Te, joiden lapsi on perhepäivähoidossa!
Mitä ajatuksia herättää jos hoitajan mies on päivät myös paikalla? On siis vaikkapa työtön. Onko se ok?
Kommentit (15)
että mieheltä ei vaadita rikosrek.otetta lasten kanssa työskennellessä.
On kuitenkin koko ajan kotona, hoitolapset leikkivät ympärillä kun mies makaa sohvalla katsomassa tv:tä.
Äläkä sano, ettei katso. Tottakai saa katsoa, onhan se sen koti. Ja siinä samalla voidaan käydä muutamat perheriidat. Entä jos työttömyyden on aiheuttanut joku mt-ongelma? Tai sen eläkkeen? Entä jos mies haluaa tupakoida liesituulettimen alla samalla kuin lapset syövät?
tyyppiä niin ei sen hermo kestäisi noita hoitolapsia jotka leikkii olohuoneessa. Meteli on meinaa aikamoinen. Juu ja ei vaadita rikosrekisteriotetta. Ei myöskään alivuokralaiseta jonka taustaa en itsekkään tiedä.
Kun joskus olin itse hoidossa, niin muistan vaan että oli kivaa, jos sen hoitajan mies oli kotona. Se nimittäin tykkäs leikkiä ja keksi aina kaikkea hauskaa. Ei ne työttömät tai muuten kotona olevat miehet automaattisesti ole ongelmatapauksia. Ja jos tuommosta pelkäät, niin laita lapsesi päiväkotiin.
Kun joskus olin itse hoidossa, niin muistan vaan että oli kivaa, jos sen hoitajan mies oli kotona. Se nimittäin tykkäs leikkiä ja keksi aina kaikkea hauskaa. Ei ne työttömät tai muuten kotona olevat miehet automaattisesti ole ongelmatapauksia. Ja jos tuommosta pelkäät, niin laita lapsesi päiväkotiin.
Pääsääntöisesti perhepäivähoitajana toimivan mies tykkää puuhastella lasten kanssa ja lapset ovat aivan innoissaan kun saavat esim. tehdä "miestentöitä".
En ole ikinä edes miettinyt tuollaista, eikä mua tuollainen asia edes kiinnosta jos lapsi viihtyy hoidossa ja kaikki muutenkin sujuu hyvin. Eikä se mulle itse asiassa edes kuulu jos on työtön tai eläkkeellä.
Onko joku nyt vähän vainoharhainen taas?
LApset olivat aikoinaan pphlla jonka mies teki vuorotyötä eli oli vapaapäiviä jolloin oli kotona hoitolasten aikana. Oli mukava tavallinen perheenisä, heillä oli omiakin lapsia siinä vielä. Joskus isä otti poikia mukaan jos esim teki jotain pyöränkorjausta tms. Ei ollut sohvalla makaavaa tyyppiä. Ihan normaalia perhe-elämää viettivät, sitä vartenhan pph:lle laitetaan että saadaan kodinomaista hoitoa. Siihen kuuluu pphn koko perhe. Jos epäilyttää niin päiväkoti lienee parempi.
Ei se mua näin yleisesti haittaisi. Tietysti sitten jos mies vaikuttaisi jotenkin erikoiselta/oudolta niin saattaisin kysellä kotonaolon syytä jotenkin hienovaraisesti tms.
Mulla on poika ollut pph hoidossa. Tämän hoitajan aikuiset lapset kävivivät usein eksken päivää kylässä olmien pienten lasten kanssa ja ei sekään mua haitannut koskaan.
Se kyllä haittasi kun hoitaja oli ottanut viikoksi koiran hoitoon ja yritti salata asian multa koska meidän poika oli allerginen. Siinä paloi käämit.
jonka mies oli päivisin kotona. Se mies oli ihan mahtava tyyppi, vähän sellainen juron oloinen mutta lasten kanssa viihtyvä (eläkkeellä jo). Ruokaili lasten kanssa, auttoi heitä... Lapsi puhui hänestä usein. Ei välttämättä jaksaisi lapsia koko ajan, mutta pph:than ovat yleensä ison osan ajasta ulkona joten kyllä sille varmaan sitä sohvallamakuuaikaakin järjestyi.
kyselee tätä siksi, että on itse pph ja mies työtön. Nyt lomallahan se ei ole haitannut, mutta entäs kun työt alkaa...
Miehellä on työttömyyden seurauksena (on kyllä muutenkin) pinna koko ajan kireällä ja kuuntelen vittuilua muutaman kerran päivässä, aihe vapaa :)
Haluaisin miehen pois päiviksi, koska tiedän ettei osaa pitää suutaan kiinni. Mutta koska sellaista pykälää ei ole, että vanhemmat voisivat sitä vaatia, pitää miettiä mitä teen.
On siis välillä ihan kotonakin. Ja oikein on tavallinen ja mukava mies.
En ymmärrä näitä kauhistelijoita. Ettekö te tiedä että myös ne pph:t on päivähoidon seurannassa ja jos rikkeitä ilmenee lopahtaa nopeasti työt hoitajalla.
Ja kyllä olen ehdottomasti sitä mieltä että pienen lapsen on parempi olla yhden turvallisen hoitajan suojassa kuin päiväkodissa jossa työntekijät vaihtuvat. Omani oli nyt kuukauden varahoidossa päiväkodissa ja vaikka kaikki menikin hyvin on kiva että voidaan palata takaisin pieneen ryhmään.
en veisi edes lapsia pph:lle ellen tuntisi jostain entuudestaan. Tekevät "piilossa" työtään ja useammasta epäilyttävästä tapauksesta olen kuullut, että ei kiitos. Lisäksi olen työni puolesta haastatellut erästä perhepäivähoitajaa joka oli kävelevä aikapommi. Ja, ei .. en tarkoita tietystikkään että kaikki olisivat huonoja hoitajia. Itse vaan en helpolla veisi..
Kuis jos pph on sinkku, ja hoitopäivän aikana käy miespuolinen kaveri kahvilla, viettää siis jonkun tunnin-pari.
En suhtautuis mitenkään, jos ei lapsi jotenkin reagoisi negatiivisesti. Näen ja kuulen kyllä omastani jos hoidossa on jotain vinksallaan. Joka päivä jutellaan mitä hoidossa on tehty, onko ollut kivaa, ketä on ollut hoidossa yms. Lapsi 3v. Osaa kyllä kertoa hyvin kaikenlaista.
Ainakin oma pph viettää lasten kanssa pitkiä aikoja leikkikentällä. Tämän lisäksi on päikkärit, satujen lukemista, ohjattua askartelua yms. Ei siinä todennäköisesti ihan hirveästi ole edes sitä vapaata aikaa temmeltää muiden hoitajan perheenjäsenten kanssa.
Jos perhepäivähoitajalla riideltäisiin kotona, luulen että lapseni kertoisi siitä minulle, jolloin todennäköisesti ottaisin asian puheeksi hoitajan kanssa ja kysyisin että mikä meininki. Miettisin sitten mitä teen. Lapsesta oikeasti kyllä huomaa jos hoidossa on jotain vikaa. Välillä varahoidossa on ollut tylsää ja palaute lapselta on kyllä aika välitöntä.
ja sitten monta viikkoa poissa. Kukaan ei ole vielä valittanut. Tiedän, että joitakin asia voi häiritä, mutta minä olen esim. puhunut tästä oman ohjaajani kanssa. Sitä paitsi n. 50% meidän pph:sta on mies kotona (eläkkeellä)..
Mies ei kuitenkaan katso tv:tä, sillä en anna. Hän istuu koneella meidän makkarissa tms. Ei ota mitenkään osaa lasten hoitamiseen. Saattaa aamulla kuoria perunat jos pyydän. Emme riitele päivisin, emmekä muutenkaan edes omien lasten edessä.
Sitä paitsi emme me normaalina päivänä ole sisällä muuta kuin ruokailut ja päiväuniajan. Ulkoillaan aamulla 2h ja iltapäivällä myös lähdetään ulos heti välipalan jälkeen.
Aikuisia lapsiakin voi olla kotosalla.
Miksi sen pitäisi aiheuttaa jotain erityisiä ajatuksia? t. pph