Blondit, mikä on paras vaalennusaine millä ei jää hiukset keltaiseksi?
Minulla on oma väri maantienharmaa (tuhka) jossa vaaleita raitoja, nyt haluaisin ehkäpä kokonaan vaaleaksi. Mikä on paras aine kotivaalennukseen?
Ja toinen kysymys: kuinka usein ja miten värjäätte tyven (te jotka kotona värjäätte) niin ettei latvat kärsi? Viimeksi kun aikoinaan kotivärjäsin vaaleaksi niin hiukset meni tosi huonoon kuntoon pitemmän päälle, katkeilivat jne...
Kommentit (16)
kuin kakkosella, eli L'orealin Préférence Féria 01. Tosiaan hopeanvaalea sävy, mutta mulle ainakaan tulos ei ollut ylivetysuperoksidi, vaan tosi luonnollinen.
Nyttemmin se ei enää ole kuulunut lähimarketin valikoimiin. Kuvittelin valmistuksen loppuneen, joten otin toista väriä.
Ylipäänsä etsi väriä, jossa on "tuhka" sävyn nimessä. Näiden pitäisi taittaa kohti harmaata. Kaikki kultaan viittaava puolestaan vivahtaa puolestaan helposti keltaiseen.
käytä vaikka kerran viikossa niin ei ala kellertää väri.
Ja toinen kysymys: kuinka usein ja miten värjäätte tyven (te jotka kotona värjäätte) niin ettei latvat kärsi? Viimeksi kun aikoinaan kotivärjäsin vaaleaksi niin hiukset meni tosi huonoon kuntoon pitemmän päälle, katkeilivat jne...
noin kerran kuussa/ kerran viidessä viikossa, kun tyvikasvu on häiritsevä. En koskaan levitä väriä tyveä pidemmälle. Näin ainakin minulla hiukset ovat säilyneet kohtuullisessa kunnossa. Käytän tietysti muuten erittäin hoitavia tuotteita.
hiuksissasi olevasta punapigmentin määrästä.
Minulla on niin paljon punapigmenttiä, että en kampaajan mukaan koskaan tule saamaan tuhkaan menevää sävyä.
Luonnostaan minulla on maantienharmaat hiukset.
Värjään millä värillä tahansa niin lopputulos on aina kellertävä.
Edes hopeashampoolla en saa keltaisuutta täysin pois. Olen kokeillut esim.saunassa istumista hopeashampoo päässä useita minuutteja - ei auta.
Poly Blonde sininen laatikko, vaalennusvoide. Itselläni on aika tumma maantie omaväri ja tuo on toiminut mulla. 10.1 sävy ja pidän täydet 45min. Pesen hiukset n 1-2 krt viikossa vaalennetuille hiuksille tarkoitetulla sinisellä shampoolla, joka poistaa keltaisuutta. Muut kerrat pesen ihan normaalilla shampoolla.
Voit kokeilla myös samansarjan sävyä 10.2 helmenvaalea, joka ei ole niin keltainen.
Nykyään värjään tietenkin vain juuret, jottei muut hiukset vaurioidu.
Näillä mä oon mennyt monta vuotta ja hyvältä näyttää kuulemma :)
hiuksissasi olevasta punapigmentin määrästä.
Minulla on niin paljon punapigmenttiä, että en kampaajan mukaan koskaan tule saamaan tuhkaan menevää sävyä.
Luonnostaan minulla on maantienharmaat hiukset.
Värjään millä värillä tahansa niin lopputulos on aina kellertävä.
Edes hopeashampoolla en saa keltaisuutta täysin pois. Olen kokeillut esim.saunassa istumista hopeashampoo päässä useita minuutteja - ei auta.
Mitäväriä pidät hiuksissasi? Luonnollista vai vaaleaa vai kenties punaista? Onko pisamia?
Voi ne maantieharmaatkin saada tuhkanväriseksi. Värin voin taata, mutta sitä sen jälkeistä hiuslaatua en. Pitää sävyttää järkysti jollain violetilla tai sinisellä ja useita vaalennusoperaatioita. Ei mikään mahdoton siis, mutta vaativa! Se voi olla myös sun ihan omasta hiuslaadusta kiinni et kuinka kestää.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 23:38"]
Voi ne maantieharmaatkin saada tuhkanväriseksi. Värin voin taata, mutta sitä sen jälkeistä hiuslaatua en. Pitää sävyttää järkysti jollain violetilla tai sinisellä ja useita vaalennusoperaatioita. Ei mikään mahdoton siis, mutta vaativa! Se voi olla myös sun ihan omasta hiuslaadusta kiinni et kuinka kestää.
[/quote]
Kaksi värjäyskertaa riittää, jos on luonnolliset, värjäämättömät maantienväriset/keskiruskeat hiukset. Itse tein värinpoiston ja päälle vaalea tuhka 9.1 ja nyt on tuhkanväriset hiukset.
Schwarzkopfin värit ovat oman kokemukseni mukaan tehokkaimpia. L'Oréalin värit eivät vaalentaneet tarpeeksi ja jätti muistaakseni keltaisiksi. Hopeashampootakin pidän aina kauan, että vaikuttaa (väh. 30min). Lorealin hopeashampoo ei vaikuttanut tummimpiin kohtiin edes tunnissa, Schwarzkopfin on vähän tehokkaampaa ja nyt testissä paljon kehuttu Fudge :)
Mikä ois sopiva vaaleennusaine punertaville hiuksille (jos haluis blondata)?
Pensselillä vain juuriin se väri kun värjäät juurikasvun, - ei siis koko tukkaan !
Mulla on Biozell, mutta teen sillä vain raitoja hiuksiin. Lopputulos on luonnollisen vaalea, ei tuhka eikä keltainen. Eräs kampaaja laittoi vaaleat raidat ja päälle käytettiin nopeasti punaruskea sävyte, joka huuhdottiin heti pois. Kampaaja sanoi, että aine vie keltaisuuden pois ja taitaa värin lämpimään. Lopputulos oli minulle sopiva. Riippuu siis, minkälaista vaaleaa väriä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Poly Blonde sininen laatikko, vaalennusvoide. Itselläni on aika tumma maantie omaväri ja tuo on toiminut mulla. 10.1 sävy ja pidän täydet 45min. Pesen hiukset n 1-2 krt viikossa vaalennetuille hiuksille tarkoitetulla sinisellä shampoolla, joka poistaa keltaisuutta. Muut kerrat pesen ihan normaalilla shampoolla.
Voit kokeilla myös samansarjan sävyä 10.2 helmenvaalea, joka ei ole niin keltainen.
Nykyään värjään tietenkin vain juuret, jottei muut hiukset vaurioidu.
Näillä mä oon mennyt monta vuotta ja hyvältä näyttää kuulemma :)
juuret ihan värjäät,,me muut tyvikasvun,,
Itse käytän alunperin maantienharmaisiin hiuksiini Lorealin Preference Feria P01 väriä. Tuote lupaa metallinkiiltoiset tuhkanvaaleat hiukset, vaalentaa hieman enemmän kuin normaalit värit, muttei yhtä rasittava hiuksille kuin värinpoisto. Itselleni toimii hyvin, kuukauden tai kahden välein joutuu värjäämään kun hiustenkasvu nopeaa. Aina on kampaajalle mennessä kuullut kehua väristä ja ovat olleet ihmeissään kun olen kertonut itse hiukseni värjänneeni! Suosittelen kokeilemaan,vaikkakin aika kuluttava tuote, mutta lopputulos itselläni ollut aina hyvä!