Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuuko teidän lapset kestämään rangaistuksia ja sitä kautta pettymyksiä?

Vierailija
24.07.2012 |

Itse en hennoisi aina täyttää toteen lasten rangaistuksia huonosta käytöksestä, mutta mies on sitä mieltä, että muuten auktoriteetti krii ja olemme pulassa lasten ollessa teinejä. Tänään jäi kylpyläreissu väliin, kun lapset eivät kielloista huolimatta lopettaneet toistensa ärsyttämistä/riitelyä jne. Ovat riidelleet raiostuttavan paljon viikon verran. Minä olisin uhkaillut, mutta lopulta mennyt, kun olisivat säikähtäneet reissun väliin jäämistä. Olenko minä nyt turhan lepsu kasvattaja vi mies turhan ankara?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin mitään toteutan.

Vierailija
2/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaa lasten tajuta että uhkaukset on vaan tyhjiä uhkauksia, niin ne tulee kävelee teidän yli..

Meillä joutuu varoituksen jälkeen esim. jäähyrappuselle.

En tykkää siittä että joudun rankaisemaan mutta opetuksen on mentävä perille ja lasten on nähtävä että on tosissaan..

Kun tarpeeks pettyy niin oppii käyttäytymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jäähyrappunen ei enää valitettavasti tehoa. Sitä minäkin mielelläni käyttäisin.

Ap

Vierailija
4/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että niiden rikkomisesta tulee seuraamuksia.

Muuten olette tosiaan pulassa kun lapset kasvavat. Ja mikä pahinta teette karhunpalveluksen lapselle.

Jokaisen elämässä tulee pettymyksiä ja vanhempien on opetettava lapsia selviämään myös niistä. Ei ole lapsen etu suojella häntä kaikilta pettymyksiltä.

Ja toisaalta kun lapsi oppii että vanhemmat ovat tosissaan "uhkailuissaan" niin ne tehoavatkin.

Vierailija
5/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sanot että ellei osaa käyttäytyä niin ette mene kylpylään niin tietenkin pidät kiinni siitä!

siis miten sä ap haluaisit kasvattaa sitten lapsia? että kiellät ja annat kuitenkin?

aika lepsulta kuulostat.

Vierailija
6/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jäähylle niin kotiaresti tai ei saa pelata tai ottaa lapselta kännykän pois tai kieltää telkkarin tai...

Kyllä niitä keinoja on muitakin..

Vierailija
7/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oletko liian lepsu, vai miehesi liian ankara.

Vaihtakaa nyt välillä kuitenkin rooleja. Ota sinä joskus sinä se natsirooli, niin ei miehesi tarvitse yksin tehdä paskahommia. Sovitte siis yhdessä linjan, ja sinä teet huonot uutiset lapsille selviksi.

Vierailija
8/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaan riehuivat ja sikailivat. Useasti kiellettin mutta ei voi mitään. Kerran on aikasemmin viime kesänä käyty tuolla ja nyt ois ollu auto käytössä ja päästy helposti.

Vierailija
9/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen tärkeimpiä ohjeita: Uhkaile vain sillä minkä pystyt ja olet valmis toteuttamaan. Aina, AINA, toteutat sen millä olet uhkaillut ellei käytös parane.

Kyllä, miehesi oli oikeassa.

Vierailija
10/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain niin kurjaa menettää yhteinen kiva kylpyläreissu rangaistuksen takia.

Ap

Vierailija
11/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen tärkeimpiä ohjeita: Uhkaile vain sillä minkä pystyt ja olet valmis toteuttamaan. Aina, AINA, toteutat sen millä olet uhkaillut ellei käytös parane.

Kyllä, miehesi oli oikeassa.

Ihan samaa mieltä!

Vierailija
12/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan uhkailtu (jäähy, herkkupäivän menettäminen tms) turhasta. Lapset 7v ja 9v, ovatkin helppoja tapauksia ja asiat toimivat, tietävät, että meillä ei turhasta nipoteta, mutta jos asiasta sanotaan niin on parempi totella.

Vierailija
13/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tarvinnut, ovat aika rauhallisia molemmat

Vierailija
14/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos luvataan, että mennääm kylpylään, niin sitten mennään. Reissua ei uhkailemalla peruta. Mutta jos luvataan, että mennään kylpylään, jos viikkoon ei riidellä, ja sitten kuitenkin riidellään, niin sitten on OK reissu perua.

En ole koskaan ymmärtänyt vanhempia, joille rankaiseminen on tärkeämpää kuin lupaukset. Mieheni harrasti aikanaan tuota "mennään Lintsille - eipäs mennäkään, kun olette ärsyttäviä" -systeemiä, joka loppui siihen, että miehestä välittämättä vein lapset luvatusti ja sovitusti huvipuistoon. Sanoin miehelle, että reissun ehdot tehdään heti selviksi eikä reissua peruta, jos aikuinen ei viitsikään ja ryhtyy keksimään tekosyitä.

Kerron lapsille tekemisen ehdot heti alussa. Jos lupaan viedä koko porukan jätskille heti, kun nurmikko on niitetty, niin sitten sinne jätskille lähdetään, vaikka olisi kiva jäädä naapurin kanssa juoruilemaan.

Vierailija
15/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koskaan ei tarvitse rangaista. Ansaitsette mitalit!

Rankaisee ap rakkaudella.

Vierailija
16/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuuluisa siitä.

Vierailija
17/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi opettaa tottumaan muullakin tavalla kuin rankaisemisen kautta.

Mulle ei ole ikinä auennut tuo kiristys- ja uhkailumeiningin pointti...

Vierailija
18/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain niin kurjaa menettää yhteinen kiva kylpyläreissu rangaistuksen takia.

Minä en koskaan, en milloinkaan sido tällaisten reissujen toteutumista lasten käytökseen. Itse asiassa meillä menee vähän päinvastoin: kun seinät tulevat vastaan, itse kunkin hermot alkavat kiristyä, se on oikea hetki viheltää peli poikki ja tehdä jotain kivaa yhdessä. Yleensä silloin kaikkien mieliala nousee ja lastenkin käytös paranee.

Vain yhden kerran olen perunut sovitun reissun siksi, että lapsi temppuili. Oltiin menossa hoitopäivän jälkeen parivuotiaan kanssa uimahalliin. Tajusin lapsen temputtavan lähdössä siksi, että hän on väsynyt eikä halua lähteä, mutta ei saa sitä sanotuksi.

Vierailija
19/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pettymyksiä tule ihan normaali arjessa siinä kun lapsi törmää rajoihin. Ei vanhempien tarvitse erikseen niitä tuottaa sen päälle.

Minkä ikäiset lapset kyseessä?

Selvitittekö miksi lapset riehuivat? Omistani olen huomannut, että jännityksestä tulee herkästi hepuli ja homma menee törttöilyksi ja riitelyksi. Ennemmin pitäisi keksiä keinoja miten sitä jännitystä ja energiaa voisi hallita. Jos siis kyse jostain tällaisesta, niin reissun peruminen on kyllä vähän kohtuuton rangaistus. Siis jos lapsi on jännittynyt ja innoissaan eikä kykene innostukseltaan itseänsä hillitsemään, niin sitten on vähän älytöntä perua se reissu, kun vanhempi on ihan itse saattanut lapsen siihen tilanteeseen.

Ja tässä kymmenen pisteen vinkki miten jännitystä voi hillitä. Laulaminen rentouttaa lapsia, sanoin kaikki sanaleikit, vitsit, lorut. Toimii ainakin alle teini-ikäisillä hyvin. Niistä en tiedä kun omistani vanhin on 11.

Vierailija
20/34 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette minusta tavallaan molemmat oikeassa. Miehesi on oikeassa siinä ettei saa uhkailla jos ei aio toteuttaa rangaistusta. Jos lapsia ei saa kuriin pieninä niin teininä sitten ollaan kyllä ongelmissa. Sinä siinä että kylpyläreissun peruminen on kohtuuton rangaistus riehumisesta ja tappelemisesta.

Kannattaa käyttää vain sellaisia rangaistuskeinoja joita on oikeasti valmis käyttämään. Sekä miettiä mitkä teot ovat rankaisun arvoisia. Onko pelkkä sisarusten välinen nahistelu todella rangaistava teko? En nyt muista tarkalleen mikä ap:n perheessä oli rangaistuksen syy, mutta eikös se ollut joku tappelu? Jos tuollaisesta saa noin ankaran rangaistuksen niin mikä mahtaa olla rangaistus sitten kun on oikeasti tehty jotain pahaa tahallisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi