Iltasanomien juttu aiheesta. Tosi sekava ja huonosti kirjoitettu. Kirjoitin siitä monta palauteviestiä mutta yhtään ei julkaistu. Sitten se teksti korjattiin ja nyt on taas normaali.

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

Vierailija
9/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tosi outo Iltasanomien juttu aiheesta. Tosi sekava ja huonosti kirjoitettu. Kirjoitin siitä monta palauteviestiä mutta yhtään ei julkaistu. Sitten se teksti korjattiin ja nyt on taas normaali.

Iltasanomat EI julkaise kommentteja, jossa kritisoidaan juttujen tasoa, otsikointia ynnä muuta. Huomattu on. Hieman arveluttavaa toimintaa ko. julkaisulta, mutta kuki tyylillään...

Vierailija
10/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden sivuillakin on useasti uutinen niin päin hemmettiä kirjoitettu että huh huh, mutta mitäs se auttaisi jos julkaisisivat siitä aiheutuneet palautteet.. En tiedä onko harjoittelijat niitä uutisoita kirjoittaneet..

Vierailija
11/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on mielettömän tarkka hajuaisti. Olen siitä saanut kuulla noin miljoona kertaa elämässäni. Yksi ystäväni jopa epäilee mun olleen entisessä elämässäni koira:D

Mutta: Olen työssäni vanhainkodeissa tähän mennessä "laittanut" 7-8 vainajaa,nähnyt toki enemmänkin.

En silti edes tiedä mikä on "kalman haju".

Olenkohan outo..

Vierailija
12/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on mielettömän tarkka hajuaisti. Olen siitä saanut kuulla noin miljoona kertaa elämässäni. Yksi ystäväni jopa epäilee mun olleen entisessä elämässäni koira:D

Mutta: Olen työssäni vanhainkodeissa tähän mennessä "laittanut" 7-8 vainajaa,nähnyt toki enemmänkin.

En silti edes tiedä mikä on "kalman haju".

Olenkohan outo..

Kuolemasta menee parisen tuntia ennen kuin kunnon maatumisen merkit alkavat. Tiedän, että on aika absurdi esimerkki, mutta meilläkin kun koira lopetettiin oli ruumis vielä kolme tuntia (haudattiin siinä vaiheessa) hajuton. Ainoa kuolemasta kertova asia oli, että se oli jääkylmä.. Eli varmaan ihmisen kohdalla on sama asia..?

Vierailija
13/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mäkin sen asian ajattelisin että tuo "kalman haju" on pikemminkin se haju kun ihminen alkaa "hajota" mihin taas menee aikaa.

Vierailija
14/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne mutta monet kuolee kotiinsa. Tunnetko naapureitasi, minkäikäinen asukas tai asukkaat.

Ap

Kotona minäkin haluaisin kuolla, mieluusti niin äkkiä, ettei kivunhoitoa ehtisi edes tar ita.

Vierailija
15/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin yksin kuoleminen ja se ruumiin siellä mätäneminen päivänkin ajan on helvetin kallista.

Haju tarttuu irtaimiston lisäksi lattioihin, keittiön kaapistoihin, ikkunoihin - ihan kaikkialle. Pelkkä otsonointi ei siinä enää riitä puhdistuksena. Tilataan yleensä suoraan erityispuhdistuksiin erikoistuneet siivoajat ja lisäksi puretaan kaikki irtoava kämpästä ja laitetaan remppaan.

Vierailija
16/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että näitä ihmisiä ei kukaan kaipaa moneen päivään. Se että vainaja alkaa haisee kestää muutman päivän näillä ilmoilla. Pahimmissa tapauksissa vainaja on ollut huoneistossa monta kuukautta ja naapurit huomaa, kun rupeaa haisemaan. Olen ollut sellaisessakin huoneistossa, jossa vainaja on poksahtanut lämmöstä:((

Vierailija
17/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on mielettömän tarkka hajuaisti. Olen siitä saanut kuulla noin miljoona kertaa elämässäni. Yksi ystäväni jopa epäilee mun olleen entisessä elämässäni koira:D Mutta: Olen työssäni vanhainkodeissa tähän mennessä "laittanut" 7-8 vainajaa,nähnyt toki enemmänkin. En silti edes tiedä mikä on "kalman haju". Olenkohan outo..

järkeä ei taida olla:) Onhan se eriasia laittaa juuri kuollut vainaja, kun esim. paripäivää jantunut ihminen. Juu ja itse olen myös hoitoalalla ja vainajia laittanut.

Vierailija
18/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän sen tietää.

Vierailija
19/48 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajan sukulaisistahan se suruliputus on kiinni - haluavatko maksaa sen todella suolaisen hinnan, jonka ainakin täällä pääkaupunkiseudulla huoltoyhtiöt veloittavat liputuksesta, jotain 70-80 € luokkaa. Kuoleminen on aika kallista muutenkin.

Vierailija
20/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on mielettömän tarkka hajuaisti. Olen siitä saanut kuulla noin miljoona kertaa elämässäni. Yksi ystäväni jopa epäilee mun olleen entisessä elämässäni koira:D Mutta: Olen työssäni vanhainkodeissa tähän mennessä "laittanut" 7-8 vainajaa,nähnyt toki enemmänkin. En silti edes tiedä mikä on "kalman haju". Olenkohan outo..

järkeä ei taida olla:) Onhan se eriasia laittaa juuri kuollut vainaja, kun esim. paripäivää jantunut ihminen. Juu ja itse olen myös hoitoalalla ja vainajia laittanut.

Muutaman tunnin jälkeen, meillä kotona vainaja oli 5 tuntia. Jäähyväiset oli hyvä jättää, mutta tuoksu saapui todellakin kolme/neljän tunnin jälkeen. Tuoksu ei ollut paha, eikä pelottava. Se oli pikemminkin rauhoittava, sillä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi