Oletko matkustanut yksin raskaana ollessasi lentokoneella?
Millä viikoilla uskalsit vielä lähteä?
Mietin, matkustaisiko rv 28, mutta kai täytyy luopua ajatuksesta pelkästään laukkujen nostelun takia.
Kommentit (12)
Muistaakseni rv26 tai niillä main. En edes miettinyt mitään laukkujen nostelu -ongelmaa, kyllä ihmiset auttavat. Jos eivät ymmärrä niin ainahan voi itse pyytää apua - jopa silloinkin kun ei ole raskaana ;)
Parhaiten on jäänyt mieleen, miten eräs ystävällinen nuorehko mies päästi pyytämättä edelleen koneen vessajonossa :)
Ja kyllä minä itse laukut nostelin.
Muistui mieleen, että vuosia sitten eräs ystäväni matkusti Suomeen synnyttämään ihan niillä viimeisillä viikoilla, kun vielä voi lääkärin luvalla lentää. Olisiko ollut jotain rv32? Siinä on eri lentoyhtiöillä hieman erilaiset säännöt.
Mukanaan hänellä oli hehtaarihallin kokoinen ja saman verran painava matkalaukku, koneeseen otettava lentolaukku ja suurin mahdollinen käsilaukku minkä löysi. Vein hänet itse kentälle. Kumpikaan meistä ei hetkeäkään epäillyt miten hän pärjäisi yksin kentällä tai koneessa. Suomessa häntä oltiin tietenkin vastassa.
Toistan itseäni: kyllä ihmiset auttavat jos tarvetta tulee!
Oli pakko, anteeksi. Tylsyyksien päivä näköjään, kun pitää tuollaiseen puuttua.
Olen matkustanut lentokoneella viikolle 26 muistaakseni. Meitä on aika monta, jotka joudutaan lentämään työmatkoilla raskaudesta huolimatta. Ei siinä siis ole mitään ihmeellistä ja henkilökunta viimeistään auttaa matkatavaroiden kanssa, kun avaa suunsa ja pyytää.
Kyllähän sitä normaaliraskaudessa voi nostaa 20kg lastakin, miksi matkalaukkuja ei voisi nostaa?
Riski- ja ongelmaraskaudet on asia erikseen
Kyllähän sitä normaaliraskaudessa voi nostaa 20kg lastakin, miksi matkalaukkuja ei voisi nostaa?
Riski- ja ongelmaraskaudet on asia erikseen
Ihan äitiysloman rajoille asti. Kyllä raskaana oleva toki voi matkalaukkua nostaa ja kantaa...
Pisimmillä viikoilla olin viikolla 39+0 esikoisen kanssa kun lensin yksin Tukholmasta Helsinkiin. Esikoinen syntyi alle viikon kuluttua siitä ;-)
Ihme, että lentoyhtiö otti koneeseen, mutta ehkä se noin lyhyellä, tunnin lennolla käy päinsä.
Pidemmille lentomatkoille vähän vaikea uskoa lentoyhtiön ottavan viikolla 39+0. Siksi ne sitä lääkärin lupalappua peräävätkin, jotta pääsevät vastuusta jos jotain sattuisi.
Nro 3 ja 5
Enkä tietenkään kertonut olevani raskaana, enhän olisi varmaankaan päässyt koneeseen ;-)
Ei ole muuten myöskään koskaan muulloin kyselty todistuksia ja paljon olen raskauksien aikana matkustellut. Tottakai säännöissä lukee, että todistus tarvitaan, mutta menee vähän vaikeaksi tuo matkustelu jos aina pykälien mukaan kaikki todistukset etukäteen toimittaa.
Kolmosen kanssa itse asiassa taisin lentää noin viikolla 38 ja silloin minulla oli mukana lääkärintodistus (jossa todettiin, että lentäminen Ouluun ja takaisin on turvallisempaa kuin junalla matkustaminen), mutten todellakaan toimittanut sitä etukäteen, eikä sitä kukaan matkalla kysellyt.
t. se 39+0 matkustanut
viikolla 26. Hyvin meni. Mahani oli aika pieni. Kyllä mä laukut nostelin... en edes ajatellut että olisi ollut liian painava :/