Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten aikuinen tytär voisi tulla toimeen äitinsä kanssa, joka ei kuuntele ja kävelee yli?

Vierailija
24.07.2012 |

Äitini on siis tuollainen otsikossa kuvatun kaltainen. Hän ei jaksaisi ikinä kuunnella ongelmiani, jotka kuitenkin ovat ihan todellisia minulle. Ilmeisesti hän antaa niitten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska ei useimmiten edes muista niitä enää vähän ajan päästä. Minulla on sairaus, jota hän ei myöskään ota tosissaan, vaan ihmettelee vain, että "ai eikö se ole vieläkään mennyt ohi" ja olettaa minun esim. menevän sairaana sukujuhliin. Tämä siksi, että "mitäs ne sukulaiset sitten ajattelee jos et tule". Aaargh. Tiedän jo, että äitini ei tuosta muutu mihinkään, mutta kaipaisinkin lähinnä neuvoja, miten tulla hänen kanssaan toimeen ja miten välttää se ärsyyntyminen, mikä kanssakäymisestä hänen kanssaan seuraa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäs teet sen kanssa on elettävä.

Jostain kummasta syystä minulla on hyvä itsetunto ja annan äitini kommentit mennä toisesta korvasta ulos ja teen niinkuin itse haluan. Aikuisen ihmisen kun kuuluu tehdä niin, vastata että ihan sama mitä sukulaiset ajattelevat, minä teen näin.

Vierailija
2/3 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumme suunnilleen säästä. Ennen kun yritin kertoa, niin kuunteli tuskaisen näköisenä, sanoi heti kun lopetin, hmm....oeltko muuten nähnyt uudet verhoni tai jotain vastaavaa. eli ei kyllä kinnostanut. Oikeastaan aika vapauttavaa tämäkin, kun on tällaiset hyvää päivää kirvesvartta-välit. Vierestä seurannut sellaisia äiti-tytär-suhteita, joissa tytär raportoi kaiken äidilleen. Ei sekään oikein tervettä ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko yhtään arvailla, mistä äitisi käytös voisi johtua? Eikö hän vain välitä/pidä sinusta? Näitä olen itse pohtinut..

Ap

puhumme suunnilleen säästä. Ennen kun yritin kertoa, niin kuunteli tuskaisen näköisenä, sanoi heti kun lopetin, hmm....oeltko muuten nähnyt uudet verhoni tai jotain vastaavaa. eli ei kyllä kinnostanut. Oikeastaan aika vapauttavaa tämäkin, kun on tällaiset hyvää päivää kirvesvartta-välit. Vierestä seurannut sellaisia äiti-tytär-suhteita, joissa tytär raportoi kaiken äidilleen. Ei sekään oikein tervettä ole