Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu? En keksi enää mitään syytä.

Vierailija
27.07.2012 |

Okei mulla on pco ja laihduttaminen tosi tosi vaikeaa, mutta en käsitä että paino ei putoa. Metforem-lääkityksen aloitin 2 kk sitten. Uskokaa pois, olen tätä ruokavaliota noudattanut jo pitkän tovin.

Aamupala; Kaurapuuro ja vehnäleseet + activia jogurttijuoma (0%rasva0%sokeri)

Kahvia maidolla + joku energiajuoma (sokeriton)

Iltapäivällä/alkuillasta perus päivällinen, kanaa, riisiä, uunijuureksia on tosi usein ruokana kun mies ei osaa muuta valmistaa :o) Kanaa on esim. koiven verran, riisiä pari desiä kypsänä ja juureksia reilusti. Ei ole mitään rasvassa tiristettyjä vaikka öljyä käytetäänkin.

Iltapalaksi yleensä sama kuin aamupalaksi eli puuroa.

Joskus iltapala jää kokonaan pois kun päivällinen menee niin myöhäiseksi että ollaan miehen kanssa samaan aikaan kotona. SEN KYLLÄ TIEDOSTAN että iltasyöminen on ehdoton nou nou.

En käytä sokeria, en syö leipää, harvemmin enää napostelen (napostelu on yleensä jotain hedelmää, sokeritonta limua, kuivatettuja kurpitsansiemeniä) kun lääkityksen myötä ei ole enää nälkä tai mielitekoja. Aamuisinkin tuntuu että on pakko syödä kun on lääkkeet otettava ja niitä ei voi tyhjään mahaan ottaa. Liikuntaa harrastan vauvan kanssa ulkoilua, n. 6-7krt/vko, 1-2 h kerrallaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yli 2litraa vettä.

Aamulla puuroon marjoja, päivällä vaikka omenaa, iltapalalle esim porkkanaa ja parikaa tikkuina tms.

Vierailija
2/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit, että sinulla on vauva. Imetätkö vielä? Tunnen pari naista, jotka eivät millään laihtuneet imetysaikana, keho "piti kiinni" ylimääräisistä kiloista.

Ruokavaliossasi on suhteessa aika paljon hiilihydraatteja, ehdottaisin esim. seuraavaa:

Aamupala:

- puoli annosta kaurapuuroa (0,5 dl kaurahiutaleita, vehnäleseitä, pellavansiemenrouhetta) Plusmaitoon keitettynä

- 1 dl marjoja

- 1 dl raejuustoa

Lounas:

- salaatti esim. salaattia, kirsikkatomaatteja, edellisen päivän kanaa/tonnikalaa/lohta/2 keitettyä munaa, 2 tl öljyä

- 1 pala ruisleipää

Välipala:

- kahvi maidolla

- hedelmä

Illallinen:

- kanaa

- vajaa desi tummaa riisiä

- kasviksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten alhainen ruumiinlämpö (alle 36.7) ja fyysinen väsymys, kuiva iho, huono pintaverenkierto, hidas aineenvaihdunta ym. suosittelisin tarkistuttamaan kilpirauhasarvot!

Kilpirauhasen vajaatoiminta on nykyään todella yleistä, varsinkin naisilla. Ja ei oireet mitään niin radikaaleja ole, että välttämättä itse helposti tajuaisi että mikään olisi pielessä.

Vierailija
4/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilot jumittaa vaikka liikun joka päivä ja syön noin 1800 kaloria päivässä. En tiedä pitäisikö laskea kalorimäärää?

Vierailija
5/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää toisella ateriaa perunaa/pastaa/riisiä/leipää jos tahdotte, mutta vain kohtuullisesti ja tämä ateria mielellään lounas. Päivälliseksi jotain vähähiilarista, esim. kanasalaatti tai lohikeitto ilman perunoita. Rasvaa voi lisätä hiilareiden tilalle, jotta nälkä pysyy poissa.

En karppaa tai mitään, mutta itselläni on sokeriaineenvaihdunta sen verran sekaisin vuosien ahmimishäiriöstä että tämäntyyppinen syöminen on ainoa keino laihtua.

Vierailija
6/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Easy-diet- pussikeittodiettiä. On vähähiilarinen ketoosiin perustuva dieetti.

Hanki luontaistuotekaupasta dieettipaketti ja siihen kuuluvat oheisvalmisteet (kuituvalmiste, suosittelen ehdottomasti Lepicolia ja ph-juomajauhetta, lisäksi dieettiin kuuluvaan pahoin vointiin otetaan suolaa ja täytyy muistaa juoda paljon).

Mulla tämä dieetti toimi, vaikken noudattanut sitä kovin orjallisesti, söin muutakin. Kuietnkin joka päivä vähintään pari jauhepussia.

Noilla pussikeitoilla pääsee hyvään alkuun ja sitten voi jatkaa sillä kuituvalmistteellakin, Lepicolilla. Ilman kuitua mulla meni dieetin alussa vaan maha tukkoon ja aloin lihoa!

Vierailija
7/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehosi saattaa kertoa sinulle, että olet sopivan painoinen kokoosi ja pituuteesi nähden. Tai sitten olet liian stressaantunut, et saa tarpeeksi unta, olet liian kärsimätön tulosten näkyminen vie kuitenkin aikaa.

Olet voinut saavuttaa myös suvantovaiheen. Etkä välttämättä ymmärrä ettei kyse ole pelkästä painosta, kaikki tulokset eivät näy vaa'an luvuissa, rasvakudos on saattanut vähentyä ja tilalle tulla lihaskudosta.

Kyllähän näitä syitä vielä löytyy, syöt liian vähän, esim. rasvaakin tarvitaa, että rasvaa voi myös palaa jne...

Vierailija
8/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskan. Itse aikoinaan laihdutin yli kymmenen kiloa joista viisi on nyt tullut takaisin, vaikka olen yrittänyt syödä tasaisesti ja vain n. 1200 kaloria päivässä niin paino ei lähde laskuun. lisäksi olen aloittanut juoksulenkkeilyn, n. 5 kilometriä juoksen lähes päivittäin.

metforem toki alkuun saattaaa vähentää painonputoamista sillä sokeri alkaa siirtyä verestä kudoksiin paremmin kun insuliiniresistenssi vähenee lääkkeen myötä. silti kannattaa sitkeästi painonpudotusta jatkaa. ehkesim. riisi kannattaa jättää aterioilta pois, ihan turhia kaloreita, korva se salaatilla. lisäksi syö tiheämmin mutta pienempiä annoksia. muista että liikunta nostaa myös perusaineenvaihduntaa joten ainakin hyötyliikkua kannattaa. siiderit ja energiajuomat sekä aineenvaihduntajogurtit ovat turhia, esim. hedelmiä tilalle.

Vierailija
9/9 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset