Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle tärkeämpää olla äiti vai nainen?

Vierailija
18.07.2012 |

Kumman kautta mieluummin määrittelet itsesi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että täällä näin moni määrittää itsensä ensisijaisesti naisena.

Jos teidän miehiltänne kysyttäisiin, he voisivat hyvinkin olla toista mieltä...

N40+

Vierailija
2/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus määrittelin itseni äitiyden kautta, nyt enemmän naiseuden kautta. Vaikka on vielä pieniäkin lapsia. Nyt panostan itseeni, en enää täysillä perheeseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen minä

Vierailija
4/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän silti lapset parisuhteen edelle, jos tällä sitä haettiin.

Vierailija
5/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin jo välillä olla nainenkin, kun kakkoselle ja kolmoselle tuli pitkä ikäero. Nyt muutaman kuukauden ikäisen kanssa olen taas äiti.

Vierailija
6/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ensisijaisesti ihminen, se määrittää minua paljon enemmän kuin sukupuoleni. En voisi olla äiti, jos en olisi nainen. Toisaalta jos kiellän olevani myös äiti, kiellän ihmisyyteni.

Vierailija
7/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni itsenäinen yksilö.

Vierailija
8/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen minä, en pelkkä jonkun toisen joku (äiti/vaimo).

Vierailija
9/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti olematta ensin nainen.

Ehkä siihen vaikuttaa sekin että lapset on jo 10v-aikuisia joten se mitä parisuhteessa mieheni minulle heijastaa on tärkeää. Ja siitä heijastuksesta näen upean aikuisen naisen:)

Vierailija
10/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään määrittele mä vaan olen ja elän. Olen ehkä voimakkaammin ja tietoisemmin äiti, naiseus kulkee mukana muutenkin.

Vierailija
11/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on naiseutta parhaimmillaan.

Vierailija
12/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan joko tai, ainakaan jos on molempia...

Vierailija
13/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan yksinhuoltaja-etuliitettä siinä.

En ole eron jälkeen ollut enää tekemisissä miesten kanssa ja erosta on jo 6 vuotta. Ihan tarkoituksella haluan lopullisesti unohtaa millaista oli olla nainen miesten silmissä.

Mies petti minua kun olin riskiraskauden vuoksi sairaalassa melkein 4 kk. Annoin pettämisen ensin anteeksi, mutta siitä tulikin heille lopulta suhde silloin kun vauva oli pieni. Sen jälkeen olen ollut lapsen kanssa kahdestaan, äiti.

Vierailija
14/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen. Olisin nainen ilman äitiyttäkin, mutta en voisi olla äiti, ellen olisi nainen.

Tämä ei silti tarkoita etteikö lapset olisi minulle tärkeintä elämässäni.

Vierailija
15/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan minä, kuten joku muukin vastasi. teen asioita joista MINÄ nautin, en toimi sen mukaan olenko äiti, vaimo tai nainen. toki äitiys ja vaimous sitoo tiettyihin asioihin, mutta nehän on MINUN tekemiä valintoja!

Vierailija
16/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3kk vanha lapsi, joten nyt olen ensisijaisesti äiti. Asia muuttunee, kun lapsi kasvaa.

Vierailija
17/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en osaa vastata :) En osaa ajatella, että mulla olisi "nainenvaihe" joskus ja "äitivaihe" joskus. Lapseni eivät ole ihan pieniä enää ja on aikaa olla muutakin kuin äiti, mutta mulla on jonkinlainen hoivaidentiteetti aika vahva, ja varmaan alan kohta haaveilemaan lapsenlapsista, vaikka siihen onkin vielä monta vuotta! Toisaalta mua tympii ajatuskin olla joku täysin itsensä unohtava äitihahmo, joka ei osaa ajatella muuta kuin soseita ja vaippoja. Halusin muuta ajateltavaa silloinkin, kun lapset olivat ihan pieniä.

Vierailija
18/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä. Kun lapset oli vauvoja tuli peilatua itseään sen äitiyden kautta ainoastaan. Nyt se tuntuu vieraalta. Olen paljon muutakin.

Vierailija
19/19 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta eivät missään nimessä sulje toisiaan pois, tavallaanhan äitiys pitää jo sen naiseuden sisällään (toki nainen on nainen, vaikkei äiti olisikaan).

Nyt kun esikoinen on vielä pieni ja toista odotan niin äitiys on aika vahvasti läsnä mun elämässä ja muu lapsiin liittymätön elämä taas vähän niinkuin "hyllyllä". Varmaan näkökulma on toinen kun lapset kasvaa, palaan työelämään ja ehdin taas enemmän harrastamaan ja viettämään aikaa ystävienikin kanssa. Nyt kuitenkin lapset ja mies on etusijalla.

Tosiaan mäkin ensisijaisesti määrittelisin itseni kuitenkin ihmiseksi ja ehkä sitten vanhemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme