Ientulehdus ja vetäytynyt ien. Osaako kukaan
neuvoa miten pitäisi toimia? Mulla siis kulmahampaan ienrajassa hammaskiveä ja ien vetäytynyt. Sain ajan hammaslääläriin 2 vkon päähän. Jatkanko vain ikenen harjausta pehmeällä harjalla vaikka se vuotaa verta? Vai annanko vain olla ja odotan lääkäriaikaa?
Kommentit (9)
Mulla oli tosi paha ientulehdus ja neuvo oli että harjausta kahdesti päivässä.
jatka harjausta pehmeällä harjalla kevyesti. esim sensodynellä hyvä pehmeä harja. plakki pois 2x päivässä. jos äityy pahaksi ennen hl aikaa, osta apteekista corsodyl geeliä ja laita sitä siihen pesun jälkeen.
t. shg
Kävin apteekissa ja sieltä neuvottiin purskuttamaan juuri tuolla Corsodyl liuoksella kaksi kertaa päivässä. Parin kerran jälkeen ien meni valkoiseksi juuri tuosta rikkoutuneesta kohdasta. Uskallanko jatkaa purskuttelua vai käynkö hakemassa geeliä, jota suosittelit?
Parodontax tahnaa. Maistuu vietävän pahalle, mutta auttaa hieman.
Jatkat harjaamista pehmeällä harjalla vaikka vuotaakin.
Kävin apteekissa ja sieltä neuvottiin purskuttamaan juuri tuolla Corsodyl liuoksella kaksi kertaa päivässä. Parin kerran jälkeen ien meni valkoiseksi juuri tuosta rikkoutuneesta kohdasta. Uskallanko jatkaa purskuttelua vai käynkö hakemassa geeliä, jota suosittelit?
siksi en itse käytä sitä. Pitää sitten mennä puhdistamaan hampaat hammaslääkäriin.
t. 7
geeliä voi laittaa paikalliseti jos muualla ei ien ongelmaa. Harvoin corsodyl värjää jos käyttää ohjeen mukaan eli ei n. 7-10 vrk pitempää aikaa. Jos värjäytymiä pelkäät hyvä vastaava tuote on apteekista saatava paroex liuos joka ei värjää ja on miedonpi myös maultaan.
Jos ostit liuoksen niin turha hakea geeliä kun samaa ainetta. voit laittaa vaikka vanupuikolla vain tarvittavalle alueelle mutta älä liota vanupuikkoa suoraan pulloon... Ei haittaa vaikka ien vaaleampi väriltään.
t. shg
tuon vaalenneen kohdan takia. Nyt uskallan jatkaa, sillä musta tuntui, että se auttoi jo kahdessa päivässä. Jatkan harjausta ja purskuttelua siihen asti kun pääsen lääkäriin. Nyt en enää vaivaa sua. Hyvää torstai-iltaa!
purskuttelun vaikka pariin päivään. Pidät vaan hyvin puhtaana!
shg
etkä paina. Vetäytynyt ien ei enää palaa takaisin, mutta hammaskiven saa pois ja ientulehduksen.