Labradorinnoutaja - mitä mieltä rodusta?
Kommentit (5)
kaikki muutkin koirat, haisee, kuolaa ja haukkuu...
Soveltuu kyllä lapsiperheeseen. Mulla on ollut monta, ja yksi missä olen epäonnistunut, on se remmissä kulkemisen opettaminen. Eli on todella voimakas koira ja menee nenänsä perässä kyllä halutessaan pitkin ojanpohjia. Siinä tuleekin se toinen ärsyttävä piirre, könyää kaikki sontaojat ja kierii läjissä, mitkä löytää.
Muutoin siis aivan täydellinen perhekoira, lasten kanssa voi luottaa, ja hermo kestää hyvin. Ei hauku turhia. Kunhan vaan saa tarpeeksi tekemistä nenälle ja pääkopalle.
Ja sen kanssahan voi harrastaa ihan mitä vaan, oikeudet kaikkiin kisalajeihin ja vetää pulkkaa, hölkkää pyörien/suksien kanssa lenkillä, ui kaverina ja menee veneessä jne. Ei jää mattojen alle siivouspäivänä, eli koiran kokoinenkin. Turkkiahan ei tarvi trimmailla tms vaivalloista, hännänpään siistiminen saksilla riittää. Karvanlähtöaikana vähän työläs, irtoavat karvat on yksittäisiä, jotka saa pois vain imurilla (ei siis sellaisia nurkkiin kertyviä palloja), ja niitä sitten riittää.....löytyy keitetyn kananmunan sisältäkin!
Mutta se maalimoja syleilevä luonne.... Iki-ihana labbis!
Soveltuu kyllä lapsiperheeseen. Mulla on ollut monta, ja yksi missä olen epäonnistunut, on se remmissä kulkemisen opettaminen. Eli on todella voimakas koira ja menee nenänsä perässä kyllä halutessaan pitkin ojanpohjia. Siinä tuleekin se toinen ärsyttävä piirre, könyää kaikki sontaojat ja kierii läjissä, mitkä löytää.
Muutoin siis aivan täydellinen perhekoira, lasten kanssa voi luottaa, ja hermo kestää hyvin. Ei hauku turhia. Kunhan vaan saa tarpeeksi tekemistä nenälle ja pääkopalle.
Ja sen kanssahan voi harrastaa ihan mitä vaan, oikeudet kaikkiin kisalajeihin ja vetää pulkkaa, hölkkää pyörien/suksien kanssa lenkillä, ui kaverina ja menee veneessä jne. Ei jää mattojen alle siivouspäivänä, eli koiran kokoinenkin. Turkkiahan ei tarvi trimmailla tms vaivalloista, hännänpään siistiminen saksilla riittää. Karvanlähtöaikana vähän työläs, irtoavat karvat on yksittäisiä, jotka saa pois vain imurilla (ei siis sellaisia nurkkiin kertyviä palloja), ja niitä sitten riittää.....löytyy keitetyn kananmunan sisältäkin!
Mutta se maalimoja syleilevä luonne.... Iki-ihana labbis!
on nyt toinen labradorinnoutaja ja kumpikin on olleet herkkiä mamman poikia. Jos istahtaa sohvalle niin ei mene kuin hetki kun siinä se on liimautunut kylkeen kiinni nukkumaan. Ihanan lutusia kavereita. Meillä on myös seisoja joka ihan toisenlainen. Seisojakin tykkää olla perhessä mutta on enemmän itseksensä. Minun koirarotu on labbis. Meillä on myös käynyt äärimmäisen hyvä tuuri kumpikin koirista ovat lonkiltaan A-luokkaa. Eikä ole ollut mitään rotuun liittyviä sairauksiakaan. Meidän koirat ovat pienehköjä noin 30 kg metsästyskoiria jotenka eivät ole mitään paksuja jörriköitä.
hiukan tyhmän oloinen tankki joka kiskoo joka paikkaan mihin itse haluaa mennä...itsepäinenkin siis, oikea "luupää".
kuitenkin äärimmäisen ystävällinen kaikkia kohtaan.
kaipa iän karttuessa ihan mukaviakin kun pääsevät siitä riehumisajasta ja tuhoamisesta yli.
Tarvitsevat paljon liikuntaa.
ei saa nyt noutajien omistajat suuttua näistä kommenteista mutta tämmöisen kuvan olen saanut. lutuisia ovat kuitenkin vaikka en itselleni koskaan ottaisikaan :)
omistan paimenia joita taas monikaan ei voisi sietää niiden pidättyväisyyden ja herkkyyden takia.