Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ei kiinnosta raha, kunhan tulen vain toimeen.

Vierailija
29.07.2012 |

Muita?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään molemmat vanhemmat lyhennettyä työviikkoa ja nautitaan perheen yhteisestä ajasta, ei materiasta. Asuntolainaa on joskus ollut, vaan ei ole enää. Ei käytetä rahaa mihinkään turhaan.

ei nautita yhdessäolosta? Ja minusta asuntolaina ei ole turha, jos haluaa oman kodin ostaa. Harvalla on varaa laittaa 400 000e omaa rahaa asunnon ostamiseen (paitsi tietty av-mammoilla)

että tunnen monia perheitä, joissa juostaan koko ajan kello kädessä paiaksta toiseen ja valitetaan ajanpuutetta. Vanhemmilla pitkät työpäivät (kun töissä on pakko käydä) ja liian vähän aikaa lapsille ja perheelle. Kun joskus olen jollekin "kiireiselle" ehdottanut, että lyhentäisi työaikaa tai hankkisi helpomman työn, niin ei voi, koska silloin palkka laskisi. Nämä ovat juuri niitä asioita, jotka täytyy siellä omassa perheessä arvottaa.

lyhentää työpäiviäni kun en nyttenkään meinaa ehtiä tehdä kaikkia töitäni, sekä miten voisin hankkia helpomman työn, kun osaamiseni nyt vaan on tältä alalta? Vai tarkoittaako ehdotus sitä, että jättäisin nykyisen tehtäväni ja menisin istumaan vaikka tän firman vaihteeseen? Ihan oikeasti mä en tajua näitä kommentteja ollenkaan. Varsinkaan kun on se asuntolaina mitä pitäisi maksaa ja kotona on ne kolem lasta joita pitäisi elättää. Mä en nauttisi perheestäni ollenkaan jos möllöttäisin kotona ja jokainen penni pitäisi laskea jotta saa kaupasta ruokaa. Kiitos ei.

siitä, mikä on sinulle ja perheellesi tärkeää ja arvokasta. Tässä on keskusteltu siitä, että kaikille ei ole ja sitä on monen (sinunkin) vaikea ymmärtää. En esim. möllötä kotona ja laske pennejä.

onko jollain löytynyt jostain helpompi työ ja paremmat tulot?

Vierailija
22/30 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tuolla jo aiemmin, että teen lyhennnyä työaikaa ja nautin elämästäni muuten kuin materian muodossa. Lähipiirissäni on ihmisiä, jotka kadehtivat minua siitä "no hyvä sun on, kun on aikaa" jne. Kun olen ehdottanut jollekin, että tee vähemmän töitä, niin jää sullekin sitä aikaa, niin kauhistellaan, että ei millään voi, palkka pienenee.

Ei voi mitään, jos aikuiset ihmiset eivät tajua, että aina ei voi saada kaikkea. Olen ap:n kanssa samalla aaltopituudella ja tajuan hyvin, mitä hän tuolla aloituksellaan tarkoitti. On ihanaa, kun on päässyt irti siitä, että raha ja omistminen tuo mielihyvää.

Mutta niin kuin sanottu, ei tosiaan sovi kaikille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tuolla jo aiemmin, että teen lyhennnyä työaikaa ja nautin elämästäni muuten kuin materian muodossa. Lähipiirissäni on ihmisiä, jotka kadehtivat minua siitä "no hyvä sun on, kun on aikaa" jne. Kun olen ehdottanut jollekin, että tee vähemmän töitä, niin jää sullekin sitä aikaa, niin kauhistellaan, että ei millään voi, palkka pienenee. Ei voi mitään, jos aikuiset ihmiset eivät tajua, että aina ei voi saada kaikkea. Olen ap:n kanssa samalla aaltopituudella ja tajuan hyvin, mitä hän tuolla aloituksellaan tarkoitti. On ihanaa, kun on päässyt irti siitä, että raha ja omistminen tuo mielihyvää. Mutta niin kuin sanottu, ei tosiaan sovi kaikille :)

Ihan pakollisia kuluja on muusta kuin materiasta. Eli sähkö, vesi, kiinteistövero, vakuutukset, bensa, ajoneuvovero, kampaamo, lämmitys ym ym. Nämä haukkaa ison osan tuloista. Tietty jos ei ole autoa, siinä säästää pitkän pennin, mutta useimmilla on kuitenkin.

Vierailija
24/30 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tuolla jo aiemmin, että teen lyhennnyä työaikaa ja nautin elämästäni muuten kuin materian muodossa. Lähipiirissäni on ihmisiä, jotka kadehtivat minua siitä "no hyvä sun on, kun on aikaa" jne. Kun olen ehdottanut jollekin, että tee vähemmän töitä, niin jää sullekin sitä aikaa, niin kauhistellaan, että ei millään voi, palkka pienenee. Ei voi mitään, jos aikuiset ihmiset eivät tajua, että aina ei voi saada kaikkea. Olen ap:n kanssa samalla aaltopituudella ja tajuan hyvin, mitä hän tuolla aloituksellaan tarkoitti. On ihanaa, kun on päässyt irti siitä, että raha ja omistminen tuo mielihyvää. Mutta niin kuin sanottu, ei tosiaan sovi kaikille :)

Ihan pakollisia kuluja on muusta kuin materiasta. Eli sähkö, vesi, kiinteistövero, vakuutukset, bensa, ajoneuvovero, kampaamo, lämmitys ym ym. Nämä haukkaa ison osan tuloista. Tietty jos ei ole autoa, siinä säästää pitkän pennin, mutta useimmilla on kuitenkin.

Vierailija
25/30 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennettyä päivää kun kaikki tarpeellinen on jo hankittu. Omaa elämää aloittelevalla nuorella ihmisellä ole varaa tehdä lyhennettyä päivää tai olla ns downshiftaaja kun pelkästään normaalin arjen pyörittäminen on suomessa aika kallista oli sitten asuntolainaa tai ei. Tietenkin on ne ihmiset erikseen jotka tienaa todella hyvin niin heillä on varaa sittten elellä hieman rennommin.

Vierailija
26/30 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielenterveysongelmainen enkä ole ollut vuosiin palkkatöissä. Hain epätoivoisesti sinne sun tänne, mutta pääsin lähinnä ilmaiseksi harjoittelijaksi. Pari vuotta tuota rumbaa jaksoin, sitten tuli stoppi. Tajusin että enhän minä edes TAHDO väkisin työelämän oravanpyörään ja koska mies viihtyy töissä, mitä hittoa oikein teen..? Nyt elelen työttömyyskorvauksella, hoidan itseäni terapiassa jne. ja vaikka käteen jää vuokran + laskujen jälkeen vain muutamia satasia, hyvin pärjätään näinkin.

Vierailija
27/30 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elää noin 3000 euron nettotuloilla. Pidän niitä pieninä tuloina. Mutta tottahan niillä nyt normaalielämän maksaa.

Kai ihmiset ajattelee, että jos elää kulutuskriittisesti, tulot ovat muutaman satasen luokkaa ja eletään villivihanneksilla.

Vierailija
28/30 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin hyvin opintotuella ympäri vuoden. En tarvinnut töitä.

Nyt en saa töitä, kun ei ole kokemusta. Voisin olla harjoittelija vaikka seuraavat 5 - 15 vuotta työttömyystuella, mutta se ei ole mahdollista.

Hirttosilmukalle töitä?

Vierailija
29/30 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin 40 h/vk koulutustani vastaavaa työtä 1000 €/kk (normi 3500 €/kk), jos laki sallisi ja en muuta saisi. Ei haittaisi yhtään. Liika raha on anuksesta. Materialismi on niin nähty.

Vierailija
30/30 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo on esimerkit on materialistista pintaliitoa. Vesi, sähkö, ruoka ja asunto (+netti) on ihan kivoja ja materialistisia, mutta muuten... blaah

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi