Siis voi jessus mitä ruokavieraita oli tänään!
Siskoni tuli perheensä ja heidän ystäväperheen kanssa meille eilen syömään. Olin tehnyt mm. kanttarellirisottoa. Olin valmistanut sen niin kuin risotto oikeaoppisesti pitää valmistaa. On ollut jo vuosia meidän ja siskoni perheen bravuuri. No kuitenkin, ymmärrän jos ei pidä siitä tms. Mutta perheen rouva alkoi minulle kertomaan ja kirjoittamaan risoton ohjetta - kun en sitä selvästikään osaa tehdä- Pöperöön tuli just nää samat herne, maissi, paprikat kun joskus koulussa. Mausta sitten vaan reilusti jauhelihamausteella, huikkasi vielä lähtiessään :D Makunsa kullakin:/
Kommentit (20)
Eikö siskosi tiennyt, että heidän frendit on tuollaisia?
Ja oli ehkä jopa aavistuksen verran epäkohteliasta käytöstä...
Ap
Ei sivistynyt ihminen rupea siinä neuvomaan, miten se tehdään oikein vaan syö nätisti sen, mitä lautaselleen on laittanut. MOukka!
sitten ymmärrän paremmin rouvan käytöstä.
Suomessa risotto kun mielletään pääruoaksi, italiassa primiksi eli ns. kakkosruoaksi alkupalojen jälkeen ennen pääruokaa.
Ehkä otit nokkiisi turhasta.
Illan hauskin, jos tämä on oikeasti totta. Olisin hymyssä syin ottanut hemapa-vinkit vastaan. :D
Alkaa arvostelemaan toisen ruokia kun on itse vieraana. Minä en sitä tekisi, vaikka sitten joutuisin syömään etovaa Risellan pitkäjyväriisistä ja hemapa:sta tehtyä "risottoa".
Mulle tuli ainakin vesi kielelle kantarellirisotosta :P
Kyllä siskonikin sen huomas. Ovat silti ystäviä.
Jos on kehittymätön maku, niin ehkä siitä nauttii..
Suomessa risotto kun mielletään pääruoaksi, italiassa primiksi eli ns. kakkosruoaksi alkupalojen jälkeen ennen pääruokaa.
Onko sinulla tapana antaa isäntäväelle "parempi" resepti ruoasta, jota he ovat juuri tarjonneet?
Ei ole pääruokia siinä mielessä kuin Suomessa. Vatsan täyttää pääasiassa juuri primo-ruokalaji, secondo on yleensä tosi yksinkertainen esim. Pihvi tai pala kalaa ilman lisäkkeitä tai tosi yksinkertaisella lisäkkeellä.
Ja oli muutakin. Grillattiin lihaa ym.
Ap
Se jos joku kertoo miten itse vastaavia ruokalajeja valmistaa ei ole arvotelua eikä junttia.
Pitääkö kaikista sanomisesta aina tulkita jotain negatiivista ?
Eikä oo eka sammakko mitä tämä nainen on suustaan päästäny!
Ap
Se jos joku kertoo miten itse vastaavia ruokalajeja valmistaa ei ole arvotelua eikä junttia.
Pitääkö kaikista sanomisesta aina tulkita jotain negatiivista ?
Ja juuri tätä tarkoitin. Meillä ruoan ääressä puhutaan usein ruoasta, myös muusta kuin siitä mikä on lautasella.
Eikä oo eka sammakko mitä tämä nainen on suustaan päästäny!
Ap
koko ajan. Selittää liikennesääntöjä jne. Oliko toi nyt sit se haluamas "sammakko" vai hänen ärsyttäviä tapojaan kuvaava asia...
Ap
minulta olisi jäänyt syömättä kokonaan.
Moni ei pidä siitä "oikeasta" risotosta koska se on vähän riisipuuron oloista. Suomalainen risotto ei ole sellaista vaan irtonaista.