Koiraihmiset hoi!
Kuinka pitkän lenkin 9-vuotiaan cockerspanielin pitäisi jaksaa kävellä ?
Kommentit (11)
Ihmettelen vain, kun kaverini on sitä mieltä, ettei hänen ko. terve koiransa jaksa kävellä 4 km:ä.
Tosin on syöttänyt koiransa vähän läskiksi.
-ap
vai onko sohvalla makaava pulla.
Sama kuin kysyisi miten pitkän matkan 42-vuotiaan ihmisen pitäisi jaksaa juosta? No öh, taitaa riippua kunnosta ja elämäntavoista.
Sama kuin kysyisi miten pitkän matkan 42-vuotiaan ihmisen pitäisi jaksaa juosta? No öh, taitaa riippua kunnosta ja elämäntavoista.
Okei :)
Se on toi sohvalla makaava pulla. Lähinnä pointtini on siinä, että ajattelen sen jaksavan, jos siltä pikku hiljaa vaadittaisi pidempiä lenkkejä kuin korttelin ympäri. Mutta kun en itse ole koiraihminen ("enkä siis tiedä mitään koirista"), kaverini vetoaa tohon koiran vanhuuteen.
-ap
niin kyllä tuon ikäisen pitäisi vielä jaksaa just niin pitkälle, kun ihminen jaksaa kävellä...
Meidän sydänsairas shelttikin jaksoi vielä 9-vuotiaana pidemmän lenkin kuin 4km. 12-vuotiaana sydän toimi enää korkeintaan puolella teholla ja tassu painoi jo sen verran, ettei paljon pidemmälle kuin korttelin ympäri menty (lopetettiin 12,5-vuotiaana)
Tai riippuu tietty ilmoistakin. Tällä ilmalla vähänkään turkillinen koira ei kyllä välttämättä kirmaile tunteja pihalla, mutta asia korjaantunee ajan kanssa syssymmällä...
Se on toi sohvalla makaava pulla. Lähinnä pointtini on siinä, että ajattelen sen jaksavan, jos siltä pikku hiljaa vaadittaisi pidempiä lenkkejä kuin korttelin ympäri. Mutta kun en itse ole koiraihminen ("enkä siis tiedä mitään koirista"), kaverini vetoaa tohon koiran vanhuuteen.
-ap
En tosin näe syytä miksi vanhan pullakoiran pitäisi alkaa kävelemään pidempiä monen kilometrin lenkkejä jos on muuten perusterve ja liikuntaa saa kuitenkin riittävästi.
-ap
En tosin näe syytä miksi vanhan pullakoiran pitäisi alkaa kävelemään pidempiä monen kilometrin lenkkejä jos on muuten perusterve ja liikuntaa saa kuitenkin riittävästi.
mielestäni reppana kärsii ylipainostaan. Ja koska sille näköjään "täytyy" syöttää nakkeja, makkaraa ja muita herkkuja aina kun ihminen syö jotain, tai joku saapuu kylään, niin olisi mielestäni syytä lisätä lenkkien pituutta. Emäntä kuitenkin itse harrastaa pidempiä kävelylenkkejä. Siis ilman koiraansa.
jos aina pitää syöttää koiralle herkkuja kun ihmiset syö. Ystäväsi on kasvattanut koirasta kerjääjän.
Omassakin tuttavapiirissä oli eräs omasta mielestään "asiantunteva" chihuahuan omistaja. Koira söi ihmisten ruokaa, kaksi Cesar pakettia kahdesti päivässä. Yleensä koiraa ruokittiin myös jäätelöllä, kermakakuilla ja sipseillä. Koiralla oli ainainen ripuli ja lopulta se painoi 9 kiloa ennenkuin sen sydän ja jalat pettivät. Syötti siis koiransa kuoliaaksi.
Chihuahua painaa normaalisti noin 1 - 4kg.
Ystäväsi ei siis tiedä itse koirista mitään, jos aina pitää syöttää koiralle herkkuja kun ihmiset syö. Ystäväsi on kasvattanut koirasta kerjääjän.
Omassakin tuttavapiirissä oli eräs omasta mielestään "asiantunteva" chihuahuan omistaja. Koira söi ihmisten ruokaa, kaksi Cesar pakettia kahdesti päivässä. Yleensä koiraa ruokittiin myös jäätelöllä, kermakakuilla ja sipseillä. Koiralla oli ainainen ripuli ja lopulta se painoi 9 kiloa ennenkuin sen sydän ja jalat pettivät. Syötti siis koiransa kuoliaaksi.
En siis ole ihan väärässä ajatusteni kanssa. Tosiaan kun menen heille kylään, jos en vie koiralle mitään tuliaista (lelua tai syötävää), emäntä kaivaa jääkaapista nakin, ojentaa sen mulle koiralta salaa (heh!) ja mun pitää antaa se sit niinku tuliaisena. Must toi on outoa eikä muissa tuntemissani koiraperheissä toimita noin.
-ap
Ystäväsi ei siis tiedä itse koirista mitään, jos aina pitää syöttää koiralle herkkuja kun ihmiset syö. Ystäväsi on kasvattanut koirasta kerjääjän.
En siis ole ihan väärässä ajatusteni kanssa. Tosiaan kun menen heille kylään, jos en vie koiralle mitään tuliaista (lelua tai syötävää), emäntä kaivaa jääkaapista nakin, ojentaa sen mulle koiralta salaa (heh!) ja mun pitää antaa se sit niinku tuliaisena. Must toi on outoa eikä muissa tuntemissani koiraperheissä toimita noin.
-ap
kääpiösnautseri tekee kevyesti 2-3 h kävelylenkkejä maastossa, jolloin koiran kulkema matka (metsässä ihmisten lenkkipolkujen ulottumattomissa kulkee irti) on helposti moninkertainen, kun humppaa edestakaisin. On kuitenkin tottunut tähän pienestä pitäen. Kaverilla vastaavanikäinen ja -kokoinen käppänä tekee 15-30 min pissalenkin 2 x pv. Molemmat normaalipainoisia, joten ruokinnassa on katsottava myös energian kulutus, sama homma kuin meillä ihmisillä...
ei kai tohon nyt ole mitään kaikille sopivaa vastausta.