Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

===TOUKOT VKL-PINOON!===

25.11.2005 |

Olipa viikkopino kadonnut niin uuden näin viikonlopun ratoksi aloitan...

Me lähdemme Juliuksen kanssa mummolaan eli äitini luokse viikonlopuksi kun mies on työporukan kanssa Levillä. Näin joulun alla mies on jossain harva se ilta; on Lapin-reissua, pikkujouluja kaksin kappalein, sitten kavereillamme on tuparit ja lisäksi mies vielä päivystää (=yöpyy työpaikalla) joka viikko ennen joulua kerran viikossa... Mutta samanlainen tilanne oli ennen pojan syntymääkin, että kyllä tiesin mitä sain.

Sanoin jo ukolle että alan melkein tottua olemaan yksin J:n kanssa ja että tuntuu siltä että hänen kotiin tuleminen sotkee meidän hyvän arkirutiinin. Mutta onhan se tosiaan niin että mulla ja J:llä on oma rytmi jonka mukaan eletään ja kun mies sitten välillä on vapaalla niin hänellä on vaikeuksia sopeutua tähän aamulla ylös ja ajoissa ulos jne -kuvioon. Vaikka olisihan se mustakin kiva joskus vielä nukkua puolille päivin ja syödä vasta neljän maissa ruokaa jne mutta eihän se käy pienen lapsen kanssa. No, ehkä hän haluaa mummille yökylään parin vuoden päästä =)

J syö jo ihan kivasti kiinteitä, ja iltapuuron avulla on pikku hiljaa oppimassa nukahtamaan itsekseen. Käytiin tällä viikolla hammaslääkärissä joka pelotteli harjaamaan hampaita. Paljon reikiä paikkauttaneena tiedän kyllä että on tärkeää huolehtia suuhygieniasta alusta asti mutta aina se sama laulu! Ja en kyllä tasan ala harjata hampaita kun J on juuri nukahtamaisillaan rintaa saatuaan! Ehkä harjaamme hampaat ennen iltapalaa. J kyllä näyttää inhoavan sitä toimitusta mutta saa luvan tottua.

Hampaista puheen ollen J:lle on nyt puhjennut eka ylähammas!

Muuten leppoisaa viikonloppua kaikille!

-sannael ja J

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin lähdetään viikonlopuksi reissuun anoppilaan, kun on Veekun serkun ristiäiset. Tottakai kirkko on just päiväuniaikaan, mutta jospa neiti viihtyisi sylissä sen hetken kun toimitus kestää :-)

Meilläkin on niin, että miehen kotonaolo sotkee mun ja tytön rytmin kokonaan, siis viikonloppuisin. Musta tuntuu, että miehellä on muutenkin kamalasti menoja, tälläkin viikolla kaikenmaailman harrastuksia entisten työkamujen kanssa ja nykyisten kanssa kahvittelua ja tietysti piti olla kiekkoakin katsomassa. Itse kun on kotona neidin kanssa päivästä toiseen, haluaisi itsekinaikuista seuraa...

meillä neidillä on edelleen ne kaksi alahammasta vaan, mutta niiden pesu käy hienosti. Aamulla tyttö nakertaa harjaa ja itse juon aamukahvin ja sitten viimeistelen hampaiden pesun ja Veekku on alaleuka töröllään ja antaa mun harjata ihan sovinnolla. Illalla pestään hampaat siinä iltapesujen yhteydessä vaikka tyttö sitten vielä juo maitoa sen jälkeenkin. Otettiin tuo hampaiden pesu ohjelmistoon jo ennen hampaidentuloa ja totuteltiin siihen harjaan ihan rauhassa. Tyttö on kyllä tosi kivasti oppinut sen harjan häyttötarkoituksen :-) Ensi viikon ma onkin sitten se hammaslääkärikäynti tytölläkin, ja kuinka ollakaan, päiväuniaikaan, huokaus.

Onneksi meidän pinossa ei ole mitään kamalaa riitaa äitien kasvatusmetodeista ja muusta, tuntuu että muuten vauvapalstalla on nykyään sellainen lynkkausmeininki päällä. Kamala kinastelu joka asiasta, velleistä, imetyksestä, korvikkeista, äitien viihteellä olosta jne. Melkein jo kaipaan xcxs:n kirjoituksia, niitä ei ole näkynyt varmaan kahteen viikkoon?!? Kivaa viikonloppua kaikille!

Kaisu ja Veekku (9.5)

Vierailija
2/7 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetulla tänään puolivuotissynttärit! Nyt Kaisu täälläkin on ruvettu kääntyileen urakalla ja ryömimistä treenataan kovasti :D Laitoin just loputki Jouluvalot,verhot ym. Ja pipareitaki tehtiin. Ihanan jouluista!!!Luntakin sataa. Lopuksi tämmönen " kevennys" :D

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

9. kohoran pohojalaanen jouluressi-testi

Joulu tuloo ja se tiätää monellaasta menua. Testaa ittes ja kaikki muukkin onko jouluressi iskeny. Ja taas sitä mukaa pisteetä minkä numeron kohta oireehin sopii.

A. Joulukorttia on mukava saara, niitä vaa pitää jonku lähettääkki. Onko keskustelu korttia kirioottaes seuraavvallaasta:

1. Kakssataa korttia jo kiriootettu, kyllä meillon palio tuttuja.

2. Eikö tuaki muari oo jo aikaa sitte kuallu, vai kuka soli joka haurattihi viisvuatta sitte.

3. Nokikolarille joulukortti! Minkä ihimeen takia!? Ei se mun sukulaane ainakaa oo.

4. MITÄ! MUNKO PITÄÄS HAKIA 50 KORTTIA LISÄÄ KAUPASTA!? HAE KUULE ITTE!

B. Jouluostoksilla olis kannattanu käyrä hyvis aijjoon ennen joulua. Joskus se vaan pakkaa jäärä viimmetinkaha. Kaupan jonos tuumaalet näin.

1. No pitkä jonohan tämon mutta mikäs kiirus täs on.

2. Meinaa tulla kyllä hiki ku on nämä talavi kamppehet päällä.

3. Äläkä sinä siinä takana töki sillä kärryllä, ei tämä jono sen nopiampaa sillä mee!

4. JA MIKÄ SAATARIN HALAVAANTUNU MUARI TUANNE KASSALLE ON PALAKATTU! VANHAINKORISTAKO TÄNNE HOMMATAHAN TYÄVÄKI!? EIHÄN TÄMÄ JONO OO LIIKKUNU TUNTIHI YHTÄÄ!

C. Joulukuusen haku on kunniatehtävä, no ainaki sen on jonku tehtävä. Kuusenhakiaa monaasti kiitellähän ja kehutahan onnistunehesta valinnasta. Kuusen hakija puallustaa valintaansa.

1. Niin mutta täälläänen kuusi johona on vaa toisellapualella oksia viää tuvas palio vähemmän tilaa.

2. Jaa jaa mutta mettänhoirollisesti tämoli hyvä valinta.

3. No siälä oli nii raakasti lunta ja pimiäki tuli ja kylymä!

4. JAHA! NO HAKEKAA ITTE PAREE KUUSI! JA TÄMOLI SITTE VIIMMEENEN KUUSI MINKÄ MINÄ HAIN! SE ON AIVAN VARMA SE!

D. Kuusenkoristelu on kaas mukavaa hommaa. Tai kuinka sen ny ottaa. Apu ja hyvät neuvvot on tarpehe ja saatavilla.

1. Näiren sähkökynttilään asennus on piäni homma, pian nämä tästä.

2. Pikkuusen tämä ny vastustaa, nämon vähä takus nämä johorot.

3. Kuka nämon oikee ottanu viimmevuanna kuusesta pois, tahallansa tiätysti solominnu ja sotkenu ihan takkuhu!!

4. TÄHTI HÄJYSTI LATVAS! OLOKOHO VAA! LAITTAKAA SINNE MUN PUALESTA VAIKKA SIRPPI JA VASARA! TAI HAKARISTI! SANONKO MÄ!

E. Kinkkua ja muuta jouluruakaa pistellähän poskehe jouluna innokkahasti. Kinkku pitää hakia kaupasta jonsei oo ittellä joulupossua. Kovin piäntä ei kuitenkaa viitti ostaa. Ajattelet äänehen:

1. Tällääses isoos kinkus piisaa hetkeksi syämistä.

2. Voirellahan tämä ny sinapilla ja kylläpä sitä menööki palio.

3. Jaa kuka tuan uunin jo laittoo päälle käryääki nii raakasti, solis pitäny pestäkki ensi.

4. NO NII! EIHÄN TÄLLÄÄNEN MÄLYTÖÖN MÖHKÄLES MAHARU ERES UUNIHI! KENENKÄ JÄRKIÄ OLI OSTAA TÄÄLLÄNEN!? AI NII. NO MINKÄ TÄHÄRE MEILLON NÄIN PIÄNI UUNI!?

F. Jouluksi pitää teherä joulusiivot vaihtaa laattiahan joulumatot ja aakkunoohin joulukarteekit. Ja kaikkia muutaki joulu vaatetta. Kerrot miälipiteenäs notta:

1. Kyllon ny siistiä ja jouluusta.

2. Joka paikas on kyllä ainaki punaasta tarpehiksi, mitä ne kommunistikki ennen vastusti joulua?

3. Joulusukat jalakoohin! Eikö tua ny mee vähä lataaseksi jo!

4. JA MINÄHÄN EN RUPIA SELEVIN PÄIN TONTTULAKKI PÄÄS OLEMAHAN KOKO PÄIVÄÄ! RAAVAHAT IHIMISET TÄLLÄLAILLA KONSTAALOO!

G. Lahajat pitää paketoora siävästi, naiset on jostaki syystä siinä hommas palio miähiä kätevämpiä. Mutta paketoonti on nii mukavaa hommaanottei sitä malta teettää kaupas. Ja sitte sanot.

1. Kylläpä tätä joulupaperia menööki, ja kaikki samallaasta.

2. No vähä siitä tuli ruttuunen, minoon paremminki pakettiauton kuski ku paketooja.

3. No en minä muista mitä mihinäki paketis on, munko se olis pitäny kattua!

4. NO TÄMÄN SIITÄ SAA KU YRITTÄÄ AUTTAA! SYYTETÄHÄN HETI TOISTA VAIKKA ITTES OLIS VIKA!

H. Joululauluja on mukava kuunnella jouluna, eikä niitä kesällä onneksi pahemmin kuulekkaa. Kersat varsinki on innokkahia joululaulujen esittäjiä. Kehut esittäjiä seuraavasti:

1. Joo " maaa ooon niiiin kaauuniis" , on se.

2. No nuatinviärestä minäki laulan, sen tähäre minen laulakkaa.

3. Jos jotaki muuta vaikka välillä, kyllä jouluna voi muutaki musiikkia

kuunnella ku joululauluja!!

4. JA JOS JOKU SILLÄ URKUHARMOONILLA VIÄLÄ KERRAN SOITTAA JOULUPUKKI JOULUPUKKI NII MÄ KYLLÄ PIÄNIN SEN URKUHARMOONIN PÄREEKSI JA POLTAN PARAN ALLA!

I. Jouluaatto aamuna on kaikki jo melekee valamista, enää piäntä laittamista.

1. Saunan torni ei verä! Joulusauna jää ny käymätä.

2. Joulupuuro paloo pohojahan! Hammas katkes ku puraasit mantelihin.

3. Kinkku oli niin suuri notta son jääny sisältä raakaksi!

4. JULISTAKAA NY SE JOULURAUHA ÄKKIÄ NOTTA TÄSTÄ KAUHIASTA RESSISTÄ PÄÄSÖÖ! EI TÄTÄ ENÄÄ IHIMINEN KAUAA KESTÄ!!

TULOS:

Jos oot keränny testis pisteetä

9-18 nii sinet ota joulua tarpehiksi tosisnas.

18-25 soot jo vähä kuusalla mitenkä pitääs olla.

25-35 pistettä ja saat kattella ainaki samariiniä.

Täyret 36 pistettä keränny onki jo joulurauhan tai lasareetipaikan arvoonen suaritus

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nautitaanhan olostamme pikkuihmisten seurassa :D T.Hönttä ja viisikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien mennessäni tänään Lapualle ;-) Kyllä nää meidän toukatkin ehkä vielä lopulta lähtee liikkeelle. Kohta me jo valitellaan kun ei perässä pysytä.

Kaisu TAAS

Vierailija
4/7 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen aina ihmetellyt miksi äidit ovat niin ilkeitä toisilleen. Äidit ovat joka tapauksessa hyviä tuntemaan syyllisyyttä mistä millonkin, joten miksi meidän naisten pitää vielä olla toistemme pahimpia vihollisia??? Eiköhän kaikki (ainakin melkein kaikki) halua olla mahdollisimman hyviä äitejä lapsilleen... Mutta kuten Kaisu kirjoitti on kiva kun täällä toukisten joukossa ei sellaista lynkkaamista esiinny. Ainakin minä olen ainoastaan saanut rohkaisevia vastauksia täältä! Kiitos siitä! :)

Meillä ei kauheesti uutta kuulu. Toinen hammas puhkesi alas pari päivää sitten. Kyllä sitä odoteltiinkin, kun ensimmäinen tuli jo kuukausi sitten! Yöt menevät yhdellä ja puolella :) syötöllä, eli yöllä syödään noin 01-02 ja sitten 5.30-6.00. Nyt poika on nukkunut vielä tunnin tuon toisen syötön jälkeen. Kaipaan kuitenkin takaisin yhteen syöttöön, jolloin pojalla oli tapana syödä vasta neljän aikoihin ja sitten nukkua aamuun. Tosin tässä välillä oli aika jolloin herättiin ja valvottiin pitkin yötä. Nyt poika nukahtaa heti syötön jälkeen. Harmittaa kyllä välillä kun muiden samaikäiset nukkuu läpi yön! Puolivuotiaanhan pitäisi pärjätä ilman yösyöttöjä? No, ihan hyvä näin...

Meillä syödään nyt kaks kasvissoseateriaa päivällä, kl. 12 ja 18. Illalla olen antant riisipuuroa. Löysin maidotonta Muksun lempeää ensipuuroa. Daniel ei vielä ole saanut muuta maitoa kun äidinmaitoa, joten olen hieman varovainen maidon suhteen. (Pojalla ol kaks kuukakutta masu kipeä ja iho on atooppinen.) Vielä ruuat eivät ole auttaneet yöuniin. Ens viikolla, luumun ja persikan jälkeen, ajattelin aloitta lihat porsaalla. Onko kukaan itse valmistanut liharuokia? Onko vinnkejä???

Muuten meillä elellään aika lepposta ikaa. Tuntuu että poika on tosi tyytyväinen ja iloinen. Jaksa jopa shoppailla äidin kanssa! Ainoastaan nälkä, väsy, seurankipeys tai iltakänkkä voi kiukuttaa. Tämä on luksusta verrattuna masukipukauteen, jolloin välillä tuntui, että poika ei ollut laisinkaan tyytyväinen. Nautin nyt täysin siemauksin äitiydestä. :)

Tänään pojan kummitäti ja toinen ystäväni tulee kyläilemään. Tarkoitus olisi saunoa ja juoda glögiä. Mies on kolmatta päivää työmatkalla, joten iltaseura on ihan mukavaa. Yöllä saadaan iskäkin kotiin. :) Huomenna on neljännen kummin ristijäiset. (Taitaa meidän kummikiintiö olla sitten täynnä ;).)

Hyvää viikonloppua kaikille. Pidetään tämä toukisten palsta lynkkausvapaana!!!

Mamma ja Daniel, 6kk (28.11.)

Vierailija
5/7 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on kohta Höntällä lisää kiirettä! (Taitaa sulla olla jo ennestäänkin..) Meillä Viivi koittaa nousta istumaan, eilen jo melkein onnistui! Vauhtia on niin kamalasti. On aina vähän miettimistä, että miten asiat tekee täällä kotona. Tänäänkin piti lenkin jälkeen pestä koira, kun oli niin likainen. Tyttö oli jo herännyt vaunuissa ja piti ottaa sisälle. Eikun koira eteiseen odottamaan, riisua tytöltä vaatteet ja omat vaatteet, Viivi pesuhuoneeseen ja sitten hakemaan koirakin sinne. Sitten piti jotenkin koittaa pestä koira niin, että neiti pysyisi kuivana. Neiti Näppärä on heti suihkun alla, kun vettä alkaa tulla... Se on niin kivaa, kun on vaatteet märkänä! (sama juttu koiran vesikupilla). Ihan kiva, että saa nämä äitinkin aivot vähän töitä, kun joutuu miettimään tämmöisiä vaikeita juttuja. :D

Mies oli viime viikon lomalla, oli kyllä kivaa. Mutta minunkin mielestä hän sekoittaa meidän päivärytmin. Hän ei oikein jaksa ymmärtää, että asiat tehdään tytön aikataulun mukaan, ei miten sattuu. Ei voida lähteä kauppaan tai lenkille milloin sattuu, jos on ruoka-aika tulossa tms. Enkä viitsinyt valittaa asiasta, kun toinen oli sentään lomalla. Viikko on kyllä tosi lyhyt aika, sen kestää hyvin...

Meillä ei miehellä ole menoja iltaisin. Hän haluaa olla Viivin kanssa. Ei kuulemma aikonut mennä työpaikan pikkujouluihinkaan. Onhan se kiva, että viihtyy kotona. Minä en kyllä mitenkään painosta olemaan kotona, vaan paremminkin aina sanon, että mene vaan. Paljon me käydään sitten yhdessä, esim. jääkiekkoa katsomassa.

Meillä on nuo yöt taas niin risaisia. Nukutaan sitten aamulla puoli kymmeneen ja tuntuu, että on koko päivä jo ohi.. Kaksi uutta hammasta on saatu ylös tällä ähertämisellä. Onko muilla vauveleilla havaittavissa sellaista, että kun äiti häviää näköpiiristä, alkaa kauhea itku? Samalla tavalla käy, kun neiti herää esim. päiväunilta. Kuuluuko ikään? Tuntuu, että yölläkin herää vaan<tarkistaakseen, onko äiti lähellä...

Kaipa sitä voisi alkaa joulua valmistelemaan pikku hiljaa. Ihanaa, kun tuli taas vähän lunta maahan! Ja Höntälle vielä: miten sie ehdit tehdä niin paljon, piparit ja kaikki... (kateellisena)

Talvista viikonloppua!

-Saibu ja Viivi-

p.s. Mies on just tuota viimeistä sorttia tuosta testistä! Ei kuulemma tule kuustakaan meille enää ikinä (niinkuin ei aikaisempinakaan vuosina ;)).

Vierailija
6/7 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin oli aikaa lukea koko valtaisa pino läpi ennen ku alkoi omaa tarinaa kirjoittaa.Heh,helppohan se nyt oli kun yksi ainút sivu oli siunaantunut.

Meidän neidillä ei ole vielä hampaista tietoakaan, teillä kaikilla muilla tuntuu olevan niitä jo " riesaksi asti" .

Nyt kun on vihdoin opittu kääntymään kunnolla ja takapuolikin nousee konttausasentoon (meillä ei varmaan opita kunnolla ryömimään,menee peruuttamalla nyt, vaan lähdetään suoraan konttaamaa,luulisin) niin kuinka ollakaan, ne ihanat 10 tunnin yhtäjaksoiset yöunet on historiaa! Uudet taidot pyörityttää yötä myöten ja kaksikin kertaa yössä herään itkuun ja ei kun pullo suuhun ja viereen lämpimään peiton alle.Hyvä ihme että sitä voi nainen olla tokkurassa ja pihalla yöllä kahden aikaan kun herää moiseen ulinaan.Ei sitä heti tajua mihin suuntaan pitää tallata!Ja muutamia kuukausia sitten sitä vielä imetti kahden tunnin välein ettei mitä..ja keskellä yötä siivoili keittiötä ylikierroksilla...:O niin se vaan tuo unentarve muuttuu tilanteen mukaan.

En muutes olisi enää muistanutkaan että se hampilääkäri pitää ihan itse varata nyt näitä main, oli hampaita tahi ei...

Jouluista.Itse intoonnuin jo kuun puolivälissä laittamaan joulukoristeet ja valot paikoilleen, joka vuotinen villitys mutta sitten kaikki jouluun viittaava lentääkin varastoon heti uutena vuotena. Tänä syksynä olen ollut erityisen alakuloinen ja miettinyt lapsen syntymän myötä paljon omaa kuolevaisuuttani joten kaikenlainen valonlähde tähän harmauteen on nyt ollut tosi tervetullutta.

Onneksi on ymmärtävä ja rakastava avomies ja omat vanhempani lähellä.

Onko muilla ollut vauvan myötä synkkiä kausia vai kerkeettekö muut ajatella mitään vauvan lumoissa?

Joskus toivon tosiaan etten olisi niin kova murehtimaan...:(

Nyt joka tapauksessa rauhallinen viikonloppu tiedossa, sunnuntaina pyörähdän ystävälläni kylässä, en ole kaikkein napakointa sorttia lähtemään vauvan kanssa liikkeelle, mun on aina lyötävä kellon aikaa myöten lukkoon menemiseni tai muuten huomaan että on taas ilta ja ei tullut mentyä... voi voi..;)

Ihanaa on se että täällä " omassa" läjässä kaikki on aina niin kannustavia ja ymmärtäväsiä just kun vertaa noihin yleisiin keskusteluihin joissa pääasia tuntuu usein olevan paineiden purku tuntemattomille nimimerkeille...

mutta nyt- unta!!!!

MC ja tyttö + rv 16 :)

Vierailija
7/7 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimpas Lindan päikkäreille meidän sänkyyn. Piti olla siinä vieressä vielä siihen asti, kunnes pienokainen nukahti. Hän piti vielä nyrkillä mun paidasta kiinni (et äiti mene mihinkään..)..Voiko olla suloisempaa. =) Lunta tuprutteli vähän aikaa sitten siihen malliin, etten viitsinyt laittaa pientä ulos nukkumaan. Ja eikös se nyt sitten lakannut, kuin Linda nukahti sisälle. No kattellaan, miten sisällä tällä kertaa nukkuu. Useammin sisällä huonommin, kuin ulkona.

No 6kk neuvola vasta yli viikon päästä, ettei mitään mittoja ole tällä hetkellä tiedossa..Mitään muutakaan uutta ei ole tapahtunut. Pysytään visusti selällään, eikä enää pahemmin kääntyilekkään. Tuntuu hassulta lukea, että muut toukoset jo liikkuukin..Me oltiin niitä loppukuun toukosia (29.5), niin ehkä me sitten vähän myöhemmin. =)

Oih kun tänään on kivat pikkujoulut tiedossa. Sisko tulee meille yöksi pitämään Lindasta huoli. Hänellä on aikas helppo homma, koska olen täällä siihen saakka, kun hän nukahtaa.Eli noin seitsemään asti. Kerran varmaan yöllä joutuu syöttämään, mutta ei paljoa muuta. Tosiaan kaverin luokse on tarkoitus mennä ja siellä on tiedossa ihanaa ruokaa ja hyvää seuraa. Tilattiin sinne ribsistä ruokaa ja toki oma pullo viiniä mukaan. Toivon, että tulee kiva ilta. Eipä tässä muuta, kun hauskaa pikkujouluviikonloppua kaikille!!! =)

T: Wera ja Linda 6kk