Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette muuttaneet ulkonäköänne kauneusleikkauksella!

Vierailija
22.07.2012 |

Olen aina miettinyt, harkitsevatko leikkauksia teettävät koskaan sitä, mikä vaikutus sillä on heidän lastensa itsetuntoon.

Jos vaikkapa kärsii suuresta nenästään ja käy leikkauttamassa sen, niin on kuitekin ihan hyvät mahdollisuudet, että nenä periytyy omalle tyttärelle. Kun tytär sitten suree nenäänsä, miten äiti voi häntä kannustaa kehittämään hyvän itsetunnon ja hyväksymään itsensä? Sanomalla: "Juu kulta, minullakin oli samanlainen mutta en kestänyt elää sen kanssa, joten leikkautin toisenlaiseksi!"?

Olen itse joskus nuorempana harkinnut kaksoisleukani leikkauttamista, mutta tuo ajatus pysäytti minut niille sijoilleni. Lapsilleni en tahdo niin heikkoa itsetuntoa, että omia kasvoja joutuisi leikkauttamaan voidakseen kestää itseään. Ja jos itse leikkautan omat häiritsevät piirteeni, menetän mahdollisuuteni kannustaa lapsiani kasvamaan itsetunnoltaan terveiksi oman esimerkin avulla. Peli on silloin pelattu jo ennen lasten syntymää!

Kommentteja?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toista kertaa menossa, koska nenä ei vieläkään ole hyvä. Ja tämä nenä ei ole periytynyt, vaan mennyt vituralleen joko syntyessä tai myöhemmin.

Ja takuulla aion leikkauttaa sen, koska asia häiritsee minua. Enkä menetä mitään mahdollisuutta kannustaa lapsiani kasvamaan itsetunnoltaan terveiksi. On minullakin hyvä itsetunto, mutta haluan vaan hyvännäköisen nenän, kun se nykyisellään häiritsee mua.

Vierailija
2/2 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mainitakin siitä aloitusviestissä, mutta en sitten jaksanut vaivautua. Sinä 2 taidat olla vähän rajatapaus, jos olet koko elämäsi elänyt nenäsi kanssa, mutta se ei kuitenkaan voi periytyä lapsillesi.

Viittasin nyt siihen, kun moni leikkauksia haluava pyrkii poistamaan itsestään juuri ne persoonallisuutta tuovat piirteet. Pyritään kohti standardia, ja samalla häivytetään sitä, mikä itsestä tekee itsen näköisen. Ja mikä tulee näkymään sitten kuitenkin omissa lapsissa aikanaan. Mielestäni se on ongelma yhteiskunnallisesti (samaan tapaan kuin mainoskuvien ja lehtikuvien photoshoppaus), mutta erityisesti se on ongelma näiden ihmisten lasten itsetunnon kannalta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi