Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännittää

27.07.2012 |

Heipähei!

Yksi uusi vauvakuumeilija liittyy joukkoon.

Kuumeilu on jatkunut jo pitkään, ja nyt havahduin siihen, että pillereiden syönti on lopetettu, ostelen vauva lehtiä ja selailen hyvinkin usein näitä vauva keskustelufoorumeita. Eli tosiaan vauva on tulossa, joskus ehkäpä lähitulevaisuudessa jo.

Parisuhteessa olemme olleet hiukan yli 2-vuotta, mä oon 20v ja mies melkein 25v. Miehellä on kohtuullisen hyvä palkkaknen duuni. Minä taas valmistuin vuosi sitten ylioppilaaksi, tavoitteena päästä opiskelemaan taidealaa.

Minua pelottaa kovasti perheen suhtautuminen, nuoren iän ja kun ei ole opiskelutkaan hoidettuna. Onko kellään ollu samanlaista tilannetta? Kuinka vanhemmat on reagoineet ja onko opiskeliasiatkin lutviutunu? Vai pitäisikö tässä odottaa vielä vuosia...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Purmeli :) Mulla ei oo ollu samaa tilannetta, mutta nyt jälkeenpäin ku itse ajattelen niin olisin "tehnyt" lapset jos silloin nuorena :) Itse hoidin opiskelut ja muut ensin alta pois, mutta kyllä ne olisi mennyt siinä lapsiarjen ohella... onhan lapset ihania, syntyi ne missä vaiheessa tahansa, mutta nyt ku aattelee niin lapset olisi jo teini-ikäisiä jos olisi heti lukion jälkeen ne saanut :) Nyt reilusti yli kolmikymppisenä vasta kuumeilen kolmatta... Jokaisen tilanne on tietenkin ihan omalaatuinen, eikä sillai voi verrata, mutta tunnen monia jotka ovat sun ikäisenä saaneet lapsia ja opiskelleet siinä ohella sitten... hyvin on näyttänyt menevän :) Se tietenkin kannattaa miettiä että onko sulla vielä tarvetta olla "villi ja vapaa", koska lapsethan sitten rajoittaa kaikkea omaa menoa varsinkin pieniä kun ovat... Se on vähän surullista mun mielestä (en ketään halua tällä loukata) jos lapset laitetaan sit joka viikonlopuksi mummolaan hoitoon että vanhemmat pääsevät bilettämään. Jos sinusta tuntuu että olet valmis äidiksi, niin kyllä siitä arjesta selviää nuorena yhtä nyvin kuin vähän vanhempanakin :) Tsemppiää kuumeiluun ja onnea yritykseen, jos sille tielle päätätte lähteä!

Vierailija
2/4 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisevasta viestistä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin odottaa lapsen tuloa kunnes pääsen naimisiin(onpahan pois alta sitten (: )ja nyt kun menimme naimisiin kesällä,ei vauvakuume ainakaan laantunut ja sovittiinki miehen kanssa että jätetään pillerit ja lapsi tulee sit ku on tullakseen(toivoisin tietenkin että se tulis mahdollisimman nopeasti :D) mieheni aloittaa kuitenkin nyt syksyllä opiskelun ja minun piti myös mennä kouluun mutta en päässyt sisään ja nyt olen työtön. mietinkin sitä,mitä perheemme sanoo.Onko heistä ihan hullua perustaa perhe kun rahaa on kaikista vähiten ja koulut käymättä? raha tilanne ei minua jännitä,kyse on vain siitä miten siihen suhtautuu,ollaan sitä ennenkin eletty vähillä rahoilla kun opiskelin aikaisemmin :) vain se mietityttää,kuinka opiskelu sujuu kun talossa on pieni vauva..siksi siis kerromme vauvauutisista vasta sitten kun olen jo raskaana :P

4/4 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö silloin ole paras aika saada lapsia kun itsestä tuntuu oikealta?