miten suojelette lapsianne hyväksikäyttäjiltä???
kuinka moni on valistanut lastaan hyväksikäyttäjistä ja miten tulee toimia jos joku ehdottelee tai yrittää tehdä sopimattomia?
Kommentit (6)
Meilläkin lapsen isoisä, herttainen kiltti pappa, josta kaikki niin tykkää, on insesti-pedofiili. Ei siis mitenkään uskois päällepäin, jos en tietäisi niin voisin jättää lapset hoitoon niin kivalle ihmiselle. Mutta onneksi tiedän...ja vahdin kuin haukka ettei ukko jää minuutiksikaan kahdenkesken lasteni kanssa.
Se pedofiiliraiskaaja on 90% tapauksissa lähituttu! Ihan järjetöntä pelätä puskaraiskaajia, kannattaisi tselata se lähipiiri ennemmin.
Olen kertonut että on olemassa sairaita ihmisiä jotka voivat ottaa lapsen seksiin mukaan tms.
Minä taas olen korostanut kertomisen tärkeyttä, Olen kertonut että sairas ihminen kieltää kertomasta vanhemmille ja uhkailee että vaikka tappaa lapsen äidin tai lapsen jos lapsi kertoo. Mutta olen päntännyt päähänsä että silti täytyy kertoa ja ettei oikeasti tapa. On vaan keino saada lapsi hiljaiseksi eli valehtelua.
pienestä pitäen, ettei kukaan saa koskea hänen pimppiin tai pippeliin ilman omaa lupaa, hän vain itse saa, mutta sitä ei tehdä muiden läsnäollessa.
Lisäksi terveellä tavalla silmät auki. Ei anneta lapsia kelle tahansa hoitoon ja jutellaan lasten kanssa hoidossa olon jälkeen, miten meni, mitä teitte jne. normaalisti.
Harrastustoiminnassa tutustutaan valmentajiin, ollaan toiminnassa mukana ja jutellaan sielläkin tapahtuneista asoista kuin myös koulussa tapahtuneista tai kavereilla.
Ja valtaosa on juurikin naapureita ja sukulaisia (Kuten Anneli Auer), kuka sellaiselta pelastaa?
No se jolle kerrotaan. Johon luotetaan.
Pitää säilyä luottamus lapsen kanssa.
Vaikka mitä tapahtuu niin lapsi tietää että olet lapsen tuki. Se pitää kertoa.
Lapselle voi kertoa että kaikki ei ole kilttejä, jotkut ottaa kuvia tai koskettaa, satuttaa ja se on väärin eikä lapsi ole tehnyt väärää.
Lapselle voi kertoa ettei tälläinen ole tervettä ja se on kiusaa josta pitää ja saa kertoa.
Lapseen ei saa koskea eikä ketään kaveriakaan saa satuttaa niin.
Aikuiselle kerrotaan.
Jos koululla liikkuu joku kummallinen ihminen niin siitä kerrotaan heti opettajalle.
Jos lapsi on kyllin iso liikkuakseen yksin tai kavereiden kanssa niin pitää kertoa ettei aina ole turvassa.
Ei saa lähteä minnekään kenenkään tuntemattoman mukana. Ei lähteä leikkimään jonkun tuntemattoman mukana, ei pelaamaan kenenkään vieraan kotiin, ei katsomaan lemmikkejä. Ei mitään saa ottaa eikä kannata puhua vieraalle.
Oveakaan ei saa lapsi avata yksin ollessaan.
ja sanonut ettei koskaan saa mennä vieraan ihmisen kyytiin eikä mukaan eikä jäädä juttelemaan vieraiden ihmisten kanssa. Jos eksyy, on pyydettävä apua naisihmiseltä jolla on lapsia mukanaan.
Silti elämme nyt sen asian kanssa, että yhtä lapsistamme hyväksikäytettiin 4 vuotta. Läheinen ihminen rikkoi lapsen mielen ja pilasi elämän.
Pelottavaa, että lapsiaan ei voi kaikelta suojella vaikka tekisi mitä.