laihduttajan herkkupäivä
Mitä mieltä olette, kannattaako pitää herkkupäiviä?! Olen nyt dieetannut kaksi kuukautta -500kcal-700kcal ja paino on kivasti lähtenyt laskuun. Nyt mieli tekisi ihan hirmuisesti pizzaa, sipsiä tai jotain muuta yhtä hirveän pahaa laihduttajalle ;) Tuppaako tällainen päivä tuhoamaan jotain saavutuksistani?
Kommentit (4)
jos mun peruskulutus on n.1700kcal ja syön pizzaa yms. niin päivän kalorit menee aika paljon sen yli.. Eli varmaan jo pizzasta tulee se 1500kcal ja siihen pälle ehkä 1000kcal muihin ruokailuihin/iltapalaan jne. Se on kuitenkin aika paljon.. Inhottavaa, jos menee hyvin alkanut painonpudotus metikköön...
t. ap
syödä herkkupäivänä pizzan potematta huonoa omaatuntoa? Kiitos vastauksestasi, kolmonen! Vielä tää laihduttamisen "taito" hukassa. Ekaa kertaa elämässäni laihdutan ja olen innoissani tuloksista, enkä halua sabotoida niitä, mutta pääkoppakin taitaa kaivata herkuttelua, josta olen pari kuukautta nyt kieltäytynyt tyystin!
ap
ole sillä viikolla ihan niin jyrkkää. Mutta ei se tarkoita, että kaikki saavutettu tuhoutuisi yhdellä herkkupäivällä. Ei todellakaan.
Minä pidin yhden herkkupäivän joka viikko ja silti mun paino putosi. Vauhti oli siten vain puoli kiloa viikossa, mutta laihdutustarvekin oli vain 8 - 10 kiloa, joten tuolla vauhdillakin ehdin hyvin laihduttaa.
Pidä se herkkupäivä, sitä tosiaan varmasti pääkin jo kaipaa tuossa vaiheessa. Pidät vain sitten huolen, että se herkkupäivä ei venähdä kolmeksi päiväksi, niin siten sulla on homma hyvin hanskassa.
Käyttäkää nyt järkeänne ja miettikää asioita ihan kalorien kannalta. Jos olet 2 kk jo ollut isohkoilla miinuskaloreilla, olet säästänyt kymmeniä tuhansia kilokaloreita. Keskimäärin 7000 kcal vastaa yhtä pudotettua painokiloa.
Jos nyt pidät herkkupäivän, tuskin onnistut saamaan päivän kulutuksesi päälle kuin parituhatta kcal edes kunnon mässytyksellä, eikä millään sellainen määrä voi nollata sun laihdutussaavutuksia jotka olet saanut kymmenientuhansien kcalien säästöillä. Nestettä voi toki kertyä jopa 3 kg mutta se lähtee muutamassa päivässä pois mättöpäivän jälkeen kun palaat normaaliin syömiseen.