Mikä onni ja autuus matkustelu on?
Miksi sitä aina hehkutetaan milloin missäkin yhteydessä? Esimerkkinä vaikka "nuorena pääsi matkustelemaan kun oli villi ja vapaa" ym.
Olen huomannut, että tämä on monelle pakkomielle ja pakollinen kehuskelun aihe.
Olen itsekin matkustellut aika paljonkin, nähnyt niin monia pakkomiellematkustajia ja asialla keulivia.
Miksi ihminen, joka ei pidä matkustelusta, olisi automaattisesti mieleltään ja kokemuksiltaan köyhempi tai vulgaari juntti?
Kommentit (15)
Mielestänikin monetkaan eivät ymmärrä toisten ratkaisuja ja toitottavat omiaan ainoina oikeina.
Omasta mielestä matkustelu on avartavaa ja paljon antavaa. Ymmärrän kyllä niitäkin, jotka eivät halua sitä tehdä. Hyvä niinkin.
Se on junttia jos ei hyväksy ja ymmärrä muiden valintoja ja pitää vain niitä omiaan ainoina ja oikeina.
Kysyttiin miksi ihmistä pidetään junttina jossei piudä matkustelusta
Omasta mielestä matkustelu on avartavaa ja paljon antavaa. Ymmärrän kyllä niitäkin, jotka eivät halua sitä tehdä. Hyvä niinkin.
Tarkenna.
on tälläkin hetkellä katsella auringon laskevan Aigeianmereen. Juntti ja tyhmä pitää olla jos ei tästä nauti.
matkustelusta, pidetään usein ihan sivistymättöminä juntteina. Vaikka meillä olisi paljon muita kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia.
Itseäni matkat pelkästään stressaa. Omaan vahvana temperamenttipiirteen matala sopeutuvuus (joo olen lukenut Keltikangas-Järviseni kuten AV-mamman kuuluu ;-) ) ja minua ahdistaa vahvasti kaikki muutokset. Itkettää lähteä kotoa ja itkettää lähteä taas matkakohteesta takaisin. En pysty nukkumaan vieraassa sängyssä eikä vatsakaan tahdo toimia. VIeraiden ruokien syöminen ahdistaa. Nauti siinä sitten matkasta.
matkustelusta, pidetään usein ihan sivistymättöminä juntteina. Vaikka meillä olisi paljon muita kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia.
Itseäni matkat pelkästään stressaa. Omaan vahvana temperamenttipiirteen matala sopeutuvuus (joo olen lukenut Keltikangas-Järviseni kuten AV-mamman kuuluu ;-) ) ja minua ahdistaa vahvasti kaikki muutokset. Itkettää lähteä kotoa ja itkettää lähteä taas matkakohteesta takaisin. En pysty nukkumaan vieraassa sängyssä eikä vatsakaan tahdo toimia. VIeraiden ruokien syöminen ahdistaa. Nauti siinä sitten matkasta.
Ja miksi aina pitäisi matkustaa ulkomaille? Kotimaassa on vaikka mitä nähtävää jos vain viitsii lähteä katsomaan eikä ryntää suorinta tietä lentokentälle ja Tenerifelle.
Olen kyllä matkustellut ulkomailla mutta silti olen nauttinut eniten kotimaan matkailusta. ekä yksin että lasten kanssa.
taitaa kyllä olla aika junttia yleistystä tuo, että ihmistä pidettäisiin junttina vain sen takia ettei satu tykkäämään matkustelusta. Tietenkin sitten jos hän esittää sen asian että: "VOI YÖK kun ulkomailla on kaikenlaisia kummallisia tapoja ja ruokia ja pöpöjä enkä IKINÄ voisi sinne mennä" ;-)
Ja voihan sitä olla vaikka niin edistyksellinen, että sanoo on huolestunut ilmastonmuutoksesta ja sen takia matkailee vain sivistyneesti polkupyörällä lähiympäristössä ja osallistuu paikallisiin kulttuuritapahtumiin.
harrastus. Päästä pari-kolme kertaa vuodessa pois täältä pimeydestä ja nauttia lämmöstä, hyvästä ja edullisesta ruuasta, nähtävyyksistä ja uusista ihmisistä:) Lapsetkin on aina nauttineet matkoista, samalla oppivat kieliä autenttisessa ympäristössä ja kohtaavat erilaisia ihmisiä. Oppivat syömään "vieraita" ruokia jne. Avartavaa jos mikä!
Jokaisella on omat kiinnostuksen kohteet, en arvostele niitä joilla se on mökki (meilläkin oli joskus, pelkkä rangaistussiirtola), jenkkiautot, tatuoinnit tai joku muu.
Matkustaisin mielelläni kotimaassa mutta hinta-laatusuhde on surkea - 3 viikon euroopan reissun hinnalla saa hädintuskin viikon Suomessa. Tai viikon lasketteluloman hinnalla Alpeilla saa 3 vrk Levillä.... kummankohan valitsen??
Ap:lle tekisi ehkä hyvää irroittautua kotoa ja opetella sopeutumaan erilaisiin ympäristöihin niin ei ahdistaisi niin kovasti!
Ap:lle tekisi ehkä hyvää irroittautua kotoa ja opetella sopeutumaan erilaisiin ympäristöihin niin ei ahdistaisi niin kovasti!
ap.n tekstiä.
Jotkut tutuistani pitävät sitä brassailuna, että kertoilen matkoistani. En todellakaan tarkoita sitä sillä tavalla että haluaisin leuhkia.
Olen ollut huomaavinani myös sitä ilmapiiriä, että kotimaan matkailiu on hirveän junttia siinä missä ulkomaanmatkailu todella avartavaa ja kulturellia. Ainoa oikea tapa matkustella tuntuu olevan se, että varataan lennot ja hotelli.
Olen ollut huomaavinani myös sitä ilmapiiriä, että kotimaan matkailiu on hirveän junttia siinä missä ulkomaanmatkailu todella avartavaa ja kulturellia. Ainoa oikea tapa matkustella tuntuu olevan se, että varataan lennot ja hotelli.
matkustelee ulkomailla eikä aina kotimaassa. Tekisi muuten hyvää aika monelle...
Avartaa maailmankatsomusta enemmän, kun matkustelee ulkomailla eikä aina kotimaassa. Tekisi muuten hyvää aika monelle...
tekstiin, niin olen matkustellut ulkomailla ja asunutkin kahdessa eri maassa.
Itse kuulun sarjaan rakastan matkustelua. Ja tykkään puhua siitä aiheesta.
Ystäväni taas hurahtanut koiriin ja se on hänen juttunsa.
Ystävä 2 taas autot on hänen juttunsa.
Itselle matkailu on onni ja autuus. Nähdä monia paikkoja. Nauttia erilaisista paikoista, kulttuurista jne.
Lomat perheinä tai miehen kanssa kaksin.
Se antaa paljon ja voin paremmin.
Se on junttia jos ei hyväksy ja ymmärrä muiden valintoja ja pitää vain niitä omiaan ainoina ja oikeina.