Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäiset silmälasit, Apua ja neuvoja kaivataan!

Vierailija
21.07.2012 |

Pitäisi silmälasit sitten ostaa, resepti on jo. Mistä suosittelette ostaamaan? Onko eri liikkeiden linsseillä laatuero? Jos ottaa vastaavat ominaisuudet (parhaat mahdolliset pinnoitteet ja 1.67 eli kaksikertaa ohennettuna) niin onko liikkeiden linsseissä jotakin laatueroa? Onko liikkeellä muuten mitään "takuuta" jos uudet lasit eivätkään kertakaikkiaan sovi minulle, saanko vaihtaa linssit vai pitääkö minun taas itse maksaa aivan uudet?

Yksitehot kyseessä. Mitä suosittelette ottamaan huomioon ostamisessa ja mitä liikettä suosittelette.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ekat lasit ostin nisseniltä ja toiset ilmaislasit lenswayltä ja totesin että Lenswayn lasit ovat paremmat!!

Vierailija
2/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slugs usually do not bother

En ole ikinä edes ajatellut että linssien laatuun pitäisi kiinnittää huomiota

Itse olen käyttänyt laseja lapsesta asti, ja omaan päähän kelpuutan vain Zeiss- ja Essilor-merkkiset linssit. Tonen on sveitsiläinen, toinen ranskalainen merkki.

Linssin pinnassa jos on, ja halvoissa on aina, muutaman atomikerroksen paksuisia epätasaisuuksia, niin se vaikuttaa näkemisen "jaksamiseen" aivan uskomattoman paljon. Ne voi ihan nähdä, jos osaa niksit, linssin pintaan tulee samanlainen sateenkaariväriläiskä kuin miltä bensa näytää märällä asfaltilla.

En syljekään näihin specsavers ym halpaketjuihin päin.

ostanut silmälasini samasta kaupasta, enkä ole ikinä huomannut ongelmia, mutta tosiaan ei siis kokemusta näistä halpakaupoista. SIksi ei ole tullut edes ajatelleeksi laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

h,

Vierailija
4/15 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoreunasta. Jos on vähän miinusta niin tuosta ei ole haittaa.

Vierailija
5/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oot tilannut -1,5 lasit ja saatkin -1,75, saat tiettenkin uudet tilalle ihan ilmaiseksi (jos voit jollain lailla tuon todistaa). Tai jos pokat hajoaa käsiin tms.

Mutta jos olet ihan itse tilannut väärät (väärän vahvuiset tai naamaan sopimattoman malliset) lasit niin sinä maksat.

Itse käytän pienempiä optikkoliikkeitä, tarkemmin sanoen yhtä ihan tiettyä, jossa on ollut mielestäni hyvä palvelu. On se vähän kalliimpi, kun ne halpistarjoukest puuttuu, mutta tuskin mä niitä ostaisin vaikka niitä oiskin.

Vierailija
6/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehysten valinta on se isompi juttu ja että mistä löytää mieluiset ja sopivan hintaiset

Vierailija
7/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kokeilee laseja. Halvat on usein heppoiset kun taas parempi laatuiset tuntuu jämäkältä ja istuu hyvin päähän. Itse olen ostanut useat Nisseniltä ja ns. merkkikehykset saanut alennusaikaan suht edullisesti. Minulla paksut linssit jotka pitää ohentaa ja ohennus maksaa. Lapselle ostettiin lasit Specsaversilta, koska siellä oli paras valikoima lasten kehyksiä. Itselle en ehkä sieltä ostaisi, ovat jotenkin halvan tuntuisia, tosin nuo lapsen lasit on kyllä kestänyt 2 v. Omani Nisseniltä jo 4v. haluisin jo uudet mutta en avarmaan löydä yhtä hyviä :)

Vierailija
8/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita ainakin yksi laatuliike. Vaikket ostaisikaan sieltä laseja, niin saat hyviä neuvoja ja arvokasta tietoa asiantuntevalta myyjältä.

Joka liikkeessä sovitat laseja myyjän avulla ja valitset kehyksistä suosikkisi. Liikkeissä palvellaan mielellään.

Lopuksi kysyt silmälasien hinnan linssit ja valitsemasi kehykset mukaan luettuna. Linsseihin aina samat ominaisuudet, eli kovapinta, heijastuksenesto ja ohennukset ym mitä haluat.

Vain näin saat todellisen vertailun tehtyä. Ei kannata uskoa näyteikkunoiden suuriin ale-mainoksiin. Silmälasien lopullinen hinta yllätti ainakin minut. Hyvin asiantuntevassa laatuliikkeessä lasit tulivat pari kymppiä kalliimmaksi kuin jossain 70% aleliikkeessä ja sen parikymppiä maksoin mielelläni kivemmista kehyksistä ja hyvästä palvelusta.

Koska edes se laatuliike ei ole kehunut linssien erityisellä laadukkuulla, niin uskon että kaikki linssit on yhtä hyviä.

Vierailija
9/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä edes ajatellut että linssien laatuun pitäisi kiinnittää huomiota

Itse olen käyttänyt laseja lapsesta asti, ja omaan päähän kelpuutan vain Zeiss- ja Essilor-merkkiset linssit. Tonen on sveitsiläinen, toinen ranskalainen merkki.

Linssin pinnassa jos on, ja halvoissa on aina, muutaman atomikerroksen paksuisia epätasaisuuksia, niin se vaikuttaa näkemisen "jaksamiseen" aivan uskomattoman paljon. Ne voi ihan nähdä, jos osaa niksit, linssin pintaan tulee samanlainen sateenkaariväriläiskä kuin miltä bensa näytää märällä asfaltilla.

En syljekään näihin specsavers ym halpaketjuihin päin.

Vierailija
10/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niihin kannattaa kiinnittää huomiota, ehdottomasti.

Vierailija
11/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden päästä voit joutua uusimaan ainakin ne linssit, joten etsi vaan mieluiset sangat, Lissistä mietit vaan haluatko heijastamattomat(hieman kalliimmat) ja siinä se.

Vierailija
12/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hypistelemään ja sovittelemaan. Kyllä sen laadun huomaa.

Kaikki pinnoitteet yleensä maksaa erikseen ja niitä tilatessa kannattaa miettiä, mitä lasit joutuu kestämään, eli kannattaako pinnoitteita hankkia. Itse uusin kesällä lasit, teen työtä, jossa lasit joutuvat koville eri lämpötilojen kanssa, joten esim. heijastuksenesto pinnoite on kerrasta pilalla -> lasit pilalla (muuttaa valon taittoa, aiheuttaa päänsärkyjä yms.). en siis enää uusiin tilannut ylimääräisiä pinnoitteita ja käytänkin nykyään piilareita töissä.

Vierailija
13/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissistä mietit vaan haluatko heijastamattomat(hieman kalliimmat) ja siinä se.

Kannattaa todella käyttää vain laatulinssejä alusta, sillä jos silmä rasittuu huonoista linsseistä, ei tule koskaan saamaan seuraavissa näöntarkastuksessa just sitä oikeaa vahvuutta itselleen.

Vierailija
14/15 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ekat lasit ostin nisseniltä ja toiset ilmaislasit lenswayltä ja totesin että Lenswayn lasit ovat paremmat!!

Lenswayn laseihin ostin tosin pinnoituksen päälle.

Vierailija
15/15 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon 14-vuotias tyttö,ja terkkari sano et tarviin lasit. Optikko määräs lasit, mut miten on mahollista että mul on miinusta ja plussaa,en tajuu näist mitää. mun luvut oli jotai -0.5 ja +1. Kannaattaaks mun hankkii kumusta nään iha hyvi?:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi