Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit lukevat kirjoja ja ovat todella älykkäitä hoitaessaan lapsiaan kotona.

Vierailija
21.07.2012 |

Harva kotiäiti nykyään jää kotiin suoraan peruskoulusta tai vain peruskouluopinnot takanaan. Nykyään moni kotiäiti on korkeasti koulutettu, onhan ensisynnyttäjien ikäkin lähempänä kolmeakymmentä, eli aikaa itsensä kouluttamiseen on ollut useita vuosia. Myös työelämässä on moni kotiäiti ehtinyt kunnostautua ennen kunnioitettavaa kotiäidin uraansa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kotiäiti ei ole äiti, joka on äitiyslomalla, vanhempainvapaalla tai saa kotihoidontukea. Kotiäiti on äiti, joka on luopunut urastaan ollakseen kotona, siis henkilö, joka on ollut ja tulee olemaan kotona vuosikausia.

Tietysti äiti, joka on väsännyt neljä lasta ja on jokaisesta ollut kotona sen kolme vuotta eli on ollut poissa työelämästä jo 12 vuotta, on mielestäni jo kotiäiti, vaikka onkin ollut näillä tuilla koko ajan. Ehkä parempi määritelmä on sen mukaan, kuinka kauan on ollut kotona ja onko työpaikkaa odottamassa vai ei.

Väittäisin, että kotiäidiksi heittäytyy helpommin henkilö, jolla ei ole työtä, koulutusta tai tietoa ammatista tai työpaikasta. Silloin on helpompi omistautua lapsille. Tällaiset uraäidit harvemmin jäävät kotiin sen jälkeen, kun lapsi on täyttänyt 3 vuotta. Näin ollen perinteisten kotiäitien kirjojen luku ja älykkyys saattavat olla vähäisempää kuin näiden, joilla on työpaikka ja ura odottamassa.

Vierailija
2/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon kirjoja, minulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja työpaikka odottamassa. Olen ollut useita vuosia lasten kanssa kotona, heitä on 6 kpl. Ja olen alle 40v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon kirjoja, minulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja työpaikka odottamassa. Olen ollut useita vuosia lasten kanssa kotona, heitä on 6 kpl. Ja olen alle 40v.

Vierailija
4/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti aikaa, kun ei niihin kotitöihinkään koko päivää saa uppoamaan.

Vierailija
6/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kotiäiti nykyään jää kotiin suoraan peruskoulusta tai vain peruskouluopinnot takanaan. Nykyään moni kotiäiti on korkeasti koulutettu, onhan ensisynnyttäjien ikäkin lähempänä kolmeakymmentä, eli aikaa itsensä kouluttamiseen on ollut useita vuosia. Myös työelämässä on moni kotiäiti ehtinyt kunnostautua ennen kunnioitettavaa kotiäidin uraansa.

Lapsen kehityksestä, että ylipäätään tajuavat kotihoidon olevan parasta lapsilleen.

Vierailija
7/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin ei-kotiäiti.

Vierailija
8/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi älykäs ja luet kirjojakin kotona! Olet luultavasti myös tosi kaunis ja hoikka. Olisivatpa kaikki naiset kuten sinä. Kaksi korkeakoulututkintoakin! Olen sinulle nyt todella kateellinen, olet paljon hienompi ihminen kuin minä!

Vierailija
9/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuin olisit minusta puhunut! Ihan kylmänväreet meni selkäpiissä, kun tekstiäsi luin.

Vierailija
10/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lainauksessa sanotaan, mutta on kyllä aika tavallista, että korkeasti koulutettu jää pidemmäksi aikaa kotiäidiksi. Ainakin mun tuttavapiirissä. Itse olen "vain maisteri", ollut kotona neljän lapsen kanssa nyt kohta 10 vuotta ja aion ainakin 4 vuotta vielä olla, siihen asti, että nuorin menee tokalle luokalle. Työtä ja ammatti on. Omasta piiristä löytyy mm. kovan luokan lakinainen, joka ollut kotona 8 vuotta, uraa oli tehnyt monta vuotta ja työ oli odottamassa, ei ole enää. Löytyy myös muiden alojen maistereita useitakin, sekä kaupallisen alan ammattilaisia. Yksi biokemian tohtori oli myös paljon yli 10 vuotta kotona. Psykologeja tiedän useampiakin.

Minusta kotiäiti ei ole äiti, joka on äitiyslomalla, vanhempainvapaalla tai saa kotihoidontukea. Kotiäiti on äiti, joka on luopunut urastaan ollakseen kotona, siis henkilö, joka on ollut ja tulee olemaan kotona vuosikausia.

Tietysti äiti, joka on väsännyt neljä lasta ja on jokaisesta ollut kotona sen kolme vuotta eli on ollut poissa työelämästä jo 12 vuotta, on mielestäni jo kotiäiti, vaikka onkin ollut näillä tuilla koko ajan. Ehkä parempi määritelmä on sen mukaan, kuinka kauan on ollut kotona ja onko työpaikkaa odottamassa vai ei.

Väittäisin, että kotiäidiksi heittäytyy helpommin henkilö, jolla ei ole työtä, koulutusta tai tietoa ammatista tai työpaikasta. Silloin on helpompi omistautua lapsille. Tällaiset uraäidit harvemmin jäävät kotiin sen jälkeen, kun lapsi on täyttänyt 3 vuotta. Näin ollen perinteisten kotiäitien kirjojen luku ja älykkyys saattavat olla vähäisempää kuin näiden, joilla on työpaikka ja ura odottamassa.

Vierailija
11/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti aikaa, kun ei niihin kotitöihinkään koko päivää saa uppoamaan.

Vierailija
12/12 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tuttavapiirissäni kotiäidit lukevat/opiskelevat paljon.

Hyvä naiset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi