lapsen "viihdyttämisestä". Tylsyys kunniaan snaon minä.
Olimme junassa lasten leikkivaunussa ja jotenkin olin aivan ihmeissäni. Suurimmalla osalla lapsista tai siis vanhemmilla oli mukana mieletön määrä tavaraa lapsen viihdyttämiseksi ja siitä huolimatta lapset ei ollut tyytyväisiä vaan oli niin tylsää. Yhdelläkin noin 3-v lapsella oli laite millä katsotaan leffoja, sekä i-padi,mutta annas olla kun junassa ei toiminutkaan verkko tai sulakkeet tai jotain, niin hirveä ruikutus konnarille kun lapsella on nyt tylsää vaikka meillä on näitä laitteita mukana. Ja sit äiti kaivaa paperia,kyniä, värityskirjoja, kirjoja, ehdottelee kaikkea maan ja taivaan väliltä, mut mikään ei käy. No ei ihmekään jos lapsi totutetaan siihen että koko ajan tekemistä. Eihän lapsi koskaan keksi itse mitään, ei opi leikkimään, eikä sosiaaliseksi jos kaikki annetaan valmiina. Mitäs mieltä muut? Itse olen sitä mieltä että kun on tarpeeksi tylsää, niin lapsi keksii ihan itse jotain tekemistä.
Kommentit (4)
tosin konnari vaan totesi, että ei voi nyt mitään tilanteelle, mutta äiti varmaan olisi voinut paljonkin. Olen ihan samaa mieltä, jos lapset tulee sanomaan, että on tylsää, niin sanon, ett ei ole vielä tarpeeksi tylsää, koska silloin varmasti keksii tekemistä:), meillä lapset nyt 9 ja 12v ja ei ole koskaan ollut ongelmana juna- tai automatkat ilman ylenmääräisiä viihdykkeitä ja keksivät itse mitä mielikuvituksellisempia leikkejä. ap
Meidän 4-vuotias katselee maisemia, kirjoja ja leikkii pienen osan matkasta. Leikkivaunussa on aina helvetillinen meteli, siksi pysymme usein kaukana siitä.
Olen huomannut, että kun lapsilla on tylsää, enkä lähde heitä aktiivisesti viihdyttämään, on kohta jo käynnissä uusi, mielikuvitukselinen leikki. Ainakin meillä siis tylsyydestä syntyy uutta.