Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan lopettanut uudessa työpaikassa jo ekan päivän jälkeen tai ensimmäisellä viikolla?

Vierailija
19.07.2012 |

Jos on koeaika niin noin voi kai tehdä? Millainen on ollut työnantajan reaktio ja mitä sanoit syyksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuullut siitä työnantajasta koskaan enää, en myöskään saanut palkkaa tuolta päivältä.

Vierailija
2/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena menin töihin erään tavaratalon kemppariosastolle (olin aiemmin ollut toisessa kempparissa pitkään), lopetin muistaakseni neljän päivän kohdalla. Syy oli se että osastonjohtajan mielestä kaikille asiakkaille piti väkisin saada myytyä jotakin, ihan sama halusivatko vai eivät, piti tuputtaa kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Meni hermot siihen pomon niskan takana kyttäämiseen ja räksytykseen jos jollekin ei saatu mitään myytyä ja sanoin ettei tämä taida nyt olla minun paikkani. Vetihän tuo pultit asiasta ja haukkui minut pystyyn kuinka minusta ei ikinä tule mitään. Joku vuosi myöhemmin näin samaisen naisen täyttämässä Tarjoustalon pesuainehyllyjä, itsestäni tuli hyvin menestyvä yrittäjä ihan toiselle alalle. Enkä edelleenkään muuten myy kenellekään mitään väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanouduin. Mitään syytä ei tarvitse kertoa sille.

Vierailija
4/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä pesulassa kesätöissä. Työ oli aivan kauheaa ja työnjohtaja sekopää. Onneksi oli kultainen 80 -luku ja uuden työn sain jo ennen kuin irtisanouduin. Tilannetta en enää muista mutta ei näyttänyt tulevan yllätyksenä.

Vierailija
5/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediapexillä kerkesin olla päivän kun lopetin, työkkäri sano että työttömänä tienaa paljon paremmin kuin sillä hommalla joten siksi jäin. Pomo kyllä yritti saada jäämään ja sano että myy muutama Apu niin sillä pärjää. Kysy se vielä sen työkkärin naisen nimen ja aiko soittaa mut en sit tiedä soittiko. Sen jälkeen en oo kuullu koko paikasta.

Vierailija
6/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kangaskaupassa olin 2 päivää.. sanoin pomolle etten valitettavasti ole tarpaaksi pätevä, se ymmärsi ja sanoi, et jos tulen toisiin ajatuksiin voin tulla takasin :)

Vierailija
7/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 4 pv töissä, viidentenä aloitin toisessa paikassa. 2 pv jälkeen tuttu ihminen alkoi huutaa mulle pakkaa nopeammin, prk kun olet hidas. Ruokatunnilla kysyin mitä on syy moiseen ja hän vaan sanoi huutaminen auttaa nopeuteen. Illalla aloin etsii töitä, keskiviikkona kävin työhaastattelussa ja to soittivat ja toivottivat tervetulleiksi.

Sinne jäi pullat paistumaan. Ja en ollut eka joka lopetti, 1 kerkes jo mua ennen.

Vierailija
8/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynnistä lähdin yhden päivän jälkeen. En kuullut siitä työnantajasta koskaan enää, en myöskään saanut palkkaa tuolta päivältä.

Vierailija
9/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa että en enää aio jatkaa työpaikassa mutta jotenkin hermostuttaa mennä sanomaan pomolle. Maanantaina aloitin ja nyt jo olen lopettamassa. -ap

Vierailija
10/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin viikon kuluttua. Tuli töihinmeno kalliimmaksi kuin mitä sain palkkaa. Kamalaa painostamista ja valittamista kun ei osata myydä. Sitten sanoin että mulle riitti. Ne oli harmissaan. Just. Verokortin ja palkan perään sai soitella. Silloinkin valitti,kuinka häiritsee ja odottaa pitää kärsivällisesti. Ja mitä vielä,oli kuulemma mun tienestit niin pienet että miks edes soitan perään!! No muutama kymppi mut saipa bussimatkat maksettua. Työtodistuksestakin kysyin,mutta sanoivat,että niin lyhyestä pestistä eivät ole ajatelleet kirjoittaa. Siinä vaiheessa annoin jo olla.

Vierailija
11/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä työssä käytettiin erinäisiä kemikaaleja ja myrkkyjä, työmäärä oli niin suuri, ettei ollut mitään mahdollisuutta tehdä sitä siinä ajassa, josta palkka maksettiin ja kaikki oli pakko tehdä muuten jatko menisi plörinäksi. Kemikaalit saivat pääni särkemään, en voinut syödä mitään, oksensin koko illan. Irtisanouduin heti seuraavan päivän aamuna - pomon ja muutaman muun pitkään ko paikassa olleen ilmeet olivat näkemisen arvoiset. Sopertelin jotakin "tuli huono olo, en voi jatkaa". Katsoivat varmaan, että mikä hienohelma.

Vierailija
12/21 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kans lopetin ekan työpäivän jälkeen. Tajusin, että pakkomyyjäksi musta ei tod. ole ja lempeydellä todennäköisyys saada yhtään asiakasta haaviin päivän aikana on nolla. Lisäksi oli kaikki ne tylyt luuriinlyöjät ja kiroilijat, että koin sen työn todella muuttavan käsitykseni hyvin synkäksi tästä kansasta.

Vierailija
13/21 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kokemuksia? Itse olen ollut viikon ja lopettamista mietin. Kauhea ahdistus. Tuolla paikassa ei mikään ole kunnossa.

Vierailija
14/21 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta kesätyöpaikasta olen lähtenyt ekan viikon aikana. Kaikissa syy ettei työ vastannutkaan lainkaan sitä mielikuvaa mikä minulla noista työpaikoista etukäteen oli ja muutenkin työ oli käsittämättömän raskasta ja kiireistä suhteessa palkkaan. Olen ollut monissa muissa kesätyöpaikoissa, joten vertailukohtaa löytyi kyllä. Sain myös muita työpaikkoja tilalle, joten mitään varsinaista ongelmaa ei tullut tuosta.

Vierailija
15/21 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kysynyt erääseen hyväntekeväisyyslaitokseen töihin ja minulle ehdotettiin, että aloitan kolmen kuukauden palkallisen pestin puolen vuoden työkokeilulla ja minun kanssa keskustellut henkilö oli ilmoittanut minun suostumuksesta jo työkkäriin, vaikka mitään virallista ei ollut tapahtunutkaan. Oli pakko hakea saikkua, ettei tule karenssia ja nyt ollaan sen tiimoilta eläkkeellä - että kiitostapa vaan!

Vierailija
16/21 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme päivää jälkikäsittelyssä mainostuotteita joskus aikoja sitten. Siellä oli puolet naisia ja puolet miehiä. Soitin sen jälkeen että olen kipeä ja torstain ja perjantain olin pois. Mutta en mennyt enää maanantaina sinne enkä vastaillut puhelimeen. Ahdistava sisäpiirimesta. Ei kukaan oikein puhunut ja kaikki vaan kyräili. Siinä tunsi itsensä tosi tervetulleekksi. Heh. Yritin kyllä puhua kaikkea, mutta ei kai ollu tarpeeks hyvää "läppää" . Sen jälkeen olen ollut monissa eri töissä, kun en tykkää jämähtää yhteen paikaan.

Vierailija
17/21 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut työkeikoilla jotka on kestäneet etukäteen sovitusti vain päivän tai kaksi. Mutta et varmaan tarkoittanut tätä?

Vierailija
18/21 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kolme päivää jälkikäsittelyssä mainostuotteita joskus aikoja sitten. Siellä oli puolet naisia ja puolet miehiä. Soitin sen jälkeen että olen kipeä ja torstain ja perjantain olin pois. Mutta en mennyt enää maanantaina sinne enkä vastaillut puhelimeen. Ahdistava sisäpiirimesta. Ei kukaan oikein puhunut ja kaikki vaan kyräili. Siinä tunsi itsensä tosi tervetulleekksi. Heh. Yritin kyllä puhua kaikkea, mutta ei kai ollu tarpeeks hyvää "läppää" . Sen jälkeen olen ollut monissa eri töissä, kun en tykkää jämähtää yhteen paikaan.

Läpänheiton takiako töihin mennään?

Vierailija
19/21 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

irtisanouduin. Mitään syytä ei tarvitse kertoa sille.

Irtisanoutuessa onn irtisanomisaika. Työnantaja voi periä työntekijältä kuukauden palkan sivukuluineen korvaukseksi, jos ei ole irtisanomisaikaa töissä.

Vierailija
20/21 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen yritys kesätyöhön oli kun menin poimimaan mansikoita yhdelle tilalle. Palkka muodostui kokonaan kerätyn määrän perusteella. Oli huono mansikkavuosi ja totesin että tässä ei tienaa mitään. Lisäksi olin krapulassa. Lopetin ensimmäisen päivän jälkeen ja äiti oli vihainen. Mutta ei siinä ole mitään järkeä jos mansikoita on niin vähän että palkka jää olemattomaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä